Kan inleda med att sga: Jag har ingen aning om det r hrdvara eller mjukvara som spkar.
Specs mall:
Operativsystem (2000, Xp, Vista, Win7)
Service Pack: -
Antivirus: NOD32
Brandvgg: NOD32 + Windows inbyggda
Mrkesdator eller sjlvbyggd: DELL
Problembeskrivning: Ls vidare
Felmeddelande: -
Frskt hittills: Ls vidare
Vad har du fr skiva till Windows: Piratskiva, egen. RTM
Problemet verkar endast uppst d jag klickar.
Exempel: bytte lt i Spotify. Musen laggade. Kort sagt, frs fast ngon sekund.
Samma sak hnder ibland nr man skrollar.
Jag vet inte om jag inbillar mig, men det knns som att datorn blivit segare i allmnhet.
Har defragmenterat.
Senast igr funkade datorn bra. Sen fick jag fr mig att kra "Defrag free space" i mitt defragmenteringsprogram.
Kan detta vara relatera?
Har ven virusskannat med Malwarebytes.
nnu ett symptom har dykt upp.
Nu nr jag skriver detta meddelande, i lagom snabb takt s hnger inte texten med p skrmen, utan fryser till fr att sedan visa allt jag senast skrivit p en gng.
Verkar vara ett mjukvarufel och KAN ha kommit frn att du rkade frstra dina grafiska drivrutiner nr du defragmenterade. Testa att installera om drivrutinerna till ditt grafikkort och se om det lser sig.
Verkar vara ett mjukvarufel och KAN ha kommit frn att du rkade frstra dina grafiska drivrutiner nr du defragmenterade. Testa att installera om drivrutinerna till ditt grafikkort och se om det lser sig.
Hur kan dom ha med saken att gra? Eventuellt med tangentbordet, men hur det hnger ihop med musen frstr jag inte.
Musen stannar p samma stlle tills den gr att rra igen.
Installera hgsta versionen av .Net Framework du kan hitta p ntet nr du googlar, DirectX 9.0 c eller hgre, och alla drivrutiner till grafikkortet. D ska det fungera!
Om du har trdls mus och 2,4GHz WLAN kan de i vissa fall stra varandra. Prova kra bredbandskollen och se om musen hakar upp sig nr testen krs. Skulle det visa sig att det r det som r problemet kan det hjlpa att ndra kanal p ntverket i din router.
Kolla s du inte har ftt temperaturproblem i datorn. HWmonitor r ett bra program fr det.
Om du knner fr en utmaning kan du ocks prova kra "sfc /scannow" i en kommandotolk. Det tar en stund att gra, och det har hnt att det gjort saker vrre fr mig i undatagsfall, men det kontrollerar iallafall att systemfiler inte r korrupta och reparerar om den hittar ntt fel.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!