Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-16, 21:03
Medlem
petardylovers avatar
"En kvinna i närheten satt hemma och tittade på tv, när hon hörde flera skott. "

"– Min man hörde någon skrika ”jag har blivit skjuten”. Det är så hemskt när det händer så nära inpå en, säger kvinnan som inte vill ha sitt namn i tidningen."

Källa: http://sydsvenskan.se/malmo/article638564/Skottlossning-pa-Professorsgatan.html

Det verkar ha hänt på Professorsgatan 10 b, in mot Nydala.

Någon som hört något mer?
Citera
2010-03-16, 21:14
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petardylover
"En kvinna i närheten satt hemma och tittade på tv, när hon hörde flera skott. "

"– Min man hörde någon skrika ”jag har blivit skjuten”. Det är så hemskt när det händer så nära inpå en, säger kvinnan som inte vill ha sitt namn i tidningen."

Källa: http://sydsvenskan.se/malmo/article638564/Skottlossning-pa-Professorsgatan.html

Det verkar ha hänt på Professorsgatan 10 b, in mot Nydala.

Någon som hört något mer?

Min första tanke var om det kunde ha med släkten - anhöriga till Mirza som blev skjuten på Söderkulla.
Hans föräldrahem ligger bara några 100-tals meter från den här adressen (bara rakt över ett grönområde)
Mvh
Citera
2010-03-16, 21:19
Medlem
Mandelbrots avatar
Området ser mycket "mörkt" ut enligt ratsit. Det är inte alls många svenska namn.

Citat:
Larmet kom in till polisen klockan 20.24.

Personen är förd med ambulans till sjukhus. Det är oklart hur illa skadorna är.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6789997.ab
Citera
2010-03-16, 21:20
Medlem
petardylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Min första tanke var om det kunde ha med släkten - anhöriga till Mirza som blev skjuten på Söderkulla.
Hans föräldrahem ligger bara några 100-tals meter från den här adressen (bara rakt över ett grönområde)
Mvh

När du säger släkten, menar du dom två släkterna som var fejd för några år sedan i Malmö?
Eller menar du det pågående gängkriget mellan M och K falangerna?
Citera
2010-03-16, 21:20
Bannlyst
Va på akuten då såg dom komma in med nån skadad men trodde att det skulle vara nån skottskadad.

Ska hälsa på min kompis imorgon igen kan kolla hans namn då!
Citera
2010-03-16, 21:22
Medlem
Det var iaf ingen etnisk svensk som fick åka ambulans.
Senast redigerad av Rytve 2010-03-16 kl. 21:24.
Citera
2010-03-16, 21:34
Medlem
petardylovers avatar
"Yngre man nerskjuten på Professorsgatan Hermodsdal i Malmö vid 20.20-tiden. Mannen hämtades med blödande av skottskador av ambulanspersonal."

Källa: http://pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=273477

"Rätt" bra bild på offret.

http://pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=273504
Citera
2010-03-16, 21:35
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petardylover
När du säger släkten, menar du dom två släkterna som var fejd för några år sedan i Malmö?
Eller menar du det pågående gängkriget mellan M och K falangerna?

Ja, M-falangen.

Edit - tillägger att det inte är några år sen - det pågår för fullt. Mirza blev ju skjuten för inte så länge sen.
Senast redigerad av Eliza CT 2010-03-16 kl. 21:38.
Citera
2010-03-16, 21:37
Bannlyst
oofff många skottlossningar på sistone. Ungdomar blir skjutna som flugor
Citera
2010-03-16, 21:44
Medlem
itsys avatar
Hörde skotten, bor precis i närheten. Avlossades mellan 3-5 skott. Två snabba, en liten paus sen några skott till. Efter skotten hörde man hur någon skrek. Tittade ut men såg inget så avfärdade det som random bus (raketer eller liknande).

Det skummaste är att man har inte hört polissirener eller något och jag bor PRECIS där det hände.
Citera
2010-03-16, 21:46
Medlem
c0nfuseds avatar
Malmö börjar se ut som rena jävla slagfältet, folk blir skjutna åt höger och vänster på öppna gator mitt på dagen. Är väll bara en tidsfråga innan oskyldiga människor, som inte är inblandade i dom här gängkrigen börjar bli skadade.
Citera
2010-03-16, 21:47
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Ja, M-falangen.

Edit - tillägger att det inte är några år sen - det pågår för fullt. Mirza blev ju skjuten för inte så länge sen.

Nog för att personerna är kända sedan tidigare och namnen är outade, men du menar ju lillebrorsan som blev dödad för inte så länge sedan. Storebror sköt ju den äldre iranie-brodern från den andra grupperingen för inte alls så länge sen.

Behöver inte ha med detta att göra. Black Cobra har tagit in en hel del vapen från Danmark vad jag förstått och det kan också vara någon av kidsen på gården som testar sina luftpistoler. Det var inte längesedan en 11-åring sköt isönder en falafelvagn i Lindängen för att ägaren hade "hittat" 11-åringens plånbok men "slängt" den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in