• 2
  • 3
2011-08-04, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realist
NEJ FEL

Från och med oktober 2009 så ryker kortet för skoter och moped också.
Det du får behålla är förarbeviset för moped klass2 som infördes vid samma tillfälle. (Ja moped klass 2 kräver förarbevis och moped klass 1 körkort AM)

Är du 15 senast oktober 2009 får du dock köra moped klass 2 utan förarbevis.

Moped klass 1 = EU-moped
Moped klass 2 = 25 moppar och de gamla 30 mopparna

Så EU45, EU25 och SE30 finns inte längre då?
Citera
2013-12-23, 10:21
Medlem
Stravinskos avatar
Ingen förändring 2013 med teorifrågorna, lika enkla som vanligt. Tog mitt idag och frågorna är bus enkla!
Citera
2014-01-21, 23:33
Medlem
KavliBaconosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stravinsko
Ingen förändring 2013 med teorifrågorna, lika enkla som vanligt. Tog mitt idag och frågorna är bus enkla!

Så jävla skönt att läsa denna tråd och speciellt detta inlägg innan man ska göra det i helgen, kuggade moppekortet för 2 år sedan med 1 poäng under gränsen och mådde så jävla dåligt under den tiden, klarade dock andra gången. Även fast man hört att skoterkortet är så lätt os.v, så kan det ju ändras år till år. Är dock lite rädd för körningen då jag inte åkt så mkt skoter de senaste åren, dock har jag åkt andra grejer som t.ex moped. Men tror inte det är nån uppkörning heller egentligen, då enligt lagen ingen ska ha åkt skoter tidigare ju, tror det är en slags övning där man bara kan få underkänt om man är vårdslös med skotern. Antar att man kan ta det lugnt, men inte lätt när man får ångest för minsta lilla
Senast redigerad av KavliBaconost 2014-01-21 kl. 23:45.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in