Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-15, 20:40
Medlem
Kakdegs avatar
˘allå, jag ˛ar som ni ser fått lite problem med mitt tangentbord. När*jag*försöker*skriva*bokstaven*"h"*(fick kopiera*och*klistra*där)*så*skiver*den*ett*helt*n nat*tecken*nu*skrev*den*t.o.m*ett*apple*tecken*ist ället*för*"a".*Även*andra*bokstäver*har*problem*at t*bli*rätt...*Är*det*någon*som*vet*vad*ƒelet*på*mi n dator är? mellanrum laggar även det med...

vet inte om detta blir fuckat med mellanrum och liknande så kan bli svårläst men kan inte alltid se felen själv så skriver här i enormt behov av hjälp.

Kakdeg
Citera
2010-03-15, 20:43
Medlem
tzjs avatar
Wtf....

Du måste ha spillt något i tangentbordet?
Senast redigerad av tzj 2010-03-15 kl. 20:48.
Citera
2010-03-15, 20:45
Medlem
Kakdegs avatar
jag spillde iof lite cola på tangentbordet för några veckor sen men fram tills idag har det ju fungerat! :O
Citera
2010-03-15, 20:47
Medlem
tzjs avatar
Där kom det ja

Colan stelnar och när du använt datorn ett tag så smälter sockret i colan av värmen och flyter till nya ställen och gottar sig. Nog läge att byta tangentbordet...
Citera
2010-03-15, 20:49
Medlem
Kakdegs avatar
tyvärr laptop... det sjuka är att det efter jag frenetiskt tryckt på alla knappar nu funkar igen. Vem har sagt att lite våld inte fungerar när det kommer till datorer
tror det hade satt sig i alt knappen på något vänster för alla fel var relaterade till den...

men du har nog rätt och det är nog inte en långsiktig lösning... Aja borde ändå lämna in den av andra anledningar. Tackar
Citera
2010-03-15, 20:52
Medlem
tzjs avatar
Jag hade tagit av alla tangenter och lagt de i ljummet vatten i ett par timmar. Ta ett tops och gör rent under tangenterna med.

Kolla videon:

http://www.youtube.com/watch?v=jSpPlMdGvVI
Citera
2010-03-15, 22:44
Medlem
Melalnsloeadf.s avatar
Lärdomen här är alltså att man inte ska ha drycker eller mat vid datorn. (säg nu "Jaaa, mamma!" i kör, alla små barn).
Citera
2010-03-16, 00:22
Bannlyst
Om man håller in ALT-knappen och trycker på H så blir det ˛ ... och trycker man på A så blir det . Ser ni mönstret?

Min gissning är att colan, eventuellt, klibbade ner en av dina ALT-tangenter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in