• 1
  • 2
2010-03-25, 16:50
Medlem
Ingen som har nt bra tips p blandningsfrhllande fr en bra sockerlag inkl. saft?
Skulle jag labba s skulle det sluta med mttad lsning och jag blir av med kkstjnsten
Citera
2010-03-25, 17:28
Medlem
Den godaste "hemgjorda" glassen jag kkat var p en studentpub och den bestod bara av grdde och sylt, som under omrrning frystes ned med flytande kvve. Perfekt koncistens. S gr det till nr man festar med kemister.

Experimentlustan drev oss ven till att testa att gra sorb p diverse olika alkoholhaltiga drycker ocks, med endel intressanta resultat. Cidersorb var t.ex. inte alls lika gott som jag hade kunnat tnka mig, d var nstan lsorbn godare. Det enda av de vi testade som var direkt god, som jag hade kunnat tnka mig att servera var punschsorb.
Citera
2010-03-25, 17:30
Medlem
Mr Teks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Gustaf-Dalman
Ingen som har nt bra tips p blandningsfrhllande fr en bra sockerlag inkl. saft?
Skulle jag labba s skulle det sluta med mttad lsning och jag blir av med kkstjnsten
Nr jag gr sockerlag tar jag lika delar vatten som socker, undrar om man inte borde gra den lite svagare till detta, typ 1 del vatten och 1/2 socker. Antar att man sedan bara kan blanda det som vldigt stark saft. r nog faktiskt lttast att testa sig fram, smaken r som baken... (klven med ett jfla hl i mitten)
Citera
2010-03-25, 19:27
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinSyrra
Den godaste "hemgjorda" glassen jag kkat var p en studentpub och den bestod bara av grdde och sylt, som under omrrning frystes ned med flytande kvve. Perfekt koncistens. S gr det till nr man festar med kemister.
Ja, mjlk eller grdde, socker, luft och kyla r frmst det som behvs.
Citera
2010-03-25, 20:02
Medlem
RonjaRovardotters avatar
Snabbnedfrysning med hjlp av flytande kvve I guess? Kanske lite svrhanterligt att fixa till hemma..
Citera
2010-03-25, 21:55
Medlem
fukkos avatar
Heston Blumenthal gr glass med kolsyreis i ett av hans program. Det finns att kpa fr privatpersoner s omjligt r det inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in