Citat:
Ursprungligen postat av dafer
Jag sprang på Daniel basisten i Lillasyster på hotell Anglais i Stockholm när jag var där och byggde ett event för ca en månad sen. Vi snackade lite och tydligen var han där med ett klädföretag som han verkade jobba för som ställde ut sina klädeskollektion på hotellet. Är det nån som vet varför Lilla inte är lika aktiva efter nya skivan? Jag tycker dom gör bra musik!
jag skulle nog vilja påstå att dom är ganska aktiva. Deras senaste platta "De här är inte musik, det är kärlek" har slagit ganska hårt i Norge nu och dom har en hel del spelningar inbokade där. Tror även dom spelar runt om i Sverige ganska flitigt. Dock mest klubbspelningar så det kanske är därför dom inte syns så mycket och med detta verkar lite oaktiva.
Hörde även att dom har ett sponsor "avtal" med klädmärket Fox men hade gjort bort sig lite då
dom sökte lite sponsring även från det svenska märket Wax. Wax var väl på gång att skicka dom lite kläder men tog kontakt med Fox innan och dubbelspelet var ett faktum som mer eller mindre blev en pinsamhet för för MW. Eller om det var bandets manager som stryrde med detta. Inte helt säker där.
Kan väl också nämnda det för er som inte visste att Lillasyster låg med på trackslistan ett par veckor men låten "Jag är här" från senaste plattan med vilken dom även var nära att bli nominerade till en grammis.