• 1
  • 2
2010-03-17, 23:30
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Du kanske inte skriver tillräckligt intressant?

Inte för att vara elak, men det stämmer antagligen.
Kushemo har bara fått ett par av sina inlägg raderade, resten är synliga för alla.
Citera
2010-03-17, 23:44
Medlem
enochannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Inte för att vara elak, men det stämmer antagligen.
Kushemo har bara fått ett par av sina inlägg raderade, resten är synliga för alla.

Det andra som några av oss råkar ut för, vet du om det är en vanligt förekommande sak - eller ska man ta upp det i buggrapporttråden kanske (om den inte redan finns där)?

Det är ju ingen jättestor grej men kan vara lite irriterande ibland, speciellt när man har editerat sitt inlägg.

Alltså att man får ibland ladda om sidan eller klicka ur sig till huvudsidan för att sedan gå tillbaks för att se sitt inlägg.
Citera
2010-03-17, 23:54
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enochannan
Alltså att man får ibland ladda om sidan eller klicka ur sig till huvudsidan för att sedan gå tillbaks för att se sitt inlägg.

Ändringen är gjord, det är oftast bara ett cacheproblem med webbläsaren.
Istället för att uppdatera sidan så hämtas istället en tidigare version direkt från cachen på din dator.
Citera
2010-03-18, 00:00
Medlem
enochannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Ändringen är gjord, det är oftast bara ett cacheproblem med webbläsaren.
Istället för att uppdatera sidan så hämtas istället en tidigare version direkt från cachen på din dator.
Jaja, såklart (cachen). Jag har bara inte råkat ut för det på andra ställen men så är det ju. Tack!
Citera
2010-03-18, 00:05
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enochannan
Jaja, såklart (cachen). Jag har bara inte råkat ut för det på andra ställen men så är det ju. Tack!

Det är möjligt att det även kan vara så att Flashbacknoderna inte synkar/uppdaterar direkt.
Jag är inte helt insatt i hur det hänger ihop på serversidan.

Men som sagt, ändringen är gjord även om det inte alltid syns på en gång.
Vill man direkt veta hur det kommer se ut så är det bara att använda förhandsgranskningen.
Citera
2010-03-18, 00:11
Medlem
enochannans avatar
Jag ska rensa cachen nästa gång så borde det funka (det händer ju ibland även när jag klickar på nya inlägg, att jag kommer till en tidigare sida i tråden eller inte alls ser det senaste inlägget av den som visas på förstasidan).

edit: Kanske lät snurrigt men exempelvis om jag har skrivit och sedan skriver du, som nu. Denna gång såg jag t.ex. ditt inlägg men andra gånger får jag ladda om eller börja om från början. (rensa cache går snabbt så det är ju ingen panik)
Senast redigerad av enochannan 2010-03-18 kl. 00:14.
Citera
2010-03-18, 00:27
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Jag har upplevt samma, skönt att det bara var att rensa cachen
Citera
2010-03-18, 13:08
Medlem
Kushemos avatar
kanske dom har något problem med servrarna eller något ? funkar ju finfint nu iaf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in