2010-03-22, 19:54
Medlem
Oberleutnants avatar
Tjena!
Som ni ser på bilden nedan, vad har hänt varför ser den stora ut att ha vuxit bland kärnavfall?
Det växer även en del längst med kanten, hur kommer det sig? och hur undviker man detta?

Detta är första flushen. Kan jag räkna med en misslyckad flush nästa omgång?

...:::Mina misslyckade(?) Cubensis cambodian :::...
Citera
2010-03-22, 19:58
Bannlyst
Har du riktljus åt svamparna? Verkar som dom inte riktigt vet vilket håll dom ska växa.

mvh
Citera
2010-03-22, 20:00
Bannlyst
Ta aluminium folie längs sidorna så ljuset kommer ovanifrån, då kommer svamparna att växa uppåt..
Citera
2010-03-22, 20:02
Medlem
Oberleutnants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto407578
Har du riktljus åt svamparna? Verkar som dom inte riktigt vet vilket håll dom ska växa.

mvh

Körde med ljus från fönster i början men flyttade på dem precis när de börja att visa sig. Har dem nu under en vanlig taklampa någon timme per dag.
Citera
2010-03-22, 20:04
Medlem
Oberleutnants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultis
Ta aluminium folie längs sidorna så ljuset kommer ovanifrån, då kommer svamparna att växa uppåt..

Det låter bra, det var det jag misstänkte. Jag ska köra på det hädanefter.
Citera
2010-03-22, 20:08
Medlem
Oberleutnants avatar
Hur gör jag med de som växt längst sidan? De börjar att se rätt så ruttna ut. Ska jag försöka avlägsna dem eller låta dem ligga när jag kör igång nästa flush?
Citera
2010-03-22, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oberleutnant
Hur gör jag med de som växt längst sidan? De börjar att se rätt så ruttna ut. Ska jag försöka avlägsna dem eller låta dem ligga när jag kör igång nästa flush?

Du plockar dem som vanligt Sen torka bara!
Citera
2010-03-23, 16:10
Medlem
Daitokujis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oberleutnant
Tjena!
Som ni ser på bilden nedan, vad har hänt varför ser den stora ut att ha vuxit bland kärnavfall?
Det växer även en del längst med kanten, hur kommer det sig? och hur undviker man detta?

Detta är första flushen. Kan jag räkna med en misslyckad flush nästa omgång?

...:::Mina misslyckade(?) Cubensis cambodian :::...
Ett tips om du redan inte gör detta så är det bra att tänka på:
Kartongen du får med när du köper boxen lägger du in själva boxen i efter att ha aktiverat den.
Varför?
Kartongen stänger ut ljus som slår från sidorna och ljuset kommer då endast slå ytan = svamparna letar sig uppåt och inte åt alla möjliga håll.
Annars är det vanligt att det växer som det har gjort i din growbox.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in