2010-03-19, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Haha, det har var det mest flummiga jag läst på länge! Jag gillar den där fejk intellektuella stilen som TS har!

Men ärligt talat, dina djupa insikter kommer nog inte förändra så där värst mycket...
Man tror ju det men om man skulle skriva ned sina längsta tankebanor (åtminstone försöka) tror jag man hittar någonting. Jag brukade säga mina insikter i tre ord och säga dem högt (tala).

"De mest överlevandes överlevnad" låter som flumm men är Darwins teori om evolution. Så länge man håller sig till att E=mc^2 är man på rätt spår.
2010-03-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amanenprimat
Jag har läst forskningen och vet ämnet bättre än någon annan
Du verkar vara den största douchebagen med något underligt behov av att hävda dig. Vad vill du att folk skall göra med din essä? Hylla den?
2010-03-19, 18:18
Bannlyst
Citat:

S Det är ineffektivt: skolsystemet t.ex. kan fungera mycket bättre när vi har ett fåtal engagerade lärare och videokameror och internet tillgängligt för alla som tröttnat på dåliga (pengahungriga) lärare.

pengahungriga lärare? Om de var så pengakåta hade de nog valt att studera till något annat under de fem åren de pluggat. I dagens samhälle tvingas de arbeta med låga löner och med svammel-papegojor som du.

Sluta hänvisa till relativitetsprincipen i varannan mening. Du gör bara bort dig, tror inte det är någon på vår primala planet som ens misstänker att du är det minsta inteligent!

PS E=mc^2 DS
2010-03-19, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rabiesbabies
Du verkar vara den största douchebagen med något underligt behov av att hävda dig. Vad vill du att folk skall göra med din essä? Hylla den?
Jag hävdar att mitt hus är större än ditt (anta att du har ett litet hus). Hävdar jag mig genom att nämna att mitt hus är större än ditt? Eller är det ett sant påstående? Vad har du för mindervärdeskomplex?

Läsa min essä, läsa mina andra trådar i vilka jag förklarar vad E=mc^2 är....

Citat:
Ursprungligen postat av tjabba
pengahungriga lärare? Om de var så pengakåta hade de nog valt att studera till något annat under de fem åren de pluggat. I dagens samhälle tvingas de arbeta med låga löner och med svammel-papegojor som du.

Sluta hänvisa till relativitetsprincipen i varannan mening. Du gör bara bort dig, tror inte det är någon på vår primala planet som ens misstänker att du är det minsta inteligent!

PS E=mc^2 DS
Det globala utbildningssystemet är skit jämfört med vad det skulle kunna vara om primater på en planet organserade sig i åtanke att de är primater på en planet.

E=mc^2 är en beskrivning vars slutsats är omöjlig att föreställa sig. Men man kan fånga ganska mycket information ur att E är mc^2... T.ex. att energi är massa eller att c (ljusets hastighet, km/h, sträcka/tid) gånger c gånger m är E. Energimassa i rumtid (ja, rumtid finns i ekvationen). Därav oss här idag.
2010-03-19, 18:38
Medlem
Arthur Dents avatar
TS inlägg skulle med lite ombearbetning bli ett alldeles lysande Spoken Word-framträdande.

TS har med en skön text slagit huvudet på spiken är mitt omdömme.
2010-03-19, 18:41
Medlem
Phass avatar
Vad kommer hända med kaffet då?
2010-03-19, 18:49
Medlem
Knife-wrenchs avatar
Du har inte forskat om cannabis. Du har läst forskningsrapporter om cannabis, men du har inte forskat om cannabis. Om du gjort det skulle du veta att ingen vet ännu exakt hur cannabinoiderna påverkar synapserna - att det är "former som skickar en signal när de passas i" är en grov överförenkling. Det man tror är att cannabinoiderna blockerar återupptagningen av signalsubstanser i vissa pre-synaptiska nervceller. Din text är ett misslyckat försök att låta intelligent och upplyst, ta bara den här godingen: "Härnan innehåller naturligt Anandamid (en molekyl med bl.a. kol (C))". Wow! Killen kunde det kemiska tecknet för kol, som för övrigt är en vital komponent i i stort sett alla organiska molekyler. Att din text sedan är full av ogrundade påståenden och meningar som man vanligtvis bara stöter på skrivet med bajs på offentliga toaletter gör inte din slutsats tydligare eller sannare.

Jag har länge varit en förespråkare för legalisering, men om det här är de forskningsrapporter vi har att vänta av framtida stoner doktorander som TS så måste jag nästan börja överväga att ändra min ståndpunkt.
2010-03-19, 18:54
Medlem
aceblacks avatar
Hur fan hänger E=Mc2 ihop med något av detta? Enligt Wikipedia, som jag i alla fall litar på inte har helt fel står det: "Formeln E = mc2 i teoretisk fysik anger relationen mellan energi (E) i alla dess former förutom massa, och massa (m), med hjälp av ljushastigheten i vakuum (c)."

