• 1
  • 2
2010-03-27, 09:34
Medlem
grovsmides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejjjsan123
Först låter man mamsen laga sin mat, till man måste flytta hemifrån.

Sen bor man själv och låter grannen laga maten.

Sen plockar man hem en thailändska, som lagar maten.

Å skulle det skita sig med Thajjan kan man alltid fixa sig några voltor på anstalt så lagar medfångarna mat åt en fram till ålderdomen då hemtjänst eller vårdboende står för käk. Perfekt.

Lite roligt om skolmatsalar, lärarna får ju pröjsa för maten men det är ofta halva priset om man käkar med ungarna och kollar dom samtidigt, vaktmästarna kostar på sig å sitter i eget rum o myser avskiljt från spring, skrik o gap
Citera
2010-03-27, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandsomeGuyR
och varför i helvete skulle hon vilja laga mat åt dig?
gör din egen mat. säg att du skulle betala henne 30-40-50kr per portion som mat oftast kostar, då gör du det lika billigt själv o slipper massa spring.

vilka ideer folk har

Skrattretande. Vad lagar du för typ av mat som kostar så mycke? Han kan med lätthet få 2 Dafgårds färigrätter för 40 spänn. Mer normala matåprtionskostnader är väl snarare runt 10 spänn när man slår ut på det.
Citera
2010-03-28, 16:53
Medlem
Men som svar på din fråga. Jag tycker att 500 kronor i månaden kan va en rimlig ersättning. Tror att många tanter skulle se det som en ganska trevlig sak. Det blir lite mamma pyssla om känsla över det hela och det gillar många.
Citera
2010-03-28, 19:23
Medlem
JohnTheSavages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Men som svar på din fråga. Jag tycker att 500 kronor i månaden kan va en rimlig ersättning. Tror att många tanter skulle se det som en ganska trevlig sak. Det blir lite mamma pyssla om känsla över det hela och det gillar många.

Något säger mig att det kommer innebära krav på att du handlar och bär hem all tantens mat i utbyte, och där faller mycket av fördelen. Sen tror jag inte 500 täcker kostnaden för maten för en vuxen man även om kostnaden delas på 2 pers.
Jag tror det är bättre om TS flyttar in och blir sambo med en gammal tant om han verkligen ska spara.
Citera
2010-04-12, 09:29
Medlem
racerkatts avatar
Äh, mat är faktiskt inte så dyrt om man bara tänker lite. Själv brukar jag äta 2 cheeseburgare på Donken till lunch när jag jobbar. 20 kr blir det. Sen middagen lagar jag hemma av billiga råvaror som pasta, ris, potatis, linser, köttfärs och rotfrukter. Mina matkostnader överstiger sällan 1500 kr, och då inkluderar jag öl i matbudgeten.
Citera
2010-04-13, 19:59
Medlem
Jonaqs avatar
Du kan laga seriös mat för bara ett par kronor på måltid.
Som nån nämnde t.ex. köttfärs. Dra ut till Willys eller så och köp den absolut billigaste 20kg bunten och sen ett 20 kg paket av den billigaste pastan. Stek upp skiten och du har 200 måltider i frysen på 5 min.
Sen såklart samma sak fast me massa olika maträtter så e allt ordnat.
Citera
2010-04-14, 15:58
Medlem
Jag tycker faktiskt att detta låter som en bra tanke.

Han kan ju hjälpa henne med att handla och hon kan ju laga maten. Det är ju inte jobbigare att laga för tvän än för en person.

Sen kanska hon med tycker det är trevligt att ha lite sälskap vid bordet. Många äldre är ensamna i dagens samhälle.

Sen ska han självklart betala sin del och lite till. Det beror ju helt på hur vad dom kommer fram till. Kanske kan han lära sig något om matlagning med.

Desutom har många gamla roliga berättelser ur sitt liv. Dom har ju växt upp på en helt annan tid än den vi lever i nu. Minns själv när polarens farfar berättade hur stissig hans mormor var första gången hon hade sett en neger på stan. Detta var i Solna och inte ute på landsbyggden.

/Holk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in