2010-03-18, 20:22
Medlem
dzzdejavus avatar
Jag har under en längre tid kanske 5-6 månader inte kunnat hålla tätt just efter jag kissat.
Speciellt när jag böjer mig ner eller något just efter så kommer det några droppar som är jävligt irriterande.
någon som har förslag på vad det kan vara?
Citera
2010-03-18, 20:26
Medlem
kvistlacks avatar
Eeeeh? Är du man eller kvinna?
Citera
2010-03-18, 20:33
Medlem
dzzdejavus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvistlack
Eeeeh? Är du man eller kvinna?

man
Citera
2010-03-18, 20:35
Medlem
tältpinnes avatar
Du börjar bli gammal, knåda ut dropparna och håll en bit toalettpapper mot mynningen så bör du slippa droppet.
Citera
2010-03-18, 20:36
Medlem
ugge_das_boots avatar
Helt normalt

Citat:
Efterdropp är mycket vanligt och helt ofarligt! Det är inte tecken på någon sjukdom. Jag får ofta frågor om detta av mina patienter (unga som gamla).

Urinröret hos mannen kommer ner från urinblåsan och svänger in i penis strax bakom pungen - mellan pungens baksida och ändtarmsöppningen. Den delen av urinföret är något utvidgad och omges av muskler. Det är här som sädesvätskan samlas sekunderna före utlösningen. När man får utlösning dras
musklerna kring denna del av urinröret ihop sig och gör att sädesvätskan kommer ut. Mär man kissar samlas det urin i denna del av urinröret.

Vissa män har då inte förmågan att "krama ihop musklerna" utan det blir kvar en skvätt urin, som sedan kan rinna ut som efterdropp, exempelvis i kalsongerna. Boten för "efterdropp" är att man, när man kissat färdigt, masserar området mellan pungen och ändtarmen (den så kallade "grenen") bakifrån och framåt. Då tömmer man ut den sista skvätten ur urinröret!

http://www.netdoktor.se/manlig-halsa/?Tab=Questions&Question=31419

Så massera på du om du vill ha det riktigt torrt
Senast redigerad av Kivan 2010-03-19 kl. 12:07. Anledning: quote
Citera
2010-03-18, 20:38
Medlem
kvistlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dzzdejavu
Jag tror det är urin...

(Och helt normalt.)
Citera
2010-03-18, 20:40
Medlem
dzzdejavus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
Helt normalt

Tack! ska genast prova vid nästa tillfälle!
Citera
2010-03-18, 22:59
Medlem
fjiskens avatar
Hur mycket du än skakar och drar, sista droppen byxan tar.

Nu ska ja gå och kissa, morsning gubbar!
Citera
2010-03-19, 00:49
Medlem
Citat:
Jag har under en längre tid kanske 5-6 månader inte kunnat hålla tätt just efter jag kissat.
Speciellt när jag böjer mig ner eller något just efter så kommer det några droppar som är jävligt irriterande.

Aaah, efterkiss. Den gamla klassikern.

Ett enkelt men ändå effektivt tips jag kan dela med mig av är att samtidigt som du river av papper till det vanliga torkandet, så river du även av två extra ark, viker ihop dessa och lägger åt sidan. När du sedan är klar och drar upp kallingarna igen så tar du och lägger nyss avrivna ark mellan din käraste ägodel och kalsongtyget. Sen är det bara till att studsa runt som vanligt. Skulle det ack så förargliga efterkisset göra sig påmint är det bara till att langa upp det som vi i mina kretsar kallar efterkisservetten och dumpa i toastolen. Visst, principen må påminna om nån form av kvinnligt mensskydd, men hellre det än att att behöva gå runt med fuktig kalsongfront.

Ett varningens ord dock. Om du har kvinnobesök som det planeras intimare umgänge med, se för guds skull till att plocka bort efterkisservetten innan du lämnar badrummet och slår dig ner i soffan igen. En kvinnlig hand som finner efterkisservett i pojkes kalsong innebär till 100% säkerhet att det inte blir något ligga av den kvällen.
Citera
2010-03-20, 10:48
Medlem
dzzdejavus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
Helt normalt

Det fungerade!
Citera
2010-11-19, 13:35
Medlem
QueerSchilvias avatar
Citat:

Distrikssköterskan kan tillhandahålla inkontinensskydd.
Citera
2010-11-19, 13:38
Medlem
epost72s avatar
Övrigt-►Medicin och hälsa
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem