2010-03-17, 11:18
Bannlyst
Infektionsrisk,ser för jävligt ut,sexuellt utmanande samt att det ger ett oseriöst intryck hos vissa.
Citera
2010-03-17, 11:18
Medlem
CarlGustafs avatar
Tackar för alla förslag på (mot)argument.

Hittills har jag inte sett något nytt. Det man skulle önska sig är en mer djupare analys av tandskador, infektionsrisker och WT... Även om det är skattebetalarna som ska finansiera eventuell priercing så undrar jag ändå vad det kan kosta. Det har nämligen inte ännu varit uppe för diskussion...

Jag ska också senare fördjupa mig i era inlägg men håller just nu på att skotta snö nere på Skeppsbron...
Citera
2010-03-17, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustaf
Vad är Dina argument för att INTE pierca tungan!

Det kommer att leda till att en massa killar kommer att fantisera om hur skönt det vore att knulla henne i munnen som i sin tur kommer att leda till att hon får HIV och blir ett sprutluder.

"Prinsessan" kommer alltså att bli ett sprutluder, om hon nu inte redan är det förstås. (vilket jag misstänker att hon är)

Det är ett bra argument till att inte pierca tungan.
Citera
2010-03-17, 11:33
Medlem
MisterToms avatar
Djupare analys av tandskador:
En bra utförd piercing (rätt placering osv) med rätt smycke ger ingen risk för tandskador.

Djupare analys om infektionrisker:
Mja, korrekt utförd och om prinsessan klarar av att följa skötselråd så nja, inte stor risk.

WT:
Jag tycker inte att en piercing som nästan inte syns kan bidra till någon automatisk WT-stämpel då den, just det, inte syns.

Pris:
Jag utgår då ifrån min favoritstudio som tar 600 spänn men jag är fullt medveten om att många gör det billigare (och ja, man får vad man betalar för).
Citera
2010-03-17, 12:30
Medlem
Visa henne den här tråden: https://www.flashback.org/t1138598

Håller med någon som skrev att du ska vända det till något positivt. Klargör att hon ska höja betygen i X antal ämnen, och att om hon klarar detta så får hon pierca tungan.

Ett totalförbud utan diskussion kan leda till att hon försöker sig på att göra det själv, eller går till någon oseriös studio, det vore illa!

Säg åt henne att läsa på lite om folks uppfattning när det gäller piercade människor. Det ser faktiskt väldigt WT ut och hon kommer få svårare att få jobb etc.
Citera
2010-03-17, 12:50
Medlem
Ondves avatar
Pierca tungan själv och visa stolt upp för din dotter samtidigt som du försöker framstå som coolast i hela världen.
Då kommer hon nog garanterat att överge tanken på att pierca sig
Citera
2010-03-17, 13:38
Medlem
Idrottar hon? är ju förbjudet att ha stav inne i flera sporter , farligt om man skulel svälja tungan antar jag
Citera
2010-03-17, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leo135
Det ser faktiskt väldigt WT ut och hon kommer få svårare att få jobb etc.

För mer och mer arbetsgivare gör en ordentlig oralbesiktning med tunginspektion innan anställning kan genomföras.
Citera
2010-03-17, 14:55
Medlem
ziams avatar
Definitivt att du borde dra det till din fördel! Har ni hund ska hon gå ut med den, städa rummet, laga mat nångång i veckan, sköta sig i skolan och komma hem tidigt, inte supa/knarka osv..
känns som du drar med nytta av det gentemot att sitta och säga NEJ hela tiden.. för att vill man någonting så gör man det!

ifall ni konstant säger nej och motargumenterar kommer hon gå runt o vara konstant grinig och ni kommer ju inte ha världens trevligaste relation för stunden.. och förmodligen så gör hon det i allfall!

LYCKA TILL!
Citera
2010-03-17, 15:43
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galaktos
Sliter på tänderna

Risk för infektion i tungan

Ser white-trash ut

+1 på de. Sen ser det horigt ut (även fast ja tycker de är jävligt snyggt på dom flesta, men nästan alla har de nu så..).
Citera
2010-03-18, 06:36
Medlem
CarlGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BongoClown
Tänker inte argumentera för att hon ska göra det, men däremot visa på hur lätta argumenten emot är att slå hål på.

