Aha. Jag tolkade TS saknade uttag som utgång (ej ingång). Fel av mig isåfall.
En linjeingång är jag mycket mer i behov av än en mic-ingång. Om jag behöver det sistnämnda så finns lämpliga adaptrar. Kanske denna är lämplig.
Alla kan fela
Nej den va inte lämplig. För att få i kopplat ett gammalt headset så måste man göra om den kontakt som sitter på macen. Som någon informerade innan så sitter där idag ett liknande uttag som på en iphone. Dsv en kontakt med 4 st metallkontakter på sig. Vanliga hörlurar har bara 3 st metallkontakter. Den 4e är för den som inte hängt med för micen (Eller för video för de som kan sända video den vägen också).
Hej, har samma problem som TS, har precis köpt en MacbookPro 13", och har ett Steel Series Pink Iron Lady headset (länk) och undrar bara om det kommer att fungera med datan om jag använder mig av ovanstående svarandes länkade produkt
Fan vad snikna apple är ibland alltså. Finns det några fördelar med detta?
Ja. Fördelen är att du har en linjeingång som för de flesta är bra mycket mer användbar än en Mic-ingång. Vill man ha extern mic (ifall den inbyggda inte skulle duga) så kan man med en enkel adapter ordna även den saken.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!