Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Detta är som sagt grundlöner, nästan alla framförallt i början jobba ju kvällar, nätter och helger vilket bidrar till högre lön. Som sagt min kollegas man tjänar i vilket fall en bit över 30k som hundförare...
Dessutom har de ju faktiskt bara två års utbildning och betalas av oss skattebetalare samt att det söker väl ca: 8000 pers/år till något hundratal platser..
Snackade med en polare som är snut, funderade på att söka själv men lönen suger för hårt.
Han sa att de nya ska få 21300 i grundlön, men OB-tilläggen är tydligen ruggigt dåliga, exempelvis får de inte tillägg förrän efter 22.00 på kvällarna(förutom helger) och då har de 20 kronor/timme tills 03.00, därefter 44 kronor fram till 06.00. Så jobbar man dagar och kvällar har man i princip 0 i OB-tillägg. Polaren jobbar treskift och påstår att de jobbar nästan 40 timmars veckor sedan det nya avtalet för några år sedan.
Jag sa att han borde bli hundförare för de tjänar 30k påstod jag blåögt. Han skrattade bara, sa att man måste jobba typ 40 år som hundförare för att nå upp dit, alternativt jobba i stockholm.
Ditt sista påstående kan jag svara på, alla jävla utbildningar på högskola betalas ju för fan av oss skattebetalare, det är inte som att de får lön för att sitta i skolbänken. De är inte officerare. Tydligen börjar många poliser bli riktigt sura pga den kassa lönen och de kanske ska typ maskas osv.