2004-03-12, 12:07
Medlem
Vilken av dessa e bäst mot ångest\oro??

Ja käkar xanor 0,5mg å tycker den funkar ok, men undrar om dom andra e bättre lr inte?
Citera
2004-03-12, 12:18
Medlem
Personligen tycker jag Oxazepam men det varierar säkert från person till person.
Citera
2004-03-12, 16:37
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Oxazepam tar jag. Funkar bra, är ordinerad 100mg om dagen. Käkar väl lite mer än det dubbla, så jag är lugn (för det mesta).
Citera
2004-03-13, 23:25
Medlem
drcs avatar
-

Käka allihop om du har dom..
Citera
2004-03-14, 08:54
Medlem
alprazolam är nog bättre än xanor, hehe ... (eller så är det samma sak *ironi*) men du kanske undrade angående dom andra.

diazepam är mer långverkande och sitter i kroppen längre.. dvs, liten eller ingen abstinens mellan doserna. oxazepam (sobril, oxascand) är väl likvärdig xanor (alprazolam) skulle jag tippa på. snabbverkande, men vid beroende kan du få diverse biverkningar mellan intagen ...

ångestdämpande är dom allihop.
själv föredrar jag lorazepam, men det verkar inte vara så många som knaprar såna här förutom jag .. hörde förresten av farbror doktorn att dom knappt skriver temesta (lorazepam) längre efter som "hjärnan tar stryk" av den. någon som kan bekräfta, eller snackar han papegoja?

jag är så grymt trasig i huvudet i skrivande stund och kommer nog inte ihåg det här när jag vaknar imorron ... nej idag blir det ju
Citera
2004-03-14, 11:16
Awaiting Email Confirmation
Tribes avatar
Har inte provat något annat än Diazepam men ångest och oro slippe du iaf i 2-3 dagar om du tar 6st är inte helt hundra på om det var 1grams tabletter så jag ska kolla upp det annars ska du nog akta dig så du inte petar i dig för mycket.
Citera
2004-03-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tribe
Har inte provat något annat än Diazepam men ångest och oro slippe du iaf i 2-3 dagar om du tar 6st är inte helt hundra på om det var 1grams tabletter så jag ska kolla upp det annars ska du nog akta dig så du inte petar i dig för mycket.

Tar du 6 gram Diazepam tar du 600 x rekommenderad dos (10mg)
Citera
2004-03-15, 00:45
Tribes avatar
Är rätt flöddrad nu så kan du utvekla det där lite, fu fan vad det snurrar och en folköl i handen kan liver blir bättre..
Citera
2004-03-15, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tribe
Är rätt flöddrad nu så kan du utvekla det där lite, fu fan vad det snurrar och en folköl i handen kan liver blir bättre..

Jo, du skrev att det var 1 gram's (!!!!!) tabletter ...
En vanlig dos Diazepam är 10mg (milligram), alltså 0.01 gram!

Om du tar 6 gram (!!!!) så äter du alltså 600 doser!

Men nu tror ju inte jag att så är fallet, så starka tabletter som 1 gram finns nog knappast utan du syftar nog snarare på 6st 10mg tabletter.
Citera
2004-03-15, 18:55
Tribes avatar
Okej, nu hänger jag med , det är som du säger att det är så för dom är ändå rätt små fick bara lite saker om bakfoten.
Citera
2004-03-15, 20:09
Medlem
drcs avatar
Får man saker om bakfoten é det lätt hänt att man får en fot i baken..
Citera
2004-03-16, 14:23
Tribes avatar
japp så sant men jag har hyper snabba reflexer så dom missar alltid...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in