2010-03-18, 00:20
Medlem
Elysiums avatar
Jag kommer från och med nu och ett par månader framåt ha rätt dåligt med deg.
Något som äter upp mina pengar är bl.a mitt tobaksberoende, och jag undrar då ifall det blir billigare i längden att rulla cigaretter själv än att gå och köpa limpor stup i kvarten?
Citera
2010-03-18, 00:42
Medlem
Owers avatar
Ja det är mycket billigare, gör det själv pga av samma sak
Citera
2010-03-18, 00:46
Medlem
antagonistens avatar
Ja, det är enormt mycket billigare. Jag sysslade med det en del tidigare, fast då mest på skoj. Ska man vara en "seriös" hemmarullare kan det nog vara en god idé att investera i en sådan där rullmaskin, de kostar inte många kronor men besparar dig en jävla massa tid (och krångel).

Det finns väldigt portabla modeller om man nu skulle vilja plocka med sig prylarna och rulla cigaretter på plats. Jag tycker att hemrullade cigaretter har en renare smak och föredrar egentligen det före köpecigg, men är man lat så är man...
Senast redigerad av antagonisten 2010-03-18 kl. 00:48.
Citera
2010-03-18, 17:47
Medlem
Elysiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Ja, det är enormt mycket billigare. Jag sysslade med det en del tidigare, fast då mest på skoj. Ska man vara en "seriös" hemmarullare kan det nog vara en god idé att investera i en sådan där rullmaskin, de kostar inte många kronor men besparar dig en jävla massa tid (och krångel).

Jo, tänkte införskaffa en sådan där rullmaskin, skulle aldrig orka sitta och rulla by hand. Bugar och bockar för svaret
Citera
2010-03-18, 20:48
Medlem
Attackers avatar
Vi (bor i kollektiv med tre polare, varav alla röker mer eller mindre) kör med råtobak och rullare. Det är hur billigt som helst i jämförelse med "riktiga". Definitivt ett bra sätt att spara pengar på.
Citera
2010-03-18, 20:56
Bannlyst
Kan bara instämma ett paket räcker 1.5 dag för mig.
Rullltobak 1.5-2 veckor man behöver inte rulla de tjockaste heller tycker man för i sig mer nikotin ändå om man jämför med vanliga cigg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in