Flashback bygger pepparkakshus!
2010-03-14, 18:43
Medlem
-V-s avatar
sorry för dålig rubrik.

ville bara skriva att det är rätt så ofta man ser olika trådar i kolumnen " heta ämnen "
( till höger på sidan för er som missat ) som är flera år sen nån skrev i...

typ denna:
https://www.flashback.org/t54927

bild: http://img15.imageshack.us/img15/8302/bild3ca.png

som ni kan se ifall ni klickar på länken till tråden så är inget skrivet i den sen 2002!

har varit med om att man klickat in på såna trådar tyckt det var intressant och skrivit nåt och sen sett att den var från t.ex. 2007.

varför ligger dom här trådarna i " heta ämnen" ?
Citera
2010-03-14, 18:55
Medlem
För att folk läser tråden rätt ofta/mycket tror jag.

Händer samma med alla porr/länk-trådar som dyker upp på nätterna
Citera
2010-03-14, 19:06
Medlem
-V-s avatar
vägrar tro på att den där tråden är välläst
Citera
2010-03-14, 20:25
Medlem
Psyko-12s avatar
Jag tycker att heta ämnen får sig en uppdatering, så ämnen äldre än X år inte kan komma med i listan, dvs utan inlägg på X år.
Citera
2010-03-14, 21:02
Medlem
Wobins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -V-
sorry för dålig rubrik.

ville bara skriva att det är rätt så ofta man ser olika trådar i kolumnen " heta ämnen "
( till höger på sidan för er som missat ) som är flera år sen nån skrev i...

typ denna:
https://www.flashback.org/t54927

bild: http://img15.imageshack.us/img15/8302/bild3ca.png

som ni kan se ifall ni klickar på länken till tråden så är inget skrivet i den sen 2002!

har varit med om att man klickat in på såna trådar tyckt det var intressant och skrivit nåt och sen sett att den var från t.ex. 2007.

varför ligger dom här trådarna i " heta ämnen" ?

Detta händer hela tiden i Systemutveckling, snackade med teknikerna om det och de misstänkte att det är sökmotorernas robotar som river upp trådarna ibland.
Citera
2010-03-21, 18:15
Medlem
wh0res avatar
Problem med "Heta ämnen"

Jag antar att jag inte är den enda som bumpar gamla trådar pga vissa nya påhittigheter i forumet.

Men det har hänt ett antal gånger nu, och känns lite taskigt att bumpa 3 år gamla trådar bara för att förolämpa folk för dåliga tips samt ge tips till någon med windowsproblem som han löste för tre år sedan på egen hand efter dålig hjälp från Flashback.

Hursomhelst.
Om man är inne i en tråd och kollar på "Heta ämnen" till höger är de ganska sällan heta fortfarande... Ofta är det ganska gamla trådar, som ingen skrivit i ett par år, iallafall för mig.
Förmodligen finns det redan en tråd om detta, men jag orkade inte söka och det kändes värt att påtala det igen eftersom folk har en tendens att gnälla om man skriver i gamla trådar...
Citera
2010-03-21, 18:43
Medlem
epost72s avatar
Heta ämnen = många visningar, sökmotorers indexeringar påverkar heta ämnen, likaså nyfikna som klickar på trådarna och gör dem ännu hetare genom att generera ännu mer visningar.
Citera
2010-03-24, 15:55
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Heta ämnen = många visningar, sökmotorers indexeringar påverkar heta ämnen, likaså nyfikna som klickar på trådarna och gör dem ännu hetare genom att generera ännu mer visningar.

Många av trådarna är som sagt var från innan 08... Och det kan vara extremt udda ämnen, och inga trådar där det är många inlägg utan ibland bara en sida med inlägg sedan 05, då är det föga troligt att helt plötsligt 30 personer skulle sitta och söka och läsa igenom detta inlägg väl? Tycker jag

Tack mod för att ni tryckte in mitt inlägg här. Hittade inte tråden trots sökning
Citera
2010-09-05, 19:42
Bannlyst
https://www.flashback.org/t41633

var på heta ämnen alldeles nyss. Över tio år sedan senaste inlägget.
Citera
2010-09-05, 21:58
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Jag antar att jag inte är den enda som bumpar gamla trådar pga vissa nya påhittigheter i forumet.

Men det har hänt ett antal gånger nu, och känns lite taskigt att bumpa 3 år gamla trådar bara för att förolämpa folk för dåliga tips samt ge tips till någon med windowsproblem som han löste för tre år sedan på egen hand efter dålig hjälp från Flashback.

Hursomhelst.
Om man är inne i en tråd och kollar på "Heta ämnen" till höger är de ganska sällan heta fortfarande... Ofta är det ganska gamla trådar, som ingen skrivit i ett par år, iallafall för mig.
Förmodligen finns det redan en tråd om detta, men jag orkade inte söka och det kändes värt att påtala det igen eftersom folk har en tendens att gnälla om man skriver i gamla trådar...

Skönt att äntligen få reda på varför, jag kan sitta och fundera på sånt....när man ser någon riva upp en lastgammal tråd för att tipsa om något man testat, aldrig förstått hur de lyckas. Man söker ju knappast med tanken "undrar om någon skulle ha nytta av att veta att dextrosol innehåller socker?"
Skönt att det är löst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in