2010-03-22, 20:38
Medlem
gubbslemmets avatar
För 4:e gången på ett par år vart jag tvungen att besöka akuten. Varenda gång så är väntrummet fullt med invandrare och deras ungar. Skitkul när man kommer in med sårskada i vaden efter motorsågen . I vilket fall så är det ett gäng även denna gång. Efter nån timme med blodet droppande blev jag uppropad. Då reser sig den mest högljudda invandraren och SKRIKER till sköterskan att han var före. WTF? Hon började förklara att jag var ganska illa skadad och behövde komma till läkare snabbare än honom. Invandraren replikerade att han faktiskt väntat 2 timmar och faktiskt har ont i axeln. Sköterskan förklarade tålmodigt att en smärtande axel får vänta om en person med relativt stor blödande sårskada kommer in. Då svarar idioten att det snart börjar ett program på tv han ska hem och se, hans familj väntar, han måste handla blablabla. Mitt tålamod tryter och jag säjer till honom att hålla käft, sätta sig ner och låta folk sköta sitt jobb. Då börjar idioten knuffa mig, med armen som sitter på den skadade axeln! Jag knuffade tillbaka så han hamnade i stolen med helt jävla stirrande psykopatiska ögon. Nu lägger sig min polare i och ber babianen att lugna ner sig, vänta på sin tur, och sen får alla hjälp och kan åka hem och vila lite innan jobbet nästa dag. I vanlig ordning svarar babianen att han inte jobbbar, men att han har jävligt bråttom . Polaren och jag tittade på varandra, suckade och följde sköterskan in.

Det intressanta i detta är att det är samma jävla visa varenda gång en babian är inblandad i svensk sjukvård. De ska ALLTID gå före, har ALLTID nån lam jävla ursäkt.

Mitt förslag är att skapa sjukhus enbart för invandrare. Vad tycker ni?
Citera
2010-03-22, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbslemmet
För 4:e gången på ett par år vart jag tvungen att besöka akuten. Varenda gång så är väntrummet fullt med invandrare och deras ungar. Skitkul när man kommer in med sårskada i vaden efter motorsågen . I vilket fall så är det ett gäng även denna gång. Efter nån timme med blodet droppande blev jag uppropad. Då reser sig den mest högljudda invandraren och SKRIKER till sköterskan att han var före. WTF? Hon började förklara att jag var ganska illa skadad och behövde komma till läkare snabbare än honom. Invandraren replikerade att han faktiskt väntat 2 timmar och faktiskt har ont i axeln. Sköterskan förklarade tålmodigt att en smärtande axel får vänta om en person med relativt stor blödande sårskada kommer in. Då svarar idioten att det snart börjar ett program på tv han ska hem och se, hans familj väntar, han måste handla blablabla. Mitt tålamod tryter och jag säjer till honom att hålla käft, sätta sig ner och låta folk sköta sitt jobb. Då börjar idioten knuffa mig, med armen som sitter på den skadade axeln! Jag knuffade tillbaka så han hamnade i stolen med helt jävla stirrande psykopatiska ögon. Nu lägger sig min polare i och ber babianen att lugna ner sig, vänta på sin tur, och sen får alla hjälp och kan åka hem och vila lite innan jobbet nästa dag. I vanlig ordning svarar babianen att han inte jobbbar, men att han har jävligt bråttom . Polaren och jag tittade på varandra, suckade och följde sköterskan in.

Det intressanta i detta är att det är samma jävla visa varenda gång en babian är inblandad i svensk sjukvård. De ska ALLTID gå före, har ALLTID nån lam jävla ursäkt.

Nu var det väl så att du fick gå före?
Sedan är Sveriges sjuksystem ett jävla skithål utan dess like, det är vad du bör skylla på.

Försvarar inte "Babianen" men när man suttit på akuten i 10 timmar så ledsnar man, det kallas humanitet att förstå sånt. Men ni som skyller era misslyckade liv enbart på invandring förstår väl inte sånt.

Väldigt sällan man stöter på en välbildad, intelligent nationalist dessa dagar, känns som att alla är hillbillys av hög rang.
Citera
2010-03-22, 20:47
Medlem
Ja men, det är ju inte bara i sjukvården som de beter sig så, det är överallt. Men det är bara nicka och se glad ut och tacka socialdemokraterna för att vi har sådan tur att vi bor i ett land med så många olika kullturer och kullturberikade. Nej, är ironisk.

Rösta på sverigedemokraterna så att invandrarna kan se på tv och käka kamel i det land de kommer ifrån och inte sitta och klaga på akuten för små skit
Citera
2010-03-22, 20:51
Medlem
Tror att många av våra kulturberikare missuppfattat vad akuten ska användas till. Hade en kurdisk flickvän som både hon och hennes familj sprang där så fort det var minsta lilla. Försökte förklara att akuten är till för när det är just verkligen akut, därav namnet - doh!
Citera
2010-03-22, 21:17
Medlem
gubbslemmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potatisskalar1
Sedan är Sveriges sjuksystem ett jävla skithål utan dess like, det är vad du bör skylla på.

Försvarar inte "Babianen" men när man suttit på akuten i 10 timmar så ledsnar man, det kallas humanitet att förstå sånt. Men ni som skyller era misslyckade liv enbart på invandring förstår väl inte sånt.

Väldigt sällan man stöter på en välbildad, intelligent nationalist dessa dagar, känns som att alla är hillbillys av hög rang.

Klart fan någon som blöder ordentligt får gå före en smärtande axel! Det fattar vem som helst, förutom våra berikarvänner. Hade en invandrare suttit där med blodet forsande hade jag, om än motvilligt, självfallet gett honom min plats i kön om jag var där för en stukad fot.

