• 3
  • 4
2010-03-23, 22:11
Medlem
Satt i en park med mitt dåvarande band, vi var 3 pers. Trummisen var 20 och alltså några år äldre än mig och bassisten som var 16. Rakt från ingenstans frågade trummisen om jag hade nåt röka, och jag förklarade att jag inte hade det. Han frågade mig om jag hade testat och jag svarade att jag inte hade det men ville testa. Sen frågade han basisten, hon svarade samma sak.

Någon timme senare satt vi där med en femma stark sativa och passade runt bongen. Folk snackar ofta om att man inte märker nåt första gången, men både jag och basisten blev tokbänga och for omkring och garvade som dårar.

Efter det höll vi oss konstant bänga i en månad. Sista dagen på månaden, som en grand finale, drack vi oss redigt fulla och rökte oss efterblivna och gick in på ett stort varuhus iklädda endast skinnjackor och stövlar.

Those were the days
Citera
2010-03-24, 14:06
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritpenna
Men shit, hur fan var det att röka på första gången ensam? Den debuten gör man ju oftast i sällskap med andra, hur fan upplevde du det på egen hand när du inte hade någon som du kunde jämföra med?
Jag menar, frasen "Eru bäng elle?" är ju till viss del för att säkerställa sitt eget tillstånd.
Jag användemig av fel ord, jag var inte ensam, jag var på en fest men jag var den enda som rökte på. Ville verkligen prova men ingen av mina helylle kompisar var med på den ideen (även om de alla söp som svin).
Att jag var bäng fattade jag själv (och alla andra på festen).
Var enda gången jag blivit helt härligt hög och lycklig av hash, har sedan dess (11 år sedan) provat många gånger men bara blivit sjukt hungrig och sedan somnat...
Citera
2010-03-24, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritpenna
Men shit, hur fan var det att röka på första gången ensam? Den debuten gör man ju oftast i sällskap med andra, hur fan upplevde du det på egen hand när du inte hade någon som du kunde jämföra med?
Jag menar, frasen "Eru bäng elle?" är ju till viss del för att säkerställa sitt eget tillstånd.

Det är väl inte så märkvärdigt att ta droger utan andra. Jag rökte också på själv. Jag lärde mig mekka genom internetkompis. Den första gången var jobbig, då rökte jag för mycket och för snabbt så jag vinglade till sängen helt stenad i flera timmar, men sedan lärde jag mig hur mycket jag tålde.

Jag har alltid tagit mina droger i ensamhet då jag aldrig haft några drogpolare. Är jag bäng för det eller?
Citera
2010-03-24, 14:25
Medlem
En polare i samma band som mig vid tidpunkten.
...Han gick sedermera ned sig totalt, stoppade i sig det mesta, rökte heroin, tog rohypnol etc.. men blev plötsligt en Svensson när hans tjej fick en bulle i ugnen.
Bra och tråkigt på samma gång.

Senare har man ju bara hängt med pundare och alkisgäng i stort sett + människor som är allmänt drogliberala. Då blir man som man blir
Citera
2010-03-24, 14:38
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Bott i ett område där det alltid funnits mycket knarkare, tror det var storebrorsan som bjöd mig på första joppen, men jag är faktiskt inte säker. Sen första gången har man hunnit med en del så minnet är lite luddigt.
Citera
2010-03-24, 22:31
Medlem
Pellianos avatar
När jag vid ung ålder började umgås med mestadels 2-4år äldre pojkar tog det inte långt tid innan första holken gnuggades under näsan på mig. Därifrån har jag själv gått vidare..
Citera
2010-03-25, 08:07
Medlem
flumtracks avatar
en polare som fixade
Citera
2010-03-25, 08:24
Medlem
80-talists avatar
På någon dimmig efterfest hos en random skum typ drogs en haschbit fram. Inga konstigheter, uppskattade inte ruset direkt heller. Blev mest kallsvettig och trött.

Första riktiga riktiga knarkupplevelsen (amfetamin) bjöd två vänner mig på, lustig nog en juriststudent och en läkarstudent. Min första LSD-tripp fixade en doktorand till mig.

Jag känner mig som en riktig akademikerpundare.
Citera
2010-09-30, 22:24
Medlem
Via en bekant som langade Amfetamin och Cannabis.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in