• 1
  • 2
2010-03-18, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfulpilot
Nja en riktig man skulle inte heller ta Kåvepenin

Tänkte ju inte göra det heller hehehe.. väntade faktiskt till tisdag (fick det i söndags ungefär), men sen pallade jag inte längre Fan vad jobbigt dom måste haft det innan antibiotikan uppfanns!

danneoh: Har inte fått nåt sånt än men tack för förvarningen! Du antog att jag var man för att jag snackade om manlighet haha.. det hade inte en tjej gjort
Citera
2010-03-19, 00:00
Medlem
hxhs avatar
Hade själv halsfluss i höstas i typ 3 veckor fick kåvepenin 1g men de hjälpte då inte mycket för min del, fick härda ut ett bra tag, knaprat så mycket kåvepenin som barn så har väll blivit resistent mot skiten :/
Citera
2011-11-05, 00:21
Medlem
svampdamps avatar
Verkar som vi alla reagerar olika på Kåvepenin. Fick halsfluss för tre dagar sen, för två dagar sen fick jag Kåvepenin utskrivit och började dagen med 3 doser. Redan idag på morgonen kändes det mycket bättre och nu på kvällen har halsmandlarna gått tillbaka till sin ursprungliga färg, svullnaden är borta.

Så för mig gick det jävligt snabbt.
Citera
2011-11-05, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Verkar som vi alla reagerar olika på Kåvepenin. Fick halsfluss för tre dagar sen, för två dagar sen fick jag Kåvepenin utskrivit och började dagen med 3 doser. Redan idag på morgonen kändes det mycket bättre och nu på kvällen har halsmandlarna gått tillbaka till sin ursprungliga färg, svullnaden är borta.

Så för mig gick det jävligt snabbt.
Beror givetvis på hur känslig bakterien är på kåvepenin.
ni vet, resistans. Det är bakterien som skaffat sig resistans.

Sedan kan så klart även kroppar reagera olika på läkemedel, en del tål dem inte, en del har de mindre verkan på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in