Misslyckat liv? Nja, inte direkt.

Välbildad? Jag gissar att jag faktiskt har fler högskolepoäng än dig, har haft fler välavlönade jobb än dig, samt har en betydligt högre samhällsstatus än dig. Men som sagt, det är bara spekulation. Det jag vill säja är att öppna inte käften innan du vet vem du snackar med.

Intelligensnivå låter jag vara osagt då jag inte känner dig.
Citera
2010-03-22, 21:24
Medlem
Citat:
Klart fan någon som blöder ordentligt får gå före en smärtande axel! Det fattar vem som helst, förutom våra berikarvänner. Hade en invandrare suttit där med blodet forsande hade jag, om än motvilligt, självfallet gett honom min plats i kön om jag var där för en stukad fot.

Misslyckat liv? Nja, inte direkt.

Välbildad? Jag gissar att jag faktiskt har fler högskolepoäng än dig, har haft fler välavlönade jobb än dig, samt har en betydligt högre samhällsstatus än dig. Men som sagt, det är bara spekulation. Det jag vill säja är att öppna inte käften innan du vet vem du snackar med.

Intelligensnivå låter jag vara osagt då jag inte känner dig.

Självklart ska en blödande patient prioriteras, det har dock inget med det jag antyder att göra.
Det jag syftar på är att du menar att han reagerade hårt på grund av att han var en invandrare, vilket är rentav idiotiskt. Alla vet vad några timmar på akuten gör med en människa.

Högskolepoäng och samhällsstatus är ju knappast relevant, tråden är ett skriftligt bevis på att du är en idiot.
Citera
2010-03-22, 21:26
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:

Tjing pax för att inte jobba på detta sjukhus, då kan man ju lika gärna jobba på ett Zoo.. .

Var själv på akuten då jag fått knät ur led...och de som satt där var ju de vanliga babbarna med snuviga barn...fanns ju även en spökplump som tydligen hade lite hosta...suck....läkaren var iof cool...när jag kom in suckade han bara och sa att vissa av dessa ser man minst en gång i månaden...

Det var ett jävla skrikande från babbarna...det roligaste var ju spökplumpen som om jag förstog hennes make rätt bott i sverige i tio år och kunde inte ett ord svenska

Så svaret JA...sjukhus bara för dessa , men lycka till att rekrytera folk dit! Kanske finns det iof då vi tydligen tar en 100.000 tals läkare som tvingas jobba som taxichaffisar någon där som kan jobba i detta Zoo...
Citera
2010-03-22, 21:27
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:

Sveriges sjukvårdssystem var (innan Projekt: Domedag (läs: massinvandring från MENA)) ett av världens mest komplexa och utvecklade sjukvårdssystem som i princip fungerade felfritt. Men så går det när man låter negrer och araber utnyttja sjukvårdssystem som är utformade för vita nationer. I deras hemländer är det ju antingen byäldste eller primaten med mest lejondråp som går först i kön.
Citera
2010-03-22, 21:29
Medlem
gubbslemmets avatar
Citat:
Självklart ska en blödande patient prioriteras, det har dock inget med det jag antyder att göra.
Det jag syftar på är att du menar att han reagerade hårt på grund av att han var en invandrare, vilket är rentav idiotiskt. Alla vet vad några timmar på akuten gör med en människa.

Högskolepoäng och samhällsstatus är ju knappast relevant, tråden är ett skriftligt bevis på att du är en idiot.

Har ALDRIG sett en svensk bete sig så. En normalt funtad svensk hade inte ens yttrat sig om en blödande person kommit in och fått gå före. Inte ens efter 20 timmar på akuten.

Ja herregud. Du är en socialdemokrat, miljöpartist eller rent av en vänsterpartist.
Nuff said, vi kommer aldrig förstå varandra ändå.
Citera
2010-03-22, 21:38
Medlem
--locco--s avatar
Detta är anledningen till varför jag besöker privatläkare istället för dessa idiotakuter,alltid en massa negrer som ser helt friska ut.
Dom har alltid skrikiga och bråkiga ungar med sig som beter sig rent av förjävligt.
Enda sättet att slippa packet är att gå till en privat mottagning,dit går inte noggern för han vill inte betala för sig.
Citera
2010-03-22, 21:39
Medlem
Dogdylans avatar
Det är sanslösa väntetider på sjukhusen - jag har idag en privat sjukhusförsäkring. Det är omöjligt att hålla ett fungerande välfärdsystem flytande med så pass många icke-vita och icke-kristna i ett land. Svenskarna kommer få tacka sin socialdemokratiska välfärdsstat farväl och in kommer Jigaboo välfärden. Nu har ju Obama tagit sitt första steget till att göra USA mer likt Mexico - och då har redan demokraterna och republikanerna pysslat med detta sedan i början av 1900-talet. I USA kommer det ta litet längre tid dock, medan i Sverige kommer de gå fortare då det svenska folket inte vågar protestera.

Just nu är svenskarna i en tillräckligt stor majoritet för att kunna vinna ett val. Men som sagt..

Jag tror ingen vill vara sjuk i eliternas nya Sverige.
Citera
2010-03-22, 21:41
Medlem
Hardbens avatar
Har snackat med bekanta som jobbar inom aktusjukvården. Tydligen har babbarna missförstått allt(som vanligt). Har en babbe snuva hänger hela babbesläkten på akuten och tror snuvbabben ska dö inom kort....och så för de ett jävla liv, ska gå först i kön. Den som gapar mest går först...enligt deras tankesätt. Värst är tydligen somalierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in