2010-03-21, 10:03
Medlem
lovelymiserys avatar
Minns att när jag stötte på dem sa jag till min vän "De ser ut som de är med i Hells Angels". Har för mig att när jag sen googlade dem kom det upp någon koppling.
Citera
2010-03-21, 10:14
Medlem
Jag gick på samma skola som martin och även den latinamerikanska killen. Det var inget fel på dom då, dom var väl lite musik nördar, hänga mycket på fritidsgården där man kunde låna instrument. Träffa han på krogen under LOK tiden, då hade han väl lite attiyd när han gick runt i sin pälsrock. Sammanfattningsvis, schysta killar
Citera
2010-03-21, 11:14
Medlem
charmörens avatar
Sambon pratade om att när LOK skulle spela i hennes dåvarande hemstad så skrev hennes kompis i deras gästbok om hur bra och snygga dom va. Han ville genast ha mobilnummer och skrev sms om att träffas efter spelningen. Kompisen blev enligt uppgift rädd, hon va väl 16år och LOK-killen 10år äldre. Jag vet dock ej vem i LOK detta va.
Citera
2010-03-21, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Stryypare
Det enda som är värdelöst här är din "smak" och Lillasysters "musik". Hoppas de alla dör av vårtgård.

Eh, vad menar du med det?

http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5rtg%C3%A5rd

Hur dör man av det? Hahaha...
Citera
2010-03-21, 21:03
Medlem
dafers avatar
Jag sprang på Daniel basisten i Lillasyster på hotell Anglais i Stockholm när jag var där och byggde ett event för ca en månad sen. Vi snackade lite och tydligen var han där med ett klädföretag som han verkade jobba för som ställde ut sina klädeskollektion på hotellet. Är det nån som vet varför Lilla inte är lika aktiva efter nya skivan? Jag tycker dom gör bra musik!
Citera
2010-03-22, 00:15
Bannlyst
Det kan jag svara på: Därför att den inte sålde öht... sedan kom det inte så många på deras spelningar. Pengar måste in...
Citera
2010-03-23, 22:07
Medlem
Kotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dafer
Jag sprang på Daniel basisten i Lillasyster på hotell Anglais i Stockholm när jag var där och byggde ett event för ca en månad sen. Vi snackade lite och tydligen var han där med ett klädföretag som han verkade jobba för som ställde ut sina klädeskollektion på hotellet. Är det nån som vet varför Lilla inte är lika aktiva efter nya skivan? Jag tycker dom gör bra musik!

jag skulle nog vilja påstå att dom är ganska aktiva. Deras senaste platta "De här är inte musik, det är kärlek" har slagit ganska hårt i Norge nu och dom har en hel del spelningar inbokade där. Tror även dom spelar runt om i Sverige ganska flitigt. Dock mest klubbspelningar så det kanske är därför dom inte syns så mycket och med detta verkar lite oaktiva.

Hörde även att dom har ett sponsor "avtal" med klädmärket Fox men hade gjort bort sig lite då
dom sökte lite sponsring även från det svenska märket Wax. Wax var väl på gång att skicka dom lite kläder men tog kontakt med Fox innan och dubbelspelet var ett faktum som mer eller mindre blev en pinsamhet för för MW. Eller om det var bandets manager som stryrde med detta. Inte helt säker där.

Kan väl också nämnda det för er som inte visste att Lillasyster låg med på trackslistan ett par veckor men låten "Jag är här" från senaste plattan med vilken dom även var nära att bli nominerade till en grammis.
Citera
2010-03-23, 22:30
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leksakstomten
klaga itne på deras musik, anledningen till att de gjorde Umbrella, var att de ville visa hur grymma de är på att göra musik, texterna de skreiver är bara skit, det säger de själva, det var därför de tog umberella och sa att de
kan göra bra musik av vilken skit låt som helst, och fan,de är ju as bra, verklgien, hårt, tungt, snabbt, och görigt skönt, men som sagt,,,han är nere i skiten, var dock över ett år sedan jag träffa honom, men har hört att det inte är en så större skillnad,

Saknar du punkt-tangent?
Citera
2010-11-24, 23:08
Medlem
Vet att MW har varit väldigt duktig på skateboard i sin ungdom, nära SM-final om jag inte minns fel.
Basisten Daniel har precis slutat spela med Lillastyster pga frånvaro från sin familj eller något sånt.
Läste i någon intervju med M att han någon gång under LOK-tiden bodde i ett kollektiv.
Citera
2011-05-10, 10:56
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielNinoa
Om du talar om Rhiannas låt Umbrella, så är det en bra låt som den är. Vill verkligen inte höra deras version. Och, när det kommer till melodier så finns det bara en som tagit denna melodi till en annan intressant nivå och han heter Roffe Ruff!

Länk:

http://www.youtube.com/watch?v=1keew3XJBSI

Bättre än orginalet.

OnT:

Vad tar han för droger? Hur definierar du att "vara riktigt nere i skiten". Berätta om det istället, det är ju därför vi är här.

och nu när du nämnde roffe ruff så... jo jag tror att martin Westerstrand är roffe, satt och lyssnade lite på dom båda nu och visst fan tycker jag mig höra samma röst. men jag spekulerar ju bara lite nu. det är verkligen inge omöjlighet då roffe ruff hemlighåller sin identitet båda är musiker från göteborg och så är det skrämmande likt på rösten i vissa lägen. ingen som har tänkt tanken ?

och ursäkta "bumpen" men bättre det än att skapa ny tråd
Citera
2011-05-10, 15:36
Medlem
pederastens avatar
det där var det dummaste jag hört.
svenne banan-martin skulle aldrig kunna skapa roffes magi.
Citera
2012-07-13, 23:26
Medlem
Teargardens avatar
Såg Lillasyster rätt nyss, jävligt sköna grabbar och nya skivan är riktigt bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in