2010-03-21, 15:47
Medlem
Curses avatar
Operativsystem (2000, Xp, Vista, Win7): Windows XP

Service Pack: Service pack 3

Antivirus:Antivir

Brandvägg:ZoneAlarm

Märkesdator eller självbyggd: Självbygge

Problembeskrivning: Hela skärmen blir helt vit/lila/grön/grå(lite alla möjliga färger)... och kan inte göra ett skit åt saken när det inträffare... det är lite som en bluescreen fast det är en annan färg och jag får inget felmeddelande.

Felmeddelande: Får inget.

Försökt hittills: Har uppdatera allt jag kunnat uppdatera, grafikkort, windows t ex. Tog bort Firefox för att jag trodde det som var felet.. idiot jag var(problemet fortsatte)! Har också kört nån sorts diskreparation. men problemet fortsatte. Kollade också skärmen och den verkade okej, prövade att dra ut bildskärms kabel när det hände, skärmen blev då svart och "no siganl" kom up. så verkar funka som den ska iaf.

Vad har du för skiva till Windows: Hade en gamla XP skiva som jag hade fått av en kompis, men vette sjutton vad den är numera

Tillägg: Datorn verkar inte alltid vilja starta upp efter problemet har uppståt, altså strömmen är på och allt... men den kickar inte gång. Skärmen är helt svart vid starten. Men efter ett par försök så brukar den starta upp och allt är som normalt!
Citera
2010-03-21, 16:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mitt första intryck så fick jag uppfattningen att grafikkortet är orsaken.

Har du möjligheter att prova med ett annat grafikkort?
Citera
2010-03-21, 16:05
Medlem
cannaBes avatar
Ajdå, kan vara lite vad som helst faktiskt. Men grafikkortet borde du kolla upp först, testa att ta ut det och rengöra från damm (INTE DAMMSUGARN ) och stoppa in det igen.

När du startar datorn och bildskärmen inte startar, funkar Caps Lock och Num Lock då? Då menar jag att dioderna tänds och släcks när du trycker på knapparna.
Citera
2010-03-21, 16:40
Medlem
Curses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mitt första intryck så fick jag uppfattningen att grafikkortet är orsaken.

Har du möjligheter att prova med ett annat grafikkort?

nja... men har ett gammalt(Readon 1900) som jag hade lite problem med som jag prövar nu. Köpte nytt grafikkort för ett tag sen sedan(Geforce 260 XT eller nått).

Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Ajdå, kan vara lite vad som helst faktiskt. Men grafikkortet borde du kolla upp först, testa att ta ut det och rengöra från damm (INTE DAMMSUGARN ) och stoppa in det igen.

När du startar datorn och bildskärmen inte startar, funkar Caps Lock och Num Lock då? Då menar jag att dioderna tänds och släcks när du trycker på knapparna.

Fasiken... körde dammsugaren i datorn det första jag gjorde när jag fick problemet..... men tagit ut grafikkortet och blås rent det manuellt så att säga.. Problmet är att nya grafikkort är helt in kapslat i nått plasthöje, inte så lätt att få rent! hmm inte tänkt på det, men musiken hakar upp sig så att säga iaf!
Citera
2010-03-21, 18:59
Medlem
Curses avatar
Ren gjorde GeForce kortet.... satte in det i datorn.... allt funkade perfekt, testade lite spel funkade bra... sen fick jag en bluescreen! starta om datorn... en till blue screen... startde om den igen, inte ens bios ville gå i gång då(x10)! bytte till mitt gamla och smått trasiga grafikkort, så nu kan jag iaf surfa! Ska returnerna kortet till komplett, kan bara hoppas att det går smidigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in