Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-03-15, 20:49
Medlem
korps avatar
Jag behöver defragmentera min HDD, bootcamp kan inte skapa en partition så jag kan inte installera win7.

Jag behöver en bootbar DVD eller nått annat som jag kan boota från så jag kan köra iDefreg på min HDDn. Jag har testat skapa en bootbar DVD med hjälp av Coriolis CDMaker (samma som gjort iDefrag) men det är helt omöjligt. Jag måste alltså ha något att bota från samt där jag kan ha iDefrag på också.

Finns det något annat smart sätt jag kan defragmentera på? Apples "lösning" är ju att formatera och ominstallera, vilket jag inte vill eller orkar.
Citera
2010-03-15, 20:54
Medlem
tzjs avatar
Den enda lösningen jag kan tänka mig är att boota från installationsskivan och gå in i disk utility. Borde finnas lite verktyg där.
Citera
2010-03-15, 21:19
Medlem
RobinsonKruses avatar
Det här borde nog hjälpa dig:

http://skrufve.se/tag/boot-camp/
Citera
2010-03-15, 21:52
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Den enda lösningen jag kan tänka mig är att boota från installationsskivan och gå in i disk utility. Borde finnas lite verktyg där.

Inget defragmentera tyvärr.
Citera
2010-03-15, 21:52
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinsonKruse
Det här borde nog hjälpa dig:

http://skrufve.se/tag/boot-camp/

aha, perfekt. Tackar, det ska testa
Citera
2010-03-15, 22:16
Medlem
korps avatar
fungerade inte att med små steg skapa en ny partition, testade med så lite som 1 GB, inte ens det fungerade. Jag antar jag måste testa det andra tipset de gav där.

EDIT: Nope, inget fungerade...suck..jag antar det beror på att att HDD varit sprängdfylld ett par ggr tidigare. Jag måste defragementera eller formatera.. grrrrr
Senast redigerad av korp 2010-03-15 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in