Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-03-14, 20:40
Administrator
admins avatar
Nu har Popmart.se öppnat igen.

http://www.popmart.se/

admin
Citera
2004-03-14, 21:50
Medlem
Pellenezs avatar
Ligger alla gamla annonser kvar?
Blir oöverskådligt när det ligger en massa inaktuella annonser från 2002.
Citera
2004-03-14, 22:26
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Ligger alla gamla annonser kvar?
Blir oöverskådligt när det ligger en massa inaktuella annonser från 2002.

Poängen var att öppna det exakt så som det såg ut innan det stängdes ner. På så sett kan de som missade det när det var öppet få en uppfattning om hur det såg ut då.

admin
Citera
2004-03-15, 10:08
Bannlyst
Felaktiga uppgifter i Newsflash #28

Det står : "När Aftonbladet köpte Blocket.se, tog det inte lång tid innan
annonsering där började kosta pengar. På Popmart.se däremot är
annonseringen fortfarande totalt gratis och så kommer det att förbli."

Sanning: Det kostade pengar även innan.
Citera
2004-03-15, 11:41
Medlem
man borde få kunna posta en länk. ex jag postade en sälj annons idag o jag hade velat posta en länk från dustin där all info om produkten finns men det gick inte.
Citera
2004-03-15, 12:24
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:RzA:.
man borde få kunna posta en länk. ex jag postade en sälj annons idag o jag hade velat posta en länk från dustin där all info om produkten finns men det gick inte.

Problemet är att ska man tillåta några länkar, så bör man tillåta alla länkar. Och vart ska man dra gränsen annars? Givetvis borde det vara OK att länka till canon.se ifall man säljer en canon-kamera, bara för att ta ett exempel. Men de flesta länkarna går till relativt anonyma webbsidor, vilket i prakten skulle göra det ganska farligt att tillåta en sådan funktion.

Men jag håller med. Ibland skulle det vara bra. Absolut!

admin
Citera
2004-03-15, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Problemet är att ska man tillåta några länkar, så bör man tillåta alla länkar. Och vart ska man dra gränsen annars? Givetvis borde det vara OK att länka till canon.se ifall man säljer en canon-kamera, bara för att ta ett exempel. Men de flesta länkarna går till relativt anonyma webbsidor, vilket i prakten skulle göra det ganska farligt att tillåta en sådan funktion.

Men jag håller med. Ibland skulle det vara bra. Absolut!

admin

men jag har en ide.
när man ska logga in på popmart så står det följande
"OBS: Alla annonser förhandsgranskas innan de publiceras."

ni kan ju tillåta länkar men kolla länken snabbt medans ni ändå förhandsgranskar själva annonsen. man ser ju på 2 sek om det e en sida med info om produkten eller inte. e det info om produkten på ex canon.se så låt det va kvar annars så ta bort länken o låt resten av annonsen va kvar om nu själva annonsen e ok.
att kolla länken i 2 sek kommer inte ta mycket tid i hela "förhandsgranska" annonser
Citera
2004-03-15, 19:49
Medlem
Boogaloos avatar
En_Slugger:
Blocket.se var gratis från början.

admin:
Håller med .:RzA:., det borde inte vara något problem att få länka till sidor eftersom annonserna förhandsgranskas.
Citera
2004-03-20, 15:47
Medlem
Mr_Crowleys avatar
IDG uppmärksammar öppnandet:

Flashbacks annonstorg gör comeback

2004-03-20 08:00
Köp- och säljsidan Popmart, som drivs av Flashback, är tillbaka på nätet. Sajten lovar gratis annonser och ingen censur.

Av Lisa Bjerre

Popmart försvann från nätet 2002 i samband med att Flashback stämdes av kabel-tv-bolag som hävdade att olagliga piratkort såldes på sajten.

För att förhindra fler stämningar kommer Popmart att förhandsgranska annonserna som publiceras, skriver Flashback i ett nyhetsbrev. Men inga annonser kommer att plockas bort för att de är ”omoraliska, oseriösa, eller oetiska”, uppger Flashback.
Detta återspeglas redan i innehållet, där anonyma personer erbjuder exempelvis billig baltisk arbetskraft, svartkontrakt på lägenheter och använda trosor.

Länk: http://idg.se/ArticlePages/200403/19/20040319173329_IW/20040319173329_IW.dbp.asp
Citera
2004-03-22, 13:37
Bannlyst
[quote=Boogaloo]En_Slugger:
Blocket.se var gratis från början.

Jag annonserade i våras och då kostade det pengar.
Citera
2004-03-25, 00:50
Medlem
hur skall man beskriva popmart?

/en som inte var inne på den sidan när det begav sig
Citera
2004-03-25, 18:05
Medlem
Jag ville köpa en laglig digitalbox. Men det fick jag inte annonsera...varför?
För att den kan användas i olagliga sammanhang? ... men då borde man inte få annonsera om knivar, bilar, mobiltelefoner eller hundar heller? Öööh vad har jag missat? Man fick ju inte ens ett svar om varför annonsen nekades.
Kanske kan man inte förvänta sig mer om tjänsten är gratis iofs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in