Jo, vi vet att det är svårt med argument som "prinsessan" kan godta.

Citat:
Det leder till oralsex - Enligt vilken studie? Vedertagna sanningar utan bevis är likvärdigt med påhitt. Om hon är myndig är det heller knappast någon som kan stoppa henne att ha oralsex, om det är det hon vill.

Hmmm... Vi förstår inte varför en tjej i yngre tonåren vill signalera att jag är t o m beredd att skada mig själv för att ge annan person större njutning! Vi tror inte heller att "prinsessan" förstår det heller. De skäl som framförs för att pierca sig är att det ser "coolt" ut, att Aztekerna gjorde det. Vi vill dock nämna att vi helt saknar peruanskt påbrå, när jag påminner "prinsessan" det blir hon irriterad.

Citat:
Hon kanske tröttnar efter 1 år - Perfekt! Då tar hon ut den efter ett år. Ingen skada skedd.

Jo, skadan är redan skedd. Möjligen läker hålet i tungan ihop men olika nerver i tungan är för evigt skadade. Tänder må ha lagats, infektioner har behandlats och eventuella allergier går väl att medicinera eller leva med. WT-stämpeln suddas också ut med åren.

Citat:
hon kommer se ut som en hora - Men knappt någon kommer ju att se den efter som att hon inte sträcker ut tungan till alla hon ser.

Så fort hon talar med någon syns det och kanske t o m hörs...

Citat:
Sliter på tänderna - Det är minimalt om man bara ser till att byta till en kortare stav när svullnaden har gått ned och man klarar av att inte hålla på att leka med den hela tiden.

Det finns en uppenbar risk för tandskador. Vi anser inte att den risken står i rimlig proportion till den nytta ett "smycke" i tungan har. Det är dessutom så att "Prinsessan" inte har några mjölktänder kvar, det innebär att de tänder som hon har idag ska vara i bruk rätt många år till. "Prinsessan" förstår inte heller det vi föräldrar redan känner till, att man ska vara väldigt rädd om sitt hår och tänder.

Citat:
Risk för infektion i tungan - Tungan har exceptionellt bra läkkött. Dessutom, om risken skulle vara överhängande så skulle en stor mängd svenskar gå omkring med tunginfektioner för att dom biter sig i den då och då. Har man normal munhygien så är risken för oralinfektion inte speciellt stor. Salivet är dessutom antiseptiskt.

Du har möjligen rätt, men varför ta risken!

Citat:
Ser white-trash ut - Läs "som en hora"

Jodå, det ser slampigt och horaktigt ut, dessutom är det "ute".

Citat:
Det är enormt svårt att hitta argument som är vattentäta som inte vem som helst som har läst på lite, vilket jag antar att hon har gjort, kan sticka hål på.

Tack för att du tog dig tid och svara...
Citera
2010-03-18, 06:46
Medlem
CarlGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondve
Pierca tungan själv och visa stolt upp för din dotter samtidigt som du försöker framstå som coolast i hela världen.
Då kommer hon nog garanterat att överge tanken på att pierca sig

Hahaha... Tänkte jag inte på... Men idén är fantastiskt bra och jag borde göra det. Hellre att jag skadar mig själv än att mitt barn kommer till skada. Jag ska nog ändå föreslå det för "prinsessan", som ett led i att skaffa ett tillräckligt bra underlag för vårt beslut. Återkommer med hennes reaktion på det förslaget.

Det finns ju också att väldigt många män i samhällets toppskikt kommer att pierca tungan. Ni, kära vänner, får ju inte glömma bort vilken position jag har. Men vilket party-trick det skulle vara när jag ska hålla talet till brudparet på bröllopet. Istället för lite försynt slå med dessertskeden på champangeglaset räcker jag ut tungan och "klinkar" mot glaset. Då borde de vara intresserad av vad jag har att säga?

Tack för din kommentar och idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in