Det jag ogillar med Timbro är att de är en blandning av anarkokapitalistiska internationalister, socialiberaler och naiva mångkulturalistiska globalister. Visst har de rätt i att våra skattemedel slösas bort. Jag ser gärna lägre skatter, färre förbud i det småskaliga näringslivet och jag ogillar starkt den svenska socialdemokratiska förmyndarpolitiken.
Timbro är säkert mysigt för muf-idioterna som anordnar dumheter som "walk for the capitalism" - där en massa jävla 18-åriga gymnasieungar säger "Åh, jag är gay - frihet" och "ned med systembolaget" med deras pubertala röster. Alla med någon som helst vetskap om politik - vet att Timbro (Moderaternas egna lilla lobbygrupp) ändå aldrig vågar kritisera systemet, snarare handlar deras (Timbros) ständiga tuggande om olika sakfrågor som den vanliga svensken ger blanka fan i.
I USA är ju det CATO-institutet som står för den pubertala "klassiska" liberalismen. Dessa har dock litet mer trovärdighet och är villiga på att bryta ned ett par "heliga kor" hos etablisemanget.
Själv tycker jag American renaissance, Ludwig von mises institute, Hoover institute, American Enterprise Institute, Center for Immigration Studies, The Heritage Foundation och National Policy Institute är bra mycket mer intressanta Think Thanks än Timbro. De vågar också "röra om i grytan" då och då, något som Timbro aldrig har vågat.
Jag menar, hur radikalt är det att säga att vi har för höga skatter...Så långt vågar Timbro gå i sin kritik mot etablisemanget.