2010-03-20, 23:57
Medlem
Psyko-12s avatar
Hejsan

Kan inleda med att sga: Jag har ingen aning om det r hrdvara eller mjukvara som spkar.

Specs mall:

Problemet verkar endast uppst d jag klickar.

Exempel: bytte lt i Spotify. Musen laggade. Kort sagt, frs fast ngon sekund.

Samma sak hnder ibland nr man skrollar.

Jag vet inte om jag inbillar mig, men det knns som att datorn blivit segare i allmnhet.

Har defragmenterat.
Senast igr funkade datorn bra. Sen fick jag fr mig att kra "Defrag free space" i mitt defragmenteringsprogram.

Kan detta vara relatera?

Har ven virusskannat med Malwarebytes.

nnu ett symptom har dykt upp.
Nu nr jag skriver detta meddelande, i lagom snabb takt s hnger inte texten med p skrmen, utan fryser till fr att sedan visa allt jag senast skrivit p en gng.

Ber om urskt fr halvdlig frklaring.
Citera
2010-03-21, 00:02
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-12
Ber om urskt fr halvdlig frklaring.

Verkar vara ett mjukvarufel och KAN ha kommit frn att du rkade frstra dina grafiska drivrutiner nr du defragmenterade. Testa att installera om drivrutinerna till ditt grafikkort och se om det lser sig.
Citera
2010-03-21, 00:06
Medlem
Psyko-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
Verkar vara ett mjukvarufel och KAN ha kommit frn att du rkade frstra dina grafiska drivrutiner nr du defragmenterade. Testa att installera om drivrutinerna till ditt grafikkort och se om det lser sig.
Hur kan dom ha med saken att gra? Eventuellt med tangentbordet, men hur det hnger ihop med musen frstr jag inte.

Musen stannar p samma stlle tills den gr att rra igen.

Iaf ska testa installera drivrutinerna p nytt.
Citera
2010-03-21, 00:25
Medlem
Psyko-12s avatar
Knasigt som det lter s verkar det ha fungerat.

Bugar och bockar, uppskattar det
Citera
2010-03-21, 21:53
Medlem
Psyko-12s avatar
bump

problemet verkar fortfarande uppst, jag var nog lite vl snabb med att svara igr.
Citera
2010-03-21, 21:56
Medlem
Gammalkattmats avatar
Installera hgsta versionen av .Net Framework du kan hitta p ntet nr du googlar, DirectX 9.0 c eller hgre, och alla drivrutiner till grafikkortet. D ska det fungera!

MVH
Citera
2010-03-21, 22:56
Medlem
Psyko-12s avatar
Frskte installera Net Framework 3.5 vilket verkar vara senaste.

Fick meddelandet "Du mste aktivera eller inaktivera vissa Windows-funktioner i kontrollpanelen fr att kunna anvnda Net Framework"

Citera
2010-03-21, 23:03
Medlem
Gammalkattmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-12
Frskte installera Net Framework 3.5 vilket verkar vara senaste.

Fick meddelandet "Du mste aktivera eller inaktivera vissa Windows-funktioner i kontrollpanelen fr att kunna anvnda Net Framework"

r det SDK-versionen? http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

Har du installerat directx 9? http://swedish.toggle.com/lv/softwar...ad/kl89392.htm
Citera
2010-03-22, 00:20
Medlem
Om du har trdls mus och 2,4GHz WLAN kan de i vissa fall stra varandra. Prova kra bredbandskollen och se om musen hakar upp sig nr testen krs. Skulle det visa sig att det r det som r problemet kan det hjlpa att ndra kanal p ntverket i din router.
Citera
2010-03-22, 08:03
Medlem
Psyko-12s avatar
Har inga trdlsa grejer till datorn, bara mobiltelefonen i fickan, om det kunde stra.

Fr vrigt har jag redan DirectX 10 eller 11.

Net framework vgrar starta. Extraherade sen installationsprogrammet och krde setup.exe

fick samma felmeddelande som sist
Citera
2010-03-22, 20:09
Medlem
Kolla s du inte har ftt temperaturproblem i datorn. HWmonitor r ett bra program fr det.

Om du knner fr en utmaning kan du ocks prova kra "sfc /scannow" i en kommandotolk. Det tar en stund att gra, och det har hnt att det gjort saker vrre fr mig i undatagsfall, men det kontrollerar iallafall att systemfiler inte r korrupta och reparerar om den hittar ntt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in