2010-03-03, 16:39
Medlem
Hej startar en ny tråd, tycker jag var duktig som till slut kom på hur man gör men det är en annan sak, jag startar denna tråd för o se om det finns några/många därute som vet ngn eller själva varit med om någon dundertabbe rörande piercings? alla piercings räknas

Jag har själv lyckats slita ut min (då fina och välplacerade) ögonbrynspiercing när jag hade tvättat håret. Och som när man brukar torka håret i hast så ruffsar man runt handuken i kaluffsen och sen drar man ner handuken för att i en samtidig rörelse dra upp huvudet fort bakåt för att det långa håret ska hamna bakåt o inte i nyllet.

vad händer då??

det uppenbara: en frottéögla fastnade runt piercingens ena kula och när jag drog i handuken och knickade huvudet bakåt så slets den ur sin fina plats men iinte helt av ögonbrynet, bara så att huden blev genomskinlig och ca 3mm höll den kvar. vad återstår om inte ta ut skiten o hoppas på fin läkning. vilket jag tur som man haver fick.

nu e man ju nyfiken på fler som lyckats
Citera
2010-03-03, 16:49
Medlem
justsome1s avatar
Olycka och olycka...
Hur som helst, dum som man var så besökte man ett ohygieniskt solarium dagen efter nytagen ögonbrynspiercing, redan på kvällen började skit svullna upp. Nästa dag var ögonlockat såpass igen svullet att jag inte kunde öppna ögat(smärre chock när man vaknade). Efter nån vecka med penicillin intag så la svullnaden sig. Tabbe.
Citera
2010-03-03, 16:52
Medlem
MisterToms avatar
Förutom bodymoddandet är mitt stora intresse hundar. Kanske inte världens bästa kombination...

Dagen efter jag piercat min septum så skulle jag lämna av min valp hos valpvakten, som har en vääääldigt aktiv boxertik på halvåret. Boxern blev helt galen och lyckades skalla mig rakt på septumen två gånger.. Herregud vad inte skönt det är.
Citera
2010-03-03, 17:17
Medlem
ytspennings avatar
Inte så mycket till tabbe, mer dumhet men:

När jag skulle töja mina piercings typ 2002 eller något, innan det var mode på allvar, fick jag hjälp av en polare. Jag skulle töja från 1,6 mm (taget med pistol!) till 3,2 mm och fick veta att man ska trycka igenom töjhörnet utav bara helvete och att det var normalt att det blödde. En annan gång töjde jag från praktiskt taget 0 till 6 mm på tre dagar. Visserligen utan att det blödde och hade sig, men det örat är inte så vackert idag.
Citera
2010-03-03, 18:49
Medlem
ziams avatar
blivit skallad på nytagen labret av en kompis, förmodligen tuggat sönder en tand pågrund av den också!

Inte det allra skönaste men man överlever!

+ nipple tvist på nytagen nipple ca 1 vecka senare var inte så skönt.. borde byta vänner
Citera
2010-03-04, 01:11
Medlem
blåhästs avatar
När jag var ung och dum skulle jag töja mitt öra utan någon kunskap alls, hade 3mm och skulle prompt ha en 10mm stav i örat. Det sprack nästan rakt igenom och jag lät det läka ihop. Sedan har man ju fastnat med nipple piercingen i bil bältet ett antal gånger, inte direkt skönt!
Citera
2010-03-04, 17:04
Medlem
KickAss-1337s avatar
Även jag har lyckats med att rycka i min ögonbrynspiercing när jag tagit av och på kläder, handduken är ju också en klassiker...

Har för mig att jag lyckades fastna i jackan med en 5mm ring i örat som var nytöjt en gång också, inte jätteskönt. Slutligen har jag raspat i övre vänstra tandraden med tungpiercingen då den var relativt nygjord, men det verkar inte ha blivit några problem som tur är
Citera
2010-03-04, 17:58
Medlem
SnuFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Förutom bodymoddandet är mitt stora intresse hundar. Kanske inte världens bästa kombination...

Dagen efter jag piercat min septum så skulle jag lämna av min valp hos valpvakten, som har en vääääldigt aktiv boxertik på halvåret. Boxern blev helt galen och lyckades skalla mig rakt på septumen två gånger.. Herregud vad inte skönt det är.

Hahaha, en liknande grej hände mig.

Var på en nattklubb dagen efter jag piercat septum, hookade upp en brud på dansgolvet och börjar hångla med henne, och hon råkar skalla mig.. RÄTT PÅ NÄSAN.. Jag höll på att avlida. Helt sjukt vilken smärta. Och eftersom det var högt ljud så hörde hon inte att jag skrek, och uppfattade inte att hon gjort mig illa. Så hon kollade ganska konstigt på mig, och mina tårar sprutade. Haha.

Annars så har man väl tabbat sig med hemmapiercings på fyllan, en polare tog ett hål i läppen på mig och sen drog han i ringen, men hade ingen kula på den.. Så den ramlade av efter nån timme eller nåt.. Dum och full som jag var så försöker jag få i ringjäveln igen och det hela slutar med att jag failar det.. två år senare nu så känner jag fortfarande ärrvävnad i underläppen.

Var försiktiga
Citera
2010-03-04, 21:10
Medlem
3.14159s avatar
En god vän har en tjock stav genom tungan, som väger ~20 gram. Efter intagande utav diverse droger fick han ett mycket kraftigt krampanfall (liknar ett epilepsianfall), så till den milda grad att han blev medvetslös en stund. När han vaknade var tungan söndertuggad och svälld till dubbel storlek, och han hade flisor från ett stort antal tänder i hela munnen.

Dagen efter fick han ett anfall till.
Citera
2010-03-05, 23:24
Medlem
Latrodectas avatar
Tjao... En av hundarna (han var fortfarande valp då men hade blivit sådär härligt vuxenstor) råkade slita i min nytagna labret en gång, blödde som fan, två dagar gammel som den var. Samma piercing fick jag en ganska kraftig rekyl på ett par veckor senare, svullnade upp som satan.
Min tämligen nygjorda bröstvårta fastnade jag med staven i duschdörren för någon vecka sen. Ajaj
Citera
2010-03-06, 14:42
Medlem
Fjandass avatar
har en labret madonna ( ring i läppen) Stod i badrumet och drog med handduken i håret. då en frotté ögla hänger sig runt ringen. ONT är bara förnamnet. Rätt vanlig tabbe men iallafall
Min hund skallade mig rakt på den när den var nytagen. Gorde jäkligt ont
Citera
2010-03-07, 09:40
Medlem
gula_febern^^s avatar
Har lyckats slå i min dåvarande flickvän när jag headbangade på konsert på tiden jag hade ögonbrynspiercing, det blödde ganska fint.

Annars har jag mest gjort standarsaker som att slå i bröstvårtepiercingarna i dörrkarmar.

Kan också erkänna mig skyldig till att ha hetstöjt 2 töjningar, så jag har lite bulor på baksidan av ena örat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in