Så vad har relationen mellan energi och massa att göra med huruvida marijuana kommer bli framtidens kaffe eller inte? Är du hög just nu?
2010-03-19, 19:06
Medlem
Pillertrillares avatar
varför hatar alla?
Tyckte det var rätt rolig teori.
2010-03-19, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knife-wrench
Du har inte forskat om cannabis. Du har läst forskningsrapporter om cannabis, men du har inte forskat om cannabis. Om du gjort det skulle du veta att ingen vet ännu exakt hur cannabinoiderna påverkar synapserna - att det är "former som skickar en signal när de passas i" är en grov överförenkling. Det man tror är att cannabinoiderna blockerar återupptagningen av signalsubstanser i vissa pre-synaptiska nervceller. Din text är ett misslyckat försök att låta intelligent och upplyst, ta bara den här godingen: "Härnan innehåller naturligt Anandamid (en molekyl med bl.a. kol (C))". Wow! Killen kunde det kemiska tecknet för kol, som för övrigt är en vital komponent i i stort sett alla organiska molekyler. Att din text sedan är full av ogrundade påståenden och meningar som man vanligtvis bara stöter på skrivet med bajs på offentliga toaletter gör inte din slutsats tydligare eller sannare.

Jag har länge varit en förespråkare för legalisering, men om det här är de forskningsrapporter vi har att vänta av framtida stoner doktorander som TS så måste jag nästan börja överväga att ändra min ståndpunkt.
Det jag vet är att man inte kommer hitta några själar eller tankar eller ord eller cannabispåverkan bland cellerna och atomerna i hjärnan. Elektriciteten i metaller ÄR operativsystemet på din dator: du hittar inga program bland sladdarna av metall och plast.

Så exakt hur 100 miljarde celler samverkar för att skapa ett medvetande vi inte kan tänka oss eftersom det utvecklats under 3.5 miljarder år och får inte plats i det "rum" medvetandet ger upphov till (som jag kallar "Realm of mind").

Jag skriver inte att organiska molekyler innehåller C för skojs skull. Jag vill ge en tydlig bild om vad jag talar om och om jag talar om anandamid talar jag om C kopplat till andra atomer för att forma anandamidmolekylen. Jag funderade ett tag på om jag ska gå till wikipedia och skriva namnet på varenda atom som finns i anandamid, men sedan tänkte jag att om jag skriver C så kanske folk fattar att anandamid är en molekyl. Precis som THC. De påverkar hjärnan och därmed medvetandet. Därför realm of mind.

Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Hur fan hänger E=Mc2 ihop med något av detta? Enligt Wikipedia, som jag i alla fall litar på inte har helt fel står det: "Formeln E = mc2 i teoretisk fysik anger relationen mellan energi (E) i alla dess former förutom massa, och massa (m), med hjälp av ljushastigheten i vakuum (c)."

Så vad har relationen mellan energi och massa att göra med huruvida marijuana kommer bli framtidens kaffe eller inte? Är du hög just nu?
E=mc^2...
c är ljusets hastighet: 300 000 km/s.
Vi uppfann metern under 1700 talet, sekunden och minuten och timmen innan dess.
c är en sträcka på en tid.
Sträcka/tid = hastighet = ljusets hastighet = c.

så Energi ÄR massa (som dollar är X euro eller meter x feet), massa gånger c*c. Konverteringsfaktorn är universums hastighetsgräns gånger universums högsta hastighetsgräns.

så m gånger c gånger c är E (energi, förmågan att göra arbete. Värme brukar kallas energi, ljus, rörelse (värme är rörelse på atomnivå), gravitation... är energi. En joule energi är den energi som krävs för att lyfta ett litet äpple ungefär en meter uppåt.

Så E=mc*c.

c*c (konverteringsfaktorn mellan energi och massa) "innehåller" rumtid. Sträcka/tid=hastighet=c.

Så "E=mc^2" innebär att det finns energimassa och rumtid (Einstein sade också att rum och tid är ett med härledde inte det från att E=mc^2).

Vår verklighet är en: existens och icke-existens som samma: energimassa och rumtid som samma. Den är otänkbar eftersom det i varje föreställning finns observerare, rum(tid) mellan observerare och vad man än föreställer sig. Jag kan lika gärna föreställa mig en pizza i rymden och säga att den är "Den Otänkbara Tanken".

E=mc^2; energimassa och rumtid är ett. Eller 0 om man vill se det så. 1 i 0.

Från det kan vi härleda mänskligt värde, om det finns någon objektiv regel som säger: rök ej cannabis. Om det finns någon förutom vi som ger värde och vi råkar vara primater som gillar att röka cannabis. Därav, med mitt självutnämnda liv av mig för mig, tänker jag leva såsom jag behagar.
Senast redigerad av amanenprimat 2010-03-19 kl. 19:21.
2010-03-19, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Vad kommer hända med kaffet då?

All good things comes to an end
2010-03-19, 19:21
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Innan 1700-talet (Newton) trodde vi att stenen faller till marken för att det är det stenar gör. Det är deras natur: stenar är gjorda för att vara på marken. Det är dit de vill. Deras naturliga plats är på marken, därav faller de när de släpps. Sedan kom Newton och sade: "nej! sakerna i himmelen (månen, solen, planeterna) är objekt i rymd i vilken gravitation är att massa dras mot massa!". Därför snurrar vi runt solen, därför snurrar månen runt jorden, därför faller stenen mot jorden.
Alltså seriöst, det var ett äpple som ramlade ner på Newton. Inte en sten.. för vad skulle en sten göra i ett äppelträd? Nej serrö, det hade varit mycket ogravitatoriskt utav den. Om inte tejp användes.

F.ö. så gillar jag den här tråden. Mer kvasiintellektuella trådar i cannabisforumet och mer pseudovetenskap, tack! =)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in