Citat:
Ursprungligen postat av Pontsnus
Tack så mycket för tipset. Men precis som alla andra länkar så sänker din string bara accelerationen. Den är fortfarande kvar, dock betydligt lägre. Skriv in din slinga och dra samma sträcka fysiskt med musen långsamt och sedan snabbt så skiljer det betydligt mycke i cursormovement. Jag skulle vilja ha en mouse-scaling som när man drar en Mousefix.reg på en PC.
Edit: Men jag har läst den andra tråden på flashback nu också och inte heller där så fanns det en lösning. Får börja söka lite bland 3e-parts mjukvara.
tack
Oki, jag har inte riktigt grävt ner mig i problematiken. Tycker det är som när man sätter sig i en annan bil än sin egen, allt känns helt åt skogen men man vänjer sig till slut
Hursomhelst så får man som macägare ibland finna sig i att saker och ting är som apple vill ha det. Att de i alla lägen tror sig veta bättre än slutkunden blir ibland både rätt och fel och kan väl argumenteras både hit och dit, men det är en annan diskussion.
Det verkar ju i alla fall finnas en hel drös med tredjepartsprogram för det här, som t.ex.
http://triq.net/software/mouse-acceleration-preference-pane-mac-os-x