Citat:
Ursprungligen postat av BongoClown
Tänker inte argumentera för att hon ska göra det, men däremot visa på hur lätta argumenten emot är att slå hål på.
Jo, vi vet att det är svårt med argument som "prinsessan" kan godta.
Citat:
Det leder till oralsex - Enligt vilken studie? Vedertagna sanningar utan bevis är likvärdigt med påhitt. Om hon är myndig är det heller knappast någon som kan stoppa henne att ha oralsex, om det är det hon vill.
Hmmm... Vi förstår inte varför en tjej i yngre tonåren vill signalera att jag är t o m beredd att skada mig själv för att ge annan person större njutning! Vi tror inte heller att "prinsessan" förstår det heller. De skäl som framförs för att pierca sig är att det ser "coolt" ut, att Aztekerna gjorde det. Vi vill dock nämna att vi helt saknar peruanskt påbrå, när jag påminner "prinsessan" det blir hon irriterad.
Citat:
Hon kanske tröttnar efter 1 år - Perfekt! Då tar hon ut den efter ett år. Ingen skada skedd.
Jo, skadan är redan skedd. Möjligen läker hålet i tungan ihop men olika nerver i tungan är för evigt skadade. Tänder må ha lagats, infektioner har behandlats och eventuella allergier går väl att medicinera eller leva med. WT-stämpeln suddas också ut med åren.
Citat:
hon kommer se ut som en hora - Men knappt någon kommer ju att se den efter som att hon inte sträcker ut tungan till alla hon ser.
Så fort hon talar med någon syns det och kanske t o m hörs...
Citat:
Sliter på tänderna - Det är minimalt om man bara ser till att byta till en kortare stav när svullnaden har gått ned och man klarar av att inte hålla på att leka med den hela tiden.
Det finns en uppenbar risk för tandskador. Vi anser inte att den risken står i rimlig proportion till den nytta ett "smycke" i tungan har. Det är dessutom så att "Prinsessan" inte har några mjölktänder kvar, det innebär att de tänder som hon har idag ska vara i bruk rätt många år till. "Prinsessan" förstår inte heller det vi föräldrar redan känner till, att man ska vara väldigt rädd om sitt hår och tänder.
Citat:
Risk för infektion i tungan - Tungan har exceptionellt bra läkkött. Dessutom, om risken skulle vara överhängande så skulle en stor mängd svenskar gå omkring med tunginfektioner för att dom biter sig i den då och då. Har man normal munhygien så är risken för oralinfektion inte speciellt stor. Salivet är dessutom antiseptiskt.
Du har möjligen rätt, men varför ta risken!
Citat:
Ser white-trash ut - Läs "som en hora"
Jodå, det ser slampigt och horaktigt ut, dessutom är det "ute".
Citat:
Det är enormt svårt att hitta argument som är vattentäta som inte vem som helst som har läst på lite, vilket jag antar att hon har gjort, kan sticka hål på.
Tack för att du tog dig tid och svara...