2010-03-23, 14:02
Medlem
norronas avatar
jag har en viao och windows 7, musen går för slött och jag ändrar den i kontrollpanelen, hastigheten...
sen när ja sätter på datorn nästa gång är inte inställningen sparad och ja måste göra om samma sak igen, otroligt irriterande... jag trycker ju verkställ, sen ok.

nån som har samma problem?
Citera
2010-03-23, 14:09
Medlem
cannaBes avatar
Har hört om detta tidigare men minns inte lösningen (om jag löste det)

Testa att installera dom senaste drivrutinerna för musen härifrån: http://www.synaptics.com/support/drivers

För jag antar att det är Synaptics du har.
Citera
2010-03-23, 17:38
Medlem
norronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Har hört om detta tidigare men minns inte lösningen (om jag löste det)

Testa att installera dom senaste drivrutinerna för musen härifrån: http://www.synaptics.com/support/drivers

För jag antar att det är Synaptics du har.

ja tack jo de va ja som ställde frågan förut, och det var du som svara

ja tror ja fann svaret iaf på den sidan du gav mig...

"After I have rebooted my system, the settings for Double-Click Speed and Pointer Speed revert to their default settings.

The device driver for a different pointing device is interfering with these settings. If you have recently installed a driver for a pointing device, you need to uninstall that driver (or drivers) to regain control of the Double-Click Speed and Pointer Speed settings."

Jag har ju installerat drivrutiner för mitt trådlösa tangentbord, med inbyggd musplatta...logitech... så de e säkert de som strular, men de vill ja ju inte avinstallera.. så ja får nog leva med problemet.
Citera
2010-03-23, 19:46
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrona
ja tack jo de va ja som ställde frågan förut, och det var du som svara

ja tror ja fann svaret iaf på den sidan du gav mig...

"After I have rebooted my system, the settings for Double-Click Speed and Pointer Speed revert to their default settings.

The device driver for a different pointing device is interfering with these settings. If you have recently installed a driver for a pointing device, you need to uninstall that driver (or drivers) to regain control of the Double-Click Speed and Pointer Speed settings."

Jag har ju installerat drivrutiner för mitt trådlösa tangentbord, med inbyggd musplatta...logitech... så de e säkert de som strular, men de vill ja ju inte avinstallera.. så ja får nog leva med problemet.
Ah ok, men du behöver ju inte ha Logitechs drivrutiner installerade för att det ska funka eller hur? Jag har ett Dinovo Edge och det kör jag på Windows vanliga drivrutiner bara.
Citera
2010-03-23, 22:37
Medlem
norronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Ah ok, men du behöver ju inte ha Logitechs drivrutiner installerade för att det ska funka eller hur? Jag har ett Dinovo Edge och det kör jag på Windows vanliga drivrutiner bara.

sweet bra där, kanske ska kolla upp de... fast ja vet inte om ja installerade nåt heller, tror de funkade ändå.. men som sagt då kanske ja ska testa de ändå, avinstallera
Citera
2010-03-28, 18:59
Medlem
norronas avatar
problem löst!!!!

följde denna instruktion, nu fungerar det kanon... som tidigare talare sagt så har det strulat eftersom jag har ett trådlöst tangentbord av logitech, följ denna anvisning om du har samma problem, blir KANON!

"Actually I think I have found a fix, or at least a work-around. I was looking through my startup items in MSCONFIG and looking up the ones I didn't recognize. One of them was "KHALMNPR". It seems that this is a part of the logitech keyboard/mouse drivers and it's main function is to reset the Windows mouse sensitivity to default on reboot.

The idea is that both Windows and Setpoint have seperate sensitivity sliders and the end result is a combination of the two so by keeping the Windows one at default you only have to worry about adjusting the Setpoint slider. This works fine with my external mouse but my trackpad only seems to use the Windows slider so this resetting was a real pain. Anyway, I disabled it from startup and it seems that the problem is gone now, no more resetting.

It did put itself back into startup with a new entry shortly after I did this but since I've disabled that one as well it hasn't shown up again. Also, some people say this file is needed to make extra buttons or scrolling work on the mouse but so far I haven't noticed any loss of functionality.

Hopefully this works for you and whoever else comes across this thread."
Senast redigerad av norrona 2010-03-28 kl. 19:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in