• 1
  • 2
2004-03-16, 17:00
Medlem
Vilsens avatar
Kan man inte skriva med det när man tar försäkringen att det är farsan som äger den men att lille Kalle använder den regelbundet?
Borde väl gå för sig?
Det kan väl knappast vara krav att man äger bilen man använder för att den försäkring som far har betalt för ska gälla?
En bilägare väljer ju inte själv att han vill ha försäkring, man blir ju påtvingad den. det borde finns en viss flexibillitet i dessa regler.
Citera
2004-03-16, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsen
Kan man inte skriva med det när man tar försäkringen att det är farsan som äger den men att lille Kalle använder den regelbundet?
Borde väl gå för sig?
Det kan väl knappast vara krav att man äger bilen man använder för att den försäkring som far har betalt för ska gälla?
En bilägare väljer ju inte själv att han vill ha försäkring, man blir ju påtvingad den. det borde finns en viss flexibillitet i dessa regler.

japp de går hos vissa bolag
mamma sa till att de va lillebrorsan som skulle bruka bilen
och de va inga problem
jag kommer inte ihåg om de typ va 25 kr mer per månad eller om självrisken blev lite högre
Citera
2004-03-17, 00:23
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madonna
Alla mina bilar jag äger/ägt står på mamma.

Exempel på varför?

Jänkebil.... kostade 37.500 sek hos Länsförsäkringar. 58.000 sek hos Trygghansa!!!!!!!!

Hos mamma kostade det 750 sek / månad ca:... vad väljer man?

Sen blev jag påkörd och jag bor 50 mil från mamma, inga problem alls med försäkringsbolaget. Alla p-böter som jag får, får ju mamma påminnelser på, bara för att hon ska veta hur många jag får, men betalar alltid på första påminnelsen.

enkelt & bra. Min morfar står flera av min släkts bilar. Själv är han 75 bast, och kör Rover lyxomobil... men det är svinbilligt på honom.
Sen lär du få se till att dem inte kommer på eran lilla grej. då får ni inga mera försäkringar hos dem..

det va du som blev påkörd
det skulle vara värre om det va du som körde på
risken finns att dom inte betalar
Citera
2004-03-17, 00:46
Medlem
Azraels avatar
Det är försäkringsbedrägeri.

Om något händer och de (försäkringsbolaget) fattar misstankar så är risken stor att du inte får ut en krona. Det är ganska vanligt förekommande. Vad man måste komma ihåg är att många försäkringsutredare är gamla kriminalpoliser och ungefär tio miljoner ggr smartare och slugare än du (och alla andra som tror att de enkelt kan blåsa försäkringsbolaget på pengar). De räknar ut hur det ligger till på fem sekunder och så får du ingen ersättning. De vet allt om sånt.
Citera
2004-03-17, 08:43
Awaiting Email Confirmation
Krokodildons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Vad man måste komma ihåg är att många försäkringsutredare är gamla kriminalpoliser och ungefär tio miljoner ggr smartare och slugare än du (och alla andra som tror att de enkelt kan blåsa försäkringsbolaget på pengar).

Error

Error

Smart + polis

Does not compute.

Fatal error.
Citera
2004-03-17, 13:51
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodildon
Error

Error

Smart + polis

Does not compute.

Fatal error.

Då är det dags att du uppgraderar programvaran så att den klarar av verkligheten...
Citera
2014-02-06, 08:28
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejsson
Jag personligen skulle nog inte skriva bilen på morsan eller farsan om jag bodde 100 mil därifrån... Kan bli svårt att förklara som sagt, men är man smidig så fungerar det mesta.

Man kan ju bo bara 10 mil också. Låna bilen för att köra möbler och sedan krocka.
Citera
2014-02-06, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Man kan ju bo bara 10 mil också. Låna bilen för att köra möbler och sedan krocka.
Inlägget du citerade är för fan tio (10) år gammalt...
Citera
2014-02-06, 19:14
Medlem
Muppers avatar
Om man bara tecknar trafikförsäkring så spelar det väl ingen roll om man tecknar på föräldrarna? Även om man krockar med den ståendes på sitt eget namn så får man väl ingen ersättning :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in