2010-03-25, 11:25
Bannlyst
Hej, blev för ett par månader sen anklagad för en våldtäck, som i själva verket var ömsesidigt sex.
då det fanns 5 vittnen bland annant hennes vänner som påstod att jag inte alls gjort detta, kommer nu anklagelsen läggas ner.

Jag har kännt mig väldigt kränkt under denna tiden jag fått vänta och tänkt mycke på händelsen, och har spelat upp scenariet i huvudet ett flertal gånger, och frågasatt om jag verkligen gjort detta. men jag vet att jag inte har gjort det, och det tror varken polisen eller åklagaren.

men så idag ringde dom till mig och frågade hurvida jag vill göra en anmälan emot hon som anklagat mig för denna våldtäckt. Först ville jag inte det, men efter att hon har fått halva min hemstad att fråga mig om jag är en våldtäcktsman. så jag har bestämt mig för att göra denna anmälan. och gör jag det så ska jag få en ersättning av henne. Men vad är en rimlig summa för en sån här händelse?

ganska svårt att mäta känslor i pengar.

Är glad för ett snabbt svar!
Citera
2010-03-25, 11:35
Medlem
Om du vill diskutera din ersättning så passar den här tråden bättre i juridikforumet.

Jag skulle gissa att 20-30k är rimligt?
Satt du anhållen/häktad länge?
Citera
2010-03-25, 11:37
Bannlyst
det var just att jag inte satt anhållen, utan hon har bara ljugit för polisen för att få ut en ersättning på mig, och berättat det för hela staden. så folk har vart på mig och emot mig en längre tid. jag var bara på ett förhör, men själva grejen att hon påstår en sån här sak och sprider ut det gjorde verkligen ont.
Citera
2010-03-25, 12:15
Bannlyst
kan jag verkligen begära sån stor summa? jo, men en anmälan har jag redan gjort, men polisen skulle höra av sig när jag funderat ut en summa som jag skulle begära av hon som anklagat och anmält mig.
Citera
2010-03-25, 12:34
Medlem
Tror inte du får många ören när du inte suttit länge i häktet.
Googlar man lite, så verkar det ligga på 6-10000kr.. Och då har dom suttit i nån vecka ändå.
Men kör på 30tusen, det enda som lär hända är ju att du får mindre..
Citera
2010-03-25, 14:28
Bannlyst
eller kanske jag ska kontakta min advokat och fråga vad han tycker är en rimlig summa..
igentligen kan ju inte pengar påverka sättet hon har fått mig att må, men klart alltid skönt med lite extra pengar
Citera
2010-03-26, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakoz
kan jag verkligen begära sån stor summa? jo, men en anmälan har jag redan gjort, men polisen skulle höra av sig när jag funderat ut en summa som jag skulle begära av hon som anklagat och anmält mig.
Säg att du inte kan eller vill speca en summa nu, utan att du tar det vid domstolsförhandlingen.
Citera
2010-03-26, 10:10
Medlem
Jthunderas avatar
10 000 ær vad du max kan få tror jag. Se upp med att begæra oskæligt høga summor. Det kan gøra vissa domare førbannade istællet.
Citera
2010-03-26, 14:45
Bannlyst
okej, bra då vet jag! Finns det något mer jag kan göra eller bör tänka på?
Citera
2010-03-26, 16:32
Medlem
Snapcounts avatar
Hemskt att råka ut för det ts har gjort

Desto tristare är ju att bruden på ett sätt kan köpa sig fri med skadeståndet, fängelse är vad hon skulle ha !

Är detta omöjligt ?
Citera
2010-03-26, 16:36
Bannlyst
jag vet faktiskt inte, hon är ganska grov mythoman, och jag har träffat henne kanske 3 gånger efter den så kallade "Våldtäckten" då hon hävdar att det var hennes kompisar som tvingat henne att anmäla, och att hon inte ville anmäla mig, och att hon skulle ta bort anmälan, och att hon visste att det inte var en våldtäckt, men sedan endå fortsatt sprida detta ryckte till hela hemstaden. men samtidigt tycker jag synd om henne, för om man gör en sån här anmälan som inte stämmer, är ju det ett ganska bra täcken på att hon är sjuk
Citera
2010-03-26, 17:19
Bannlyst
okej, men finns det alltså chans att hon kan åka in på kåken för detta?
och jag ska göra allt vad jag kan för att hon ska få lida som jag har fått göra!

och hoppas verkligen hon lär sig något och lär andra tjejer runt om i landet att det inte kan betee sig hur dom vill
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in