Citat:
utmärkt föräldraskap utfört. guldstjärna i kanten, osv.. "Prinsessan" har fortfarande kvar sin tungpiercing. Vi har inte upptäckt några medicinska problem med det, än. Det är svårare att bedöma om det uppstått några sociala problem med anledning av piercingen, men det kan dock inte uteslutas.
Gjorde vi som föräldrar ändå rätt som förbjöd "prinsessan" att pierca tungan innan hon blev myndig? Ja, det gjorde vi.
Är "prinsessan" bitter på att hon fick vänta på att pierca sig? Nej, inte alls.
Har "prinsessan" ägnat sig till ytterligare kroppsbesmyckningar? Nej, inte alls. Kanske beroende på att hon studerar och apanaget från CSN inte riktigt räcker till sådana åtgärder.
Är vi världens bästa föräldrar för vår "prinsessa"? Ja, det är vi!
Är vår "prinsessa" världens bästa dotter för oss? Ja, det är hon!
Gjorde vi som föräldrar ändå rätt som förbjöd "prinsessan" att pierca tungan innan hon blev myndig? Ja, det gjorde vi.
Är "prinsessan" bitter på att hon fick vänta på att pierca sig? Nej, inte alls.
Har "prinsessan" ägnat sig till ytterligare kroppsbesmyckningar? Nej, inte alls. Kanske beroende på att hon studerar och apanaget från CSN inte riktigt räcker till sådana åtgärder.
Är vi världens bästa föräldrar för vår "prinsessa"? Ja, det är vi!
Är vår "prinsessa" världens bästa dotter för oss? Ja, det är hon!
men! jag tycker mig ana en viss förslappning i attityd och retorik från din sida, vilket tyder på en mer lättjesam inställning till den fortsatta tuktningen av denna förvirrade lekamen som du kallar prinsessa. jag känner mig nödgad att ställa ett par kontrollfrågor för att säkerhetsställa hennes fortsatta välbefinnande...
utförs en kroppsbesiktning av tunga, bröstvårtor och blygdläppar på en årsbasis, eller kör ni med någon form av oregelbundna kontroller för att kunna utesluta fusk?
känner du att ditt omdöme kan svikta något när du får julklappar i form av söta teckningar som hon gjorde på söndagsskolan, hemvirkade yllestrumpor, eller "världens bästa pappa"-mugg?
och slutligen.. hon studerar väl inte till "socionom" eller liknande hittepåyrke?