2010-03-20, 17:29
Medlem
jp.sartres avatar
Specifikationer på datorn: 15" 2.8ghz, 4gig ram, gf9400M 256mb + 9600GT 512mb.

Problem 1
Det är lite problem med exposé, det laggar när jag använder gesten 4 fingrar nedåt. Däremot när jag gör gesten med strömsladden i så är det inga problem alls. I systeminställningar > störmsparare så har jag valt bättre prestanda. Någon som upplever samma sak, alternativt har svaret på problemet?

Problem 2
Heroes of Newerth laggar. Väldigt underligt tycker jag i och med att spelets requirements inte är särskilt höga, jag menar gamla quake 3 motorn torde min dator klara av. Men ett aber jag stött på och som förvirrar mig är infon under rubriken "supported video cards", mitt grafikkort finns inte med i listan, men jag kan ju fortfarande spela spelet så det kan väl inte vara orsaken, eller? Ja jag är som sagt inte tillräckligt påläst så jag vänder mig till er. Och för att förtydliga mitt valda uttryck att det "laggar" så är det inte helt åt helvete, det är helt klart spelbart men jag stör mig på att det inte flyter på som det ska.

Vart tror ni problemet ligger?

Citat:
Supported video cards:
OS X 10.4: Geforce 8600, Radeon HD 2400 or higher
OS X 10.5: Geforce 7300, Quardo FX 4500, Radeon X1600 or higher
Note: Integrated Intel GMA 950/X3100 is not supported
Citera
2010-03-20, 17:33
Medlem
tzjs avatar
Kolla i aktivitetshanteraren om det ligger några processer och spökar för dig.

Har du Voddler på datorn? Släng den bruna bajskorven åt helvete iså fall. Processen vnet kan ligga och skullfucka din dator annars utan att du vet om det.

Citera
2010-03-20, 17:50
Medlem
Purrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jp.sartre
Specifikationer på datorn: 15" 2.8ghz, 4gig ram, gf9400M 256mb + 9600GT 512mb.

Problem 1
Det är lite problem med exposé, det laggar när jag använder gesten 4 fingrar nedåt. Däremot när jag gör gesten med strömsladden i så är det inga problem alls. I systeminställningar > störmsparare så har jag valt bättre prestanda. Någon som upplever samma sak, alternativt har svaret på problemet?

Problem 2
Heroes of Newerth laggar. Väldigt underligt tycker jag i och med att spelets requirements inte är särskilt höga, jag menar gamla quake 3 motorn torde min dator klara av. Men ett aber jag stött på och som förvirrar mig är infon under rubriken "supported video cards", mitt grafikkort finns inte med i listan, men jag kan ju fortfarande spela spelet så det kan väl inte vara orsaken, eller? Ja jag är som sagt inte tillräckligt påläst så jag vänder mig till er. Och för att förtydliga mitt valda uttryck att det "laggar" så är det inte helt åt helvete, det är helt klart spelbart men jag stör mig på att det inte flyter på som det ska.

Vart tror ni problemet ligger?

Prestandan i spel kan variera ganska mycket i OS X på grund av OpenGL som kan vara lite mongo ibland, jag har läst en del trådar i HoN-forumet om att prestandan varit dålig på MBPs under OS X. Om du har Windows via Boot Camp kan du ju prova köra spelet där. Du kan också prova ställa om olika inställningar och se om det blir bättre, kan vara någon inställning som ditt grafikkort inte gillar.

Dock vet jag inte vad Q3-motorn har med saken att köra, HoN kör en egen motor som heter K2 (som de även använt till deras Savage-serie, men gissar på att den är uppgraderad en hel del).

Exposé-problemen har jag ingen aning om.
Citera
2010-03-20, 17:58
Medlem
jp.sartres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Kolla i aktivitetshanteraren om det ligger några processer och spökar för dig.

Har du Voddler på datorn? Släng den bruna bajskorven åt helvete iså fall. Processen vnet kan ligga och skullfucka din dator annars utan att du vet om det.

Finns det möjligtvis något program som stänger av de onödiga processorerna för jag har ingen aning om vilka som anses onödiga. Voddler har jag inte.
Citera
2010-03-20, 18:16
Medlem
tzjs avatar
Har du inte Voddler behöver du inte oroa dig för vnet iaf.

Går du in i aktivitetskontrollen och kollar, så ser du om det är något som drar oväntat mycket kraft.
Citera
2010-03-20, 18:41
Medlem
jp.sartres avatar
Okej, ska testa det! En annan fråga bara. Jag tänkte installera xp på en bootcamp partion, går det att tanka ner ett exemplar och använda endast iso filen eller måste man bränna ner det på en skiva?
Citera
2010-03-20, 18:46
Medlem
tzjs avatar
En fysisk skiva är ett krav. Tror jag. Har inte hört någon som lyckats utan en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in