2010-03-18, 00:37
Medlem
I tråden under länken nedan har jag avslöjat en person att använda tre konton. För några år sen hade jag för mig att det var förbjudet att använda olika konton i samma tråd. Hur står det till med den regeln nu?

https://www.flashback.org/p22037705#p22037705
Citera
2010-03-18, 00:40
Medlem
enochannans avatar
I reglerna så står det så här:

1.07. Missbruk av multipla konton är förbjudet

Det kan finnas godtagbara orsaker till att ha multipla konton, men det är inte tillåtet att ha flera användare som diskuterar exakt samma frågor om man inte är öppen med det. Vid misstanke om missbruk ska RP eller PM användas till att meddela moderatorerna om detta, (för att inte riskera bryta mot regel 1.06).

Missbruk av multipla konton, exempelvis att man omväxlande använder flera konton i samma tråd, resulterar i bannlysning av samtliga konton.

Det är inte tillåtet att besöka forumet (inklusive IRC) genom ett alternativt konto ifall man är temporärt eller permanent avstängd.

så det är samma regel fortfarande då.
Citera
Medlem
_Samuelsson_s avatar
EDIT: enochannan var först

Du borde däremot bli avstängd.
Citera
Medlem
peffe22s avatar
ptja, då vi var 4:a stycken som skrev samtidig spoilar jag min och lägger in 1.06 istället

1.06. Användare på Flashback har rätt till anonymitet

Den som på forumet (via inlägg, PM eller IRC) postar, eller hotar att posta, personuppgifter, IP-nummer eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet riskerar avstängning, med undantag för användare som själva publicerat dessa uppgifter i forumet.

Ett annat undantag kan vara ifall uppgifterna redan är allmänt kända, eller finns publicerade på andra webbplatser. Då kan en sammankoppling vara tillåten, men först efter att detta har meddelats på forumet av någon av forumets administratörer.

Att publikt sammankoppla användares alternativa konton
eller konton på andra forum eller webbsidor är inte tillåtet och kan leda till varning, undantaget då admin, moderator eller användaren själv tidigare meddelat uppgiften publikt.
Senast redigerad av peffe22 2010-03-18 kl. 00:44.
Citera
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbrytaren
I tråden under länken nedan har jag avslöjat en person att använda tre konton. För några år sen hade jag för mig att det var förbjudet att använda olika konton i samma tråd. Hur står det till med den regeln nu?

Du är inte den vassaste kniven i lådan va?

Hur står det till med 1.06, du som har så bra koll på regelverket?
Citera
Bannlyst
Helt korrekt, du bör bli avstängd eftersom du publikt har sammankopplat flera användarkonton.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:

Du är medveten om att du just gav dig själv en varning för 1.06 om du inte redan fått den tilldelad?

Om du misstänker att någon har flera konton så är det bara att skicka RP om 1.07.
Senast redigerad av HC47 2010-03-18 kl. 00:43.
Citera
2010-03-18, 00:55
Medlem
bds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Du är medveten om att du just gav dig själv en varning för 1.06 om du inte redan fått den tilldelad?

Om du misstänker att någon har flera konton så är det bara att skicka RP om 1.07.
Man FÅR ha flera konton. Man får bara inte diskutera med sig själv. Helst inte ens skriva i samma tråd som man skrivit förut.
Citera
2010-03-18, 00:57
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bd
Man FÅR ha flera konton. Man får bara inte diskutera med sig själv. Helst inte ens skriva i samma tråd som man skrivit förut.
Nej, jag vet. Uttryckte mig kanske lite tamt där, men vill TS veta kan han ju läsa regeln. Om han nu vet hur man gör. Jag ler fortfarande åt denna tråden.
Citera
2010-03-18, 00:57
Medlem
Jag har ju dock inte outat hans identitet, bara hans konton. Det är väl inte riktigt samma sak?
Citera
2010-03-18, 01:00
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Jag har ju dock inte outat hans identitet, bara hans konton. Det är väl inte riktigt samma sak?
Citat:
1.06. Användare på Flashback har rätt till anonymitet

Den som på forumet (via inlägg, PM eller IRC) postar, eller hotar att posta, personuppgifter, IP-nummer eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet riskerar avstängning, med undantag för användare som själva publicerat dessa uppgifter i forumet.

Ett annat undantag kan vara ifall uppgifterna redan är allmänt kända, eller finns publicerade på andra webbplatser. Då kan en sammankoppling vara tillåten, men först efter att detta har meddelats på forumet av någon av forumets administratörer.

Att publikt sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbsidor är inte tillåtet och kan leda till varning, undantaget då admin, moderator eller användaren själv tidigare meddelat uppgiften publikt.

Så nej, inte riktigt samma sak men en varning kommer du få och försvinna en vecka. Ha en trevlig FB-semester.
Citera
2010-03-18, 01:01
Medlem
epost72s avatar
Citat:
...
Duktig idiot...
Sammankoppling av konton.
Citera
  • 1
  • 2