2010-03-21, 08:55
Medlem
hyjjos avatar
Hej!

Jag har klantat till det,har nyss installerat ett navigerings-program,Transas '99 utan problem p min dator med Win-XP.Det var ett vanligt installations frlopp fljt av omstart.
Efter omstart gick jag in via start-menyn till Transas flik,dr det finns mnga olika alternativa flikar frutom sjlva .exe s ja skulle sklart in p en som hette "install Transas Integrator" och varfr jag gjorde det beror troligt p att ja e dum i huvet typ.... iaf s installerade jag det dr och det gick finfint och jag blev i vanlig ordning ombedd att starta om fr att intallationen ska gras frdigt.

Efter omstarten s kommer Windows inloggnings-ruta upp som det ska men nr ja klickat p mitt anv.konto s kommer det hr Transas Integrator upp som enda fnster p win-bl botten, windows har inte hunnit laddat klart och jag kommer inte drifrn. Det gr inte att gra nnting allt jag klickar p i det fnstret inklusive vre menyerna fr alla samma varningsmedellande :" LS0002: This program requires dongle to run.If you have a printer attached throuth the donle,make sure the printer is switched on."

Om jag klickar exit frn det hr programmet s kommer det ett varningsmess d ox dr det str "WARNING: Terminating a Transas Integrator will result to Windows shutdown. Do you really want to exit? Yes/No"

Moment-22....klickar jag exit-Ja s brjar samma visa om igen nr jag startar upp och klickar jag exit-nej s e ja fast i programmet och kommer ingenstans.

Har testat att vxla anvndare vid inloggningen men det gr in och auto-startar fre windows p alla konton.

Vad en dongle r fr nt vet jag inte riktigt,men det spelar ju ingen roll fr jag mste ju in p op fr att kunna installera en sn iaf,s jag sitter dr jag sitter......
Gr det att ta nn genvg in via bios eller nt? typ felskert lge kanske s ja kan ta mej in och avinstallera det dr satans motvals-programmet....

Tack som fan p frhand om det e nn som kan hjlpa mej med det hr,over n out
Senast redigerad av hyjjo 2010-03-21 kl. 08:58.
Citera
2010-03-21, 09:27
Medlem
hasenfrasens avatar
...och hur svrt r det att trycka p F8 under uppstarten s att du kommer in i felskert lge?

Krvs det en Dongel och du inte har en Dongel utan det handlar om en piratkopierad mjukvara - r det paragraf 7 och du ska begra trden lst.
Citera
2010-03-21, 10:45
Medlem
ugge_das_boots avatar
En dongel r en sak som ser ut som ett usbminne och stts i usbporten. Kan innehlla navigeringsutrustning eller mjukvara till exempel
Citera
2010-03-21, 11:42
Medlem
hyjjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
...och hur svrt r det att trycka p F8 under uppstarten s att du kommer in i felskert lge?

Krvs det en Dongel och du inte har en Dongel utan det handlar om en piratkopierad mjukvara - r det paragraf 7 och du ska begra trden lst.

Tack fr F8-tipset jag ska prova det. Nej ingen pirat-kopia faktiskt,men orginal-cd:n kopierad till ett usb-minne p g a ingen cd-rom p mini-laptopen. ven licens-nr frde jag ver dit frn 3,5 diskett,va lite meckigt fr en ovan men det funka ju,tills ja skulle in pillra p fel grej..... F8 lser skerligen mitt problem. Frgan drmed besvarad.

(ang dongel och dongle...mobilt bb och portabelt minne p engelska)
ding ding dong paragraf 56 prej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in