Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-03-21, 23:56
Medlem
Tja!, jag har en Acer aspire 7535G ( laptop ) jag har fått nåt skit i datorn som gör att den laggar så in i helvete -.- så därför tänkte jag ominstallera datorn, problemet är att jag fick inga skivor med.. och har inte bränt in några, så är det nån som vet hur jag skulle kunna göra för att få den ominstallerad den har Windows Vista. jag prövade gå in på kontroll panelen --> system och underhållning ---> säkerhetskopiering och återställning, men det jag enda jag kunde göra då är att säkerhetskopiera filer och mappar. eller återställ filer och mappar från en säkerhetskopia, men det hjälper ju inte mig direkt :/. prövade även trycka "reparera Windows med systemåterställning" men då fick jag upp att jag bara kunde återställa typ 3 dagar bakåt i tiden, och även när jag tar "välj en annan återställningspunkt"

så är det nån som har några idéer hur jag gör för att kunna ominstallera den?

till mod : är det fel ställe på tråden ber jag om ursäkt och du får gärna flytta till korrekt ställe.
Citera
2010-03-22, 00:02
Medlem
tistatoss avatar
Om jag inte minns fel har Acer nån inbyggd sak att man klickar typ CTRL + nån F-knapp (kommer inte ihåg vilken).
Citera
2010-03-22, 00:39
Medlem
Acer har inbyggd patrion där OS:t finns. Starta om datorn och klicka runt lite, brukar komma upp en text där det står Press f8 for reparation or installing windows så väljer du den bara. Har en 7738g med det alternativet alltså borde du också ha det.
Citera
2010-03-22, 04:36
Medlem
sWeePerrs avatar
alt + f10 vid uppstart. Alternativet är Acer eRecovery Management i startmenyn om Windows är igång.
Citera
2010-03-22, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
alt + f10 vid uppstart. Alternativet är Acer eRecovery Management i startmenyn om Windows är igång.

tackar väldigt schysst!, ska göra en recovery nu sen fixa skivorna

tack för alla svar!

till mod : tråd kan låsas nu
Citera
2010-09-19, 19:35
Medlem
Jag lånar den här tråden lite.

Har också en Acer, en aspire 5530. Har gjort en fabriksåterställning och skapat en säkerhetskopia som jag har sparat på hårddisken D:
Nu lyckas jag inte återställa från säkerhetskopian. Har gjort detta en gång tidigare och då räckte det att extrahera en fil från säkerhetskopian till skrivbordet för att alla filer skulle dyka upp (har jag för mig). Nu lyckas jag inte få fram filerna.
Alla tips uppskattas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in