Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Går inte programmet. Men dessa personer som säger att det inte är "äkta handels" är:
1. Fjunisar på FB som inte är klara med gymnasiet som dagdrömmer om att läsa F+HHS+Läkare parallellt och tror att det är en dans på rosor trots att dom sitter på 17,2 i snitt.
2. Statusmänniskor, sådana som läser HHS eller KI-läkare endast för att få statusen och har egentligen inte något intresse för ekonomi eller läkaryrket utan egentliga orsaken är att kunna skapa plask i trosan på F_19 på Collage klockan 02.00 natten mellan fredag och lördag (tips förresten om ni vill dra hem brudar enkelt, säg att ni läser till läkare).
HHS har tagit fram programmet för att det finns ett behov på marknaden och i nära kontakt med näringslivet. Jag tvivlar inte en sekund på att det är en bra utbildning.
Det är rätt självklart att denna utbildning inte är samma som HHS.
1. Vad utmärker HHS gentemot övriga skolor? Nätverket.
Läser du i Norrtälje är du för det första flera timmar bort från Sveavägen. För det andra får du inte bli medlem i studentkåren. Det beryktade nätverket i Stockholm är således något du till större delen går miste om.
2. Professorer
Här kan jag ha fel men med all rimlighet finns inte samma tunga namn inom forskningen i Norrtälje jämfört med Sveavägen
3. Näringslivet
Nästan varje dag är det en presentation av ett företag på Sveavägen. Dessa går f.ö. via studentkåren. Är det sannolikt att företagen kommer lika ofta till Norrtälje?
Med detta vill jag inte säga att utbildningen är dålig. Enbart att man inte ska få för sig att ens tillnärmelsevis likställa den med HHS.