2010-03-16, 16:20
Medlem
snelhestens avatar
Hej. För ett tag sen blev sim-kortet på mobilen inaktivt, antagligen p g a att jag inte har köpt ett nytt kontantkort på en väldigt länge. Jag undrar om det finns något jag kan göra för att fixa problemet, samtidigt som jag behåller mitt nummer? Vill fan inte byta nummer!
Citera
2010-03-16, 16:30
Medlem
borjegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Jag undrar om det finns något jag kan göra för att fixa problemet, samtidigt som jag behåller mitt nummer?(

Teoretiskt sätt skulle det gå, men operatörerna gör det inte. Det är ju lite vitsen med kontantkort, just att man ska fylla på den så de inte dör helt.

Ring ändå och hör med din operatör. Ring 4-5 gånger med några dagars mellanrum. Man får alltid VÄLDIGT olika svar beroende på hur kunnig den är som du råkar på.
Citera
2010-03-16, 20:50
Medlem
Hur lång tid har gått mer exakt? Jag vill minnas att åtminstone de operatörerna som jag stött på stänger ner ett SIM-kort om det inte blivit tankat på ett år. Då fungerar det inte att använda. Men du har fortfarande ytterligare ett år på dig innan allt hopp är ute. Innan år nummer två har gått kan du göra en vanlig påtankning á la värdebevis, så blir det aktivt igen. Men om dessa 1+1 år har gått lär hoppet vara helt ute för det specifika SIM-kortet, såvitt jag vet. Jämför med att slå in fel PUK-kod vilket också spärrar kortet för gott,
Citera
2010-03-16, 21:33
Medlem
borjegs avatar
Tele2 och Telenor återanvänder nedsläckta nummer efter tre månader. De ligger alltså oåtkomliga och vilar i tre månader, sen återgår de till poolen av lediga nummer.
Citera
2010-03-17, 01:36
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Hur lång tid har gått mer exakt? Jag vill minnas att åtminstone de operatörerna som jag stött på stänger ner ett SIM-kort om det inte blivit tankat på ett år. Då fungerar det inte att använda. Men du har fortfarande ytterligare ett år på dig innan allt hopp är ute. Innan år nummer två har gått kan du göra en vanlig påtankning á la värdebevis, så blir det aktivt igen. Men om dessa 1+1 år har gått lär hoppet vara helt ute för det specifika SIM-kortet, såvitt jag vet. Jämför med att slå in fel PUK-kod vilket också spärrar kortet för gott,

Det har nog gått ett år innan jag tankade sist. Däremot har det inte gått ett år sen det slutade fungera, har max gått 1-2 månader sen dess. Värdebevis, vad är det? Köpte 75 kr comviq kompis påtankning men när jag provade tanka mobilen idag gick det inte.
Citera
2010-03-17, 10:31
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Det har nog gått ett år innan jag tankade sist. Däremot har det inte gått ett år sen det slutade fungera, har max gått 1-2 månader sen dess. Värdebevis, vad är det? Köpte 75 kr comviq kompis påtankning men när jag provade tanka mobilen idag gick det inte.

Har det gått mindre än en månad sedan ett Comviq Kontantkort avaktiverades kan kundservice återaktivera det. I annat fall är det kört, men ber du snällt skickar de ett nytt startpaket med ett annat telefonnummer kostnadsfritt.
Citera
2010-03-17, 16:07
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Har det gått mindre än en månad sedan ett Comviq Kontantkort avaktiverades kan kundservice återaktivera det. I annat fall är det kört, men ber du snällt skickar de ett nytt startpaket med ett annat telefonnummer kostnadsfritt.

Gör de alltid det om det har gått mindre än en månad? Vill ha det här nummret orkar inte byta.
Citera
2010-03-17, 20:52
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Gör de alltid det om det har gått mindre än en månad? Vill ha det här nummret orkar inte byta.

Japp, men om det gått mer än en månad kommer ingen att kunna ordna tillbaka ditt telefonnummer, så kontakta kundservice så snart som möjligt om tiden håller på att gå ut.
Citera
2010-03-19, 09:36
Medlem
min mamma glömde ladda sitt kort.gick inte att ladda via värdebevis.då laddade jag det via min internetbank.då hoppade telefonen igång
Citera
2010-03-19, 11:00
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yamahaG2A
min mamma glömde ladda sitt kort.gick inte att ladda via värdebevis.då laddade jag det via min internetbank.då hoppade telefonen igång

Inget jag skulle rekommendera. Har det gått mer än 1 år och 4 månader sedan senaste påtankningen fyller man då i stället på ett kontantkort som ligger till försäljning hos någon okänd återförsäljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in