2010-03-20, 00:38
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balltazzar
Slår jag alla nu mån tro?

Jag och några polare bestämde oss att dra ner till Rom i somras när det blev klart att mitt Man Utd skulle möta Barcelona i Champions League-finalen.
Vi reste med Ryanair ner till Rom, resan kostade inte särskilt mkt och sen tog vi lyckligtvis ett relativt hyfsat hotell ändå, alla hotell kostade ju lite extra där den veckan.
Vi hade inga biljetter till matchen men tänkte att man borde ju kunna köpa den på svarta marknaden, iofs något dyrare men det är inte ofta man får chansen att se United i en CL-final...

Ja, så på matchdagen befinner vi oss utanför Stadio Olimpico, dricker bärs(som var skitdyr f.ö.) och njuter av solen.
Så sen när vi står där i solen på eftermiddagen utanför stadion kommer en mörk italiensk snubbe fram till oss och frågade på krass engelska om vi hade biljetter till matchen(vilket vi ju inte hade) så jag svarar nej, han visar fram 4st biljetter till en kortsidan och vi blev helt lyriska. Vi lade ut 780 euro(!) var till den snubben direkt i näven alltså. Snubben gav ett jävla schysst intryck då, frågade lite om vad vi trodde om matchen etc och han skämtade friskt.
Ja, sen är vi väl alla i vårt gäng mer eller mindre exalterade som små j-la barn över att vi ska få vara med om en CL-final så vi sätter oss i gräset och väntar på matchstart. En kompis försökte skämta om att vi skulle få problem framme vid grindarna då vi köpt falska biljetter. Vi tänkte inte mer på det...

Ja, så när det väl började närma sig matchstart står vi vid grindarna och får inte komma in pga idiotjäveln hade blåst oss, våra biljetter hade inte ens nån slags validitetsremsa sa dom.
Ja, man kan säga att vi fick panik då... och vad som hände efter det finns i en del 2...
Men att det blev en skitkväll var väl inget snack om heller eftersom vi torskade.

Fast vi har ändå alltid sagt till alla att vi faktiskt var på plats och såg det, men det är våran lilla hemlighet. Men 780 euro för en falsk biljett blev det alltså, aset som blåste oss måste skratta än idag.

we have a winner!

som stort Barca fan så vet jag inte hur man överlever en sån grej, skulle gråtit än idag.
Citera
2010-03-20, 00:38
Medlem
MilitantCanibals avatar
1) Elbolaget skaffar SAP och faktureringsprocessen havererar under övergångsperioden. Hela vinterns elräkning kommer på ett bräde, lagom till sommarsemestern. Typ 30.000 kr (vi har stort hus och hade då inte skaffat värmepumpar). Trevlig semester!

2) Känd pedofil jagar cyklande lågstadiedotter på väg hem från skolan, är två decimeter från att bokstavligen fånga henne. Pappa (=jag) skjutsar dottern i bil därefter. Polisanmäler händelsen till länets sambandscentral som lovar att den lokale polischefen ska kontakta mig för ytterligare utredning. Men inget händer. Senare samma år gör samma polischef en gryningsrazzia och bötfäller samtliga föräldrar som skjutsat sina barn till skolan, om de inte parkerat perfekt på den underdimensionerade parkeringsplatsen. Han är nämligen nolltolerant mot alla slags brott och tror stenhårt på att man fångar de stora fiskarna genom att trakassera de små. 600 kr för 30 sekunders avsläppning vid vägkanten.
Citera
2010-03-20, 00:48
Medlem
snikvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjalmarhjalmar
Har man lätt-MC-kort så har man EU-kort, så har han betalat för en behörighet han redan har så platsar han i denna tråden
Hmm, kanske minnet som sviker. Mycket mer troligt att han hade rätt behörighet och bara skaffade mopedbilen (annars hade det varit kul )
Kanske ingen "suring" men min farsa skaffade i mitten av 80-talet Statoil-kort, och har sedan 90-talet fram tills nu försökt upphäva sitt abonnemang, förgäves. Är man med i en maffialiga kan man i alla fall köpa sig fri med en större summa pengar, dock inte Statoil-kortet :/
Citera
2010-03-20, 00:50
Medlem
Snibelsnors avatar
tv licens jag med hatar skiten. tills jag ringde och sade jag sålt tvn. för eran jävla tv licnes är för dyr. ofc sålde jag inte tvn men det vet inte dom
Citera
2010-03-20, 00:56
Medlem
Hände en polare för massa med år sedan, eller ja iaf mer än 4år sedan. Vi var till Stockholm för att handla lite nya kläder tills skolan skulle börja, gick väll i första på gymnasiet skulle jag tippa på och vi bor i en liten pundarhålla kallad Avesta,södra dalarna.
Men iallafall så gick vi runt där i Stockholm en heldag och spenderade födelsedags och sommarjobbspengarna på en massa kläder men iallafall skulle vi åka hem (tåg) så vi tog en fika och begav oss emot Centralstationen för att ta tågen hem, väl på stationen satt vi oss på en av många bänkar för att vila lite, då ställer polaren ner 2 kassar med 2x J lindeberg jeans, en armani skjorta och lite annat smått å gott tror det var nån tshirt osv och naturligtvis glömmer han den i all hast.
Han kom på när vi satt på tåget hem och hade precis passerat Sala att han saknade 2 kassa, han for runt i hela tågvagnen och letade och hittade naturligtvis ingenting.

