kan man placera 1000 på nån vettig aktie/fonder och kanske få nått för det om 20 år?
jag har dålig ekonomi och jag vill ändå investera i aktier,finns det nån möjlighet? att pengarna försvinner kan jag såklart få räkna med, men det går väl inte att gå minus? tänkte om det finns nån duktig här som tipsa mig om nån speciell aktie.
kan man placera 1000 på nån vettig aktie/fonder och kanske få nått för det om 20 år?
jag har dålig ekonomi och jag vill ändå investera i aktier,finns det nån möjlighet? att pengarna försvinner kan jag såklart få räkna med, men det går väl inte att gå minus? tänkte om det finns nån duktig här som tipsa mig om nån speciell aktie.
Det är svårt att på 20 år kunna få ut en vettig summa även om avkastningen per år är relativt hög. Med en investeringshorisont på 40 år kanske det kan bli lite pengar men det finns ju så klart ingen garanti. Mitt tipps till dig är att spara ihop 10 000 kr och sedan placera dessa med en investeringshorisont på 5-20 år, då finns det större möjlighet att tjäna mer.
okej tack för svaren, det nöjer jag mig med jag får väl jobb så småningom, men jag blev bara sugen på att investera just precis nu, men då väntar jag istället.