2010-03-24, 10:27
Medlem
Hej!

Jag behöver hjälp att tappa mina vinterkilon och fettet runt midjan. Jag är tjej och 23 år gammal, ca 166 cm lång och väger ungefär 57 kg. Jag har alltid varit underviktig men efter att ha flyttat hemifrån och blivit sambo har kilona ökat.
Till mitt problem hör att jag jobbar väldigt mycket (oftast ca 50 timmar/vecka) och att jag har ett väldigt krävande jobb både psykiskt och fysiskt, det är alltså aldrig läge att bli trött i huvudet. Jag jobbar också väldigt oregelbundna tider, vissa dagar är det 8.30-19.20 och andra dagar 11-17.
jag försöker gymma när jag hinner och orkar så det blir ungefär 3 ggr i veckan.
Ofta blir det snabbmat på jobbet eftersom jag hinner bli väldigt hungrig innan lunchen.

Jag behöver hjälp med vad jag ska äta för att kunna tappa i vikt så snabbt som möjligt men samtidigt slippa bli trött och seg av matbrist? Gärna tips på hur jag ska träna (gillar inte att lyfta vikter utan föredrar mer att konditionsträna).

Tacksam för svar
Citera
2010-03-24, 10:48
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Gör egna matlådor och frys in eller ha i kylskåpet.

Ät bara mat och inget fika eller liknande skit. Ifall du gått upp i vikt efter att du blivit sambo har du förmodligen ändrat matvanor, hur vet bara du.

Intervaller kan du träna 3-4ggr/veckan, räcker, tar inte så lång tid heller.
Citera
2010-03-24, 10:59
Medlem
Lite styrka skulle säkert inte skada.

Alltså lite vikter. Inte bara crunches och armhävningar.

Men ja, som sagt. Ät riktig, bra mat. Kött, potatis och grönsaker.
Citera
2010-03-24, 11:04
Medlem
Fairytudes avatar
Och små lådor med mellanmål, nyttiga sådana då förstås. Jag kör ofta keso/tomater/avocado eller tonfisk/kikärtor/oregano i mina. Mycket protein, mindre kolhydrater, på så vis håller jag mitt blodsocker någorlunda jämt. Ännu viktigare då man som du har oregelbundna arbetstider och därmed säkert oregelbundna mattider också. Om jag missar mina mellanmål blir jag sur och hungrig och så äter jag mer/sämre när det äntligen blir lunch.
Citera
2010-03-24, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftee
Hej!

Jag behöver hjälp att tappa mina vinterkilon och fettet runt midjan. Jag är tjej och 23 år gammal, ca 166 cm lång och väger ungefär 57 kg. Jag har alltid varit underviktig men efter att ha flyttat hemifrån och blivit sambo har kilona ökat.
Till mitt problem hör att jag jobbar väldigt mycket (oftast ca 50 timmar/vecka) och att jag har ett väldigt krävande jobb både psykiskt och fysiskt, det är alltså aldrig läge att bli trött i huvudet. Jag jobbar också väldigt oregelbundna tider, vissa dagar är det 8.30-19.20 och andra dagar 11-17.
jag försöker gymma när jag hinner och orkar så det blir ungefär 3 ggr i veckan.
Ofta blir det snabbmat på jobbet eftersom jag hinner bli väldigt hungrig innan lunchen.

Jag behöver hjälp med vad jag ska äta för att kunna tappa i vikt så snabbt som möjligt men samtidigt slippa bli trött och seg av matbrist? Gärna tips på hur jag ska träna (gillar inte att lyfta vikter utan föredrar mer att konditionsträna).

Tacksam för svar

Hej jag jobbar nästan som dig fast ännu mera och jobbar natt och kan sluta mitt på dagen nästa dag om vi inte har personal. Jag kör på bra vanlig mat i mindre portioner, och inte pasta och sånt mer än 2-3 ggr/v. Sen äter jag tex nutrilett (stavning?) mellan målen så jag inte ska äta som en häst, går ju att äta nån lättare mellanmål också. Har fungerat skit bra, 163 lång och vägde typ i jan 57 och nu väger jag runt 49kg, men jag har mycket lätt att gå ner i vikt, sen så har jag legat på ett kaloriunderskott också i typ 3 v. Och jag tränar ca 5 ggr i veckan cario och gym.

Men av att bara byta lite kostvanor så kommer du tappa dom dära typ 3-4 kilona som du vill bli av med, ja om du inte ska bli ett benrangel på 45 kg till dina 166.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in