2010-08-14, 01:56
Medlem
el presas avatar
Nu tittade jag iofs inte på länken om ''beställa sele efter vikt'' , men.... Det låter fruktansvärt idiotiskt...
Det är ju noga med måtten där selen trycker och resten av passformen, hur mycket hunden väger i sej e ju skit samma :/

Tänk efter före :P
Citera
2010-08-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av el presa
Nu tittade jag iofs inte på länken om ''beställa sele efter vikt'' , men.... Det låter fruktansvärt idiotiskt...
Det är ju noga med måtten där selen trycker och resten av passformen, hur mycket hunden väger i sej e ju skit samma :/

Ja så kan man se det också men det är viktigt att veta vikten på hunden för att man ska kunna bestämma vilka vikter den ska dra. Nu kanske du inte har så stor koll när de gäller sånt menmen.
Citera
2010-08-15, 23:42
Medlem
TheBusters avatar
Citat:

Du beställer efter din hunds matt men de har prisklasser efter vikt

Alltsa en man far beta mer för en sele till enn Am bull en till en JRT
Citera
2010-08-16, 05:58
Medlem
el presas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSA
Ja så kan man se det också men det är viktigt att veta vikten på hunden för att man ska kunna bestämma vilka vikter den ska dra. Nu kanske du inte har så stor koll när de gäller sånt menmen.

Tillräcklig koll för att inte ens reagera då jag inte blir frågad om vikten på min hund då måtten i stort sett säger att den e stor och kommer att kunna dra mycket.

Tänk efter lite, när du hör, bara rakt upp å ner, att ''man kan beställa en sele efter din hunds vikt'' och inte längdmått så låter det helt bisarrt.

Okej, ett exempel då: Min alligator här väger 150 kilo, en sele till den tack.

Min unga giraff här väger 150 kilo, en sele till den tack.

Nu e jag ganska säker på att om jag klickar in där och vill beställa en sele så måste jag nog ange längdmåtten lik förbannat, så det hela är förmodligen en onödig diskussion. Ingen kan göra en sele som sitter bra med bara vikten på hunden som mått, där e vi nog överens allihop.

Ja, jag har en alldeles utmärkt sele här till min hund som sitter som en smäck.

theBuster:

Om vi sen snackar om materialkostnaden som oftast blir större på en hund som väger mer så e de ju en annan sak. :P

Hej hopp på er, nu vill jag nana lite.
Citera
2011-02-03, 20:55
Medlem
...as...s avatar
Citat:

Okej, ett exempel då: Min alligator här väger 150 kilo, en sele till den tack.

Min unga giraff här väger 150 kilo, en sele till den tack.

HAHA!

Jag ska börja med min rottweiler och undrar om någon som beställt från hardcoreharness.se har något att klaga på? Dom verkar ju sjukt bra men jag vill vara säker innan jag slänger iväg en beställning.

Mvh!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in