Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-21, 18:10
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Detta förbannade felmeddelande har dykt upp nu titt som tätt och jag håller på att bli tokig. Det är sjukt att detta problem funnits sedan Leopard släpptes och inget har de gjort för att fixa problemet.

Först så trodde jag att det bara var enstaka fall, men när jag googlar på detta så dyker det hur många träffar som hellst rörande detta problem som ex: http://soledadpenades.com/2008/01/22/truly-irritating-your-wireless-network-has-been-compromised/

http://www.deadlybloodyserious.com/2008/01/wireless-network-appears-compromised/

Vet någon hur man kringår detta utan att behöva byta från WPA eller vad kan man göra?
Citera
2010-03-21, 18:40
Medlem
Persepones avatar
Uppdatera firmware i din trådlösa router/accespunkt.
Citera
2010-03-22, 09:46
Medlem
Purrs avatar
Läste du kommentarerna i sidorna du länkade?

Citat:
Randomly ran across your post during a search for the problem online. It looks like the solution isn’t so much WPA2 as it is choosing the AES encryption method instead of TKIP. Some routers allow you to choose – TKIP seems to cause problems during periods of heavy use. (I was having the problem while using a Linksys WRT54Gv8 with DD-WRT installed. It would show up most often while using Skype. Switching from TKIP to AES solved the problem immediately.)

Good luck!

Verkar som om detta löst problemet för många. Har du provat det?
Citera
2010-03-22, 15:12
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Problemet är inte direkt att det inte går att lösa problemet. Problemet är att sådant här bara skall fungera i ett OS.

Jag är personligen jävligt nöjd med Mac, men att sådant här inte fungerar är riktigt dåligt.
Citera
2010-03-22, 15:14
Medlem
Persepones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Problemet är inte direkt att det inte går att lösa problemet. Problemet är att sådant här bara skall fungera i ett OS.

Jag är personligen jävligt nöjd med Mac, men att sådant här inte fungerar är riktigt dåligt.

Felet är i din router/accespunkt.
Citera
2010-03-22, 15:20
Medlem
Purrs avatar
Citat:

Som jag förstod kommentaren jag citerade så kan man använda två olika krypteringsmetoder i WPA, och en av dessa blir instabil efter en tids användande. Så ändrar du i din router kan problemet bli löst.
Citera
2010-03-22, 17:25
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:

Just i det här fallet kan vi sluta oss till ett garanterat SBS-fel. Trådlös säkerhet är en jobbig djungel, kolla upp din routers hjälpkapitel om WPA, TKIP, AES och skillnaderna mellan WEP och WPA.

WPA-AES är alltid att föredra, -TKIP är ytterligare någon överbliven standard i färden mot draft-N.

Din dator styr givetvis inte ditt nätverks säkerhet.
Det är som att dra på sig en kådis efter att du knullat ett smutsigt georgiskt luder.
Senast redigerad av StyleWars 2010-03-22 kl. 17:39.
Citera
2010-03-22, 21:17
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Just i det här fallet kan vi sluta oss till ett garanterat SBS-fel. Trådlös säkerhet är en jobbig djungel, kolla upp din routers hjälpkapitel om WPA, TKIP, AES och skillnaderna mellan WEP och WPA.

WPA-AES är alltid att föredra, -TKIP är ytterligare någon överbliven standard i färden mot draft-N.

Din dator styr givetvis inte ditt nätverks säkerhet.
Det är som att dra på sig en kådis efter att du knullat ett smutsigt georgiskt luder.

Okay, visst, felet ligger i routern. Men kan inte göra något åt det att jag tycker att det suger.

Det jag inte förstår är varför detta fel inte inträffar med äcklet windows men med OSX, har inte haft problem när jag kört Linux för den delen heller.
Citera
2010-03-23, 10:51
Medlem
Purrs avatar
Citat:
Det jag inte förstår är varför detta fel inte inträffar med äcklet windows men med OSX, har inte haft problem när jag kört Linux för den delen heller.

Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars

Apple har väl alltid varit lite anti standarder de inte själva vill ha. Sen skulle det inte förvåna mig om det fungerar olika bra med olika nätverkskort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in