2010-03-21, 08:55
Medlem
hyjjos avatar
Hej!

Jag har klantat till det,har nyss installerat ett navigerings-program,Transas '99 utan problem på min dator med Win-XP.Det var ett vanligt installations förlopp följt av omstart.
Efter omstart gick jag in via start-menyn till Transas flik,där det finns många olika alternativa flikar förutom själva .exe så ja skulle såklart in på en som hette "install Transas Integrator" och varför jag gjorde det beror troligt på att ja e dum i huvet typ.... iaf så installerade jag det där och det gick finfint och jag blev i vanlig ordning ombedd att starta om för att intallationen ska göras färdigt.

Efter omstarten så kommer Windows inloggnings-ruta upp som det ska men när ja klickat på mitt anv.konto så kommer det här Transas Integrator upp som enda fönster på win-blå botten, windows har inte hunnit laddat klart och jag kommer inte därifrån. Det går inte att göra nånting allt jag klickar på i det fönstret inklusive övre menyerna får alla samma varningsmedellande :" LS0002: This program requires dongle to run.If you have a printer attached throuth the donle,make sure the printer is switched on."

Om jag klickar exit från det här programmet så kommer det ett varningsmess då oxå där det står "WARNING: Terminating a Transas Integrator will result to Windows shutdown. Do you really want to exit? Yes/No"

Moment-22....klickar jag exit-Ja så börjar samma visa om igen när jag startar upp och klickar jag exit-nej så e ja fast i programmet och kommer ingenstans.

Har testat att växla användare vid inloggningen men det går in och auto-startar före windows på alla konton.

Vad en dongle är för nåt vet jag inte riktigt,men det spelar ju ingen roll för jag måste ju in på op för att kunna installera en sån iaf,så jag sitter där jag sitter......
Går det att ta nån genväg in via bios eller nåt? typ felsäkert läge kanske så ja kan ta mej in och avinstallera det där satans motvals-programmet....

Tack som fan på förhand om det e nån som kan hjälpa mej med det här,over n out
Senast redigerad av hyjjo 2010-03-21 kl. 08:58.
Citera
2010-03-21, 09:27
Medlem
hasenfrasens avatar
...och hur svårt är det att trycka på F8 under uppstarten så att du kommer in i felsäkert läge?

Krävs det en Dongel och du inte har en Dongel utan det handlar om en piratkopierad mjukvara - är det paragraf 7 och du ska begära tråden låst.
Citera
2010-03-21, 10:45
Medlem
ugge_das_boots avatar
En dongel är en sak som ser ut som ett usbminne och sätts i usbporten. Kan innehålla navigeringsutrustning eller mjukvara till exempel
Citera
2010-03-21, 11:42
Medlem
hyjjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
...och hur svårt är det att trycka på F8 under uppstarten så att du kommer in i felsäkert läge?

Krävs det en Dongel och du inte har en Dongel utan det handlar om en piratkopierad mjukvara - är det paragraf 7 och du ska begära tråden låst.

Tack för F8-tipset jag ska prova det. Nej ingen pirat-kopia faktiskt,men orginal-cd:n kopierad till ett usb-minne p g a ingen cd-rom på mini-laptopen. även licens-nr förde jag över dit från 3,5 diskett,va lite meckigt för en ovan men det funka ju,tills ja skulle in å pillra på fel grej..... F8 löser säkerligen mitt problem. Frågan därmed besvarad.

(ang dongel och dongle...mobilt bb och portabelt minne på engelska)
ding ding dong paragraf 56 pårej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in