Väl spenderade pengar säger jag
Citera
2010-03-20, 01:05
Medlem
ericcartmans avatar
lite OT i och med att det inte har betalats än men det kommer bli riktigt surt att betala 150k till skatteverket under våren.
Citera
2010-03-20, 01:16
Medlem
andreynr6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
1) Elbolaget skaffar SAP och faktureringsprocessen havererar under övergångsperioden. Hela vinterns elräkning kommer på ett bräde, lagom till sommarsemestern. Typ 30.000 kr (vi har stort hus och hade då inte skaffat värmepumpar). Trevlig semester!

2) Känd pedofil jagar cyklande lågstadiedotter på väg hem från skolan, är två decimeter från att bokstavligen fånga henne. Pappa (=jag) skjutsar dottern i bil därefter. Polisanmäler händelsen till länets sambandscentral som lovar att den lokale polischefen ska kontakta mig för ytterligare utredning. Men inget händer. Senare samma år gör samma polischef en gryningsrazzia och bötfäller samtliga föräldrar som skjutsat sina barn till skolan, om de inte parkerat perfekt på den underdimensionerade parkeringsplatsen. Han är nämligen nolltolerant mot alla slags brott och tror stenhårt på att man fångar de stora fiskarna genom att trakassera de små. 600 kr för 30 sekunders avsläppning vid vägkanten.

Så tragiskt och läsa det sista. Ekonomiska problem kan med tiden säkert lösas, men de där problemen kommer säkert alltid finnas så länge sådana personer jobbar som polischefer...
Citera
2010-03-20, 01:17
Medlem
tappade en Dr Pepper vid kassan i affären idag, allt bara sprutade ut och jag erbjöd mig att betala men förväntade mig givetvis att kassörskan skulle säga nej
Citera
2010-03-20, 01:18
Medlem
S-ammes avatar
Alla dessa jävla skolfoton man har haft problem med genom åren...
Oavsett om man skickar tillbaka fotona eller ej, blir det ändå nån slags inkasso 1år efter.. som givetvis lägger på en ränta som knappt kan vara sant
Citera
2010-03-20, 01:18
Medlem
Annan är ju diverse reservdelar som kostade lika mycket som bilen, två veckor senare skall jag besikta den och hela växellådan bara kollapsar
Citera
2010-03-20, 01:20
Medlem
gorgonzolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balltazzar
Slår jag alla nu mån tro?

Jag och några polare bestämde oss att dra ner till Rom i somras när det blev klart att mitt Man Utd skulle möta Barcelona i Champions League-finalen.
Vi reste med Ryanair ner till Rom, resan kostade inte särskilt mkt och sen tog vi lyckligtvis ett relativt hyfsat hotell ändå, alla hotell kostade ju lite extra där den veckan.
Vi hade inga biljetter till matchen men tänkte att man borde ju kunna köpa den på svarta marknaden, iofs något dyrare men det är inte ofta man får chansen att se United i en CL-final...

Ja, så på matchdagen befinner vi oss utanför Stadio Olimpico, dricker bärs(som var skitdyr f.ö.) och njuter av solen.
Så sen när vi står där i solen på eftermiddagen utanför stadion kommer en mörk italiensk snubbe fram till oss och frågade på krass engelska om vi hade biljetter till matchen(vilket vi ju inte hade) så jag svarar nej, han visar fram 4st biljetter till en kortsidan och vi blev helt lyriska. Vi lade ut 780 euro(!) var till den snubben direkt i näven alltså. Snubben gav ett jävla schysst intryck då, frågade lite om vad vi trodde om matchen etc och han skämtade friskt.
Ja, sen är vi väl alla i vårt gäng mer eller mindre exalterade som små j-la barn över att vi ska få vara med om en CL-final så vi sätter oss i gräset och väntar på matchstart. En kompis försökte skämta om att vi skulle få problem framme vid grindarna då vi köpt falska biljetter. Vi tänkte inte mer på det...

Ja, så när det väl började närma sig matchstart står vi vid grindarna och får inte komma in pga idiotjäveln hade blåst oss, våra biljetter hade inte ens nån slags validitetsremsa sa dom.
Ja, man kan säga att vi fick panik då... och vad som hände efter det finns i en del 2...
Men att det blev en skitkväll var väl inget snack om heller eftersom vi torskade.

Fast vi har ändå alltid sagt till alla att vi faktiskt var på plats och såg det, men det är våran lilla hemlighet. Men 780 euro för en falsk biljett blev det alltså, aset som blåste oss måste skratta än idag.

Helt galet hur ni kan lita på en random italienare faktiskt... påminner mig om när jag var i Rom och träffade 2 svenskar på en restaurang, den ena av dem hade tydligen gott om pengar för de snackade om att de var nere för att köpa en Ferrari. De var två av de minst världsvana personer jag någonsin träffat, snackade ungefär som att de levt på en gård i skogen hela livet och det var första gången i storstaden. När de ätit klart så gick de och glömde både kamera och plånbok vid bordet, tog ett tag för mig att märka det men sprang ifatt dem med grejerna
DE hade definitivt köpt biljetter svart för 700 euro.
Citera
2010-03-20, 01:28
Medlem
dannywtfs avatar
Det står emellan 11 000:- i räkning för lagande av topplocket på bilen eller 550:-/kvartal från radiotjänst..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in