• 1
  • 2
2010-03-23, 18:38
Medlem
Hemulis avatar
Inte mycket att hänga i granen. Den kommer tillbaka om den kommer tillbaka. Visst kan det kännas tråkigt, men så är det. Dock behöver väl inte oroa dig än, katten har trots allt 7 liv.
Citera
2010-03-23, 23:02
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jo, jag har funderat på detta och jag tror det är fullt möjligt. För ca tre veckor sedan försvann hon och var borta i två dygn. Jag blev superorolig, men hon kom tillbaka. Det jag då noterade var att det satt fast stora mängder med spån i pälsen på henne under magen. Det tyder ju på att hon iaf då varit inne någonstans där det finns spån, för det finns ju inga spånhögar ute, bara snö. Det finns en såg i närheten, men det är bygdens stora arbetsplats så det är väl inte troligt att hon är instängd där kanske, men kanske bra att höra sig för. Det stället ligger dessutom ca 1 km bort och katter brukar tydligen oftast hålla sig inom en 500 metersradie hemifrån.

Jag ser det som mycket möjligt att katten kan ha varit vid sågen. 1 kilometer är ingenting för en katt.
Jag tror nog att det finns en del möss som också håller till på ett sådant ställe vilket måste vara jätteintressant för en katt.

Sedan tänker jag på att i gamla hus/uthus "isolerades" det ofta med spån-sågspån på gamla vindar.
Det kan du nog skilja på om du helt enkelt luktar på spånet. Spån luktar gott trä när det är nytt. Sånt som finns i gamla hus är torrt och doftar inte längre.
I ditt ställe skulle jag åka och prata med dom som jobbar på sågen. Fråga om dom sett till katter - och din katt i synnerhet. Kanske kan dom kolla förråd och liknande som hon kan blivit instängd i?
Jag är i alla fall helt säker på att hon inte var ute den tid hon var försvunnen tidigare.
Lycka till!
Citera
2010-03-24, 19:10
Medlem
Hallå allihopa! Kan meddela att idag hörde jag ett kattvrål (ja, det var mer ett vrål än ett jam) utanför ytterdörren när jag precis kommit hem och visst var det katten som satt utanför och hon flög in som skjuten ur en kanon när jag öppnade och kastade sig över matskålen och hetsåt!

Nu har hon blivit bortskämd med fint kött och grädde och ligger och jäser vid elementet jag skruvar upp så hon kan värma sig.

Ja, jag vet inte vad jag ska tro om denna katt. Hittade inget spån i pälsen denna gång, men om hon försvinner igen kan det nog vara idé att först gå till sågen och söka efter henne där, om det är dit hon dras och kanske där hon stängs in.

Men som någon annan skrev kan det kanske vara så att hon inte anser att hon bor här utan mer ser oss som ett hotell att vila upp sig på mellan äventyren
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in