2010-03-22, 00:09
Medlem
Mattelols avatar
Har formaterat om min laptop och har nu Windows Vista 32-bit på denna och jag letat som en jävla idiot efter drivers utan resultat. Det är internet som jag inte får igång. Har 2 stycken enheter som jag måste få igång.

Den ena heter Atheros AR5006X Wirless Network Adapter. Den har jag hittat senaste drivers till men den fungerar fortfarande inte. Och jag tror att detta beror på att den andra enheten som jag inte lyckas hitta drivers till alls bortsett från betalsidor och skit. Den heter nVIDIA MCP67 - LAN controller (PHY: Realtek RTL8201CL/CP)

Den jäveln hittar jag inga drivers till och ber om eran hjälp. Hjälp skulle uppskattas något otroligt! Om det är moderkortet som behöver uppdateras så heter detta dv6000 (HP pavilion då).

Tack!
Citera
2010-03-22, 18:05
Medlem
Skogswalds avatar
Rent generellt när man har drivarstrul med laptops brukar det allra bästa vara att flippa datorn och läsa av modellnr, googla detta, förhoppningsvis landar du på manufacturer site som skall tillhandahålla brukliga drivers.

--EDIT--
Det kan vara så att 'MCP67M_1313_vista_x64_x86.zip' är en fil av intresse för dig.
Den finns tydligen för nedladdning hos CNET.
http://download.cnet.com/01-Chipset-package-nVidia-V1313-Vistax86x64-WHQL-zip/3000-2112_4-179000.html
Senast redigerad av Skogswald 2010-03-22 kl. 18:08. Anledning: fann lite matnyttigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in