Citat:
Det där sista är väl inte samma sak endå eller hur menar du att det är liknande?
Ursprungligen postat av Strawlies
Att skapa ett mer eller mindre komplicerat (och för den ovane, oöverskådligt) moment för trådskapning inviterar knappast till diskussion. Att de flesta användare inte skapar speciellt många nya trådar är snarare ett argument mot idén än för, för systemet vore mer "effektivt" för folk som sitter och skapar trådar en masse.
Kodningen kanske inte vore så fruktansvärt avancerad, men allt i allt är det ett system som inte bär upp sin nytta.
Jämför t.ex. med möjligheten till snabbsvar (alltså: Svara utan att klicka upp en svarsruta, istället genom att skriva i ett fält direkt i tråden).
Kodningen kanske inte vore så fruktansvärt avancerad, men allt i allt är det ett system som inte bär upp sin nytta.
Jämför t.ex. med möjligheten till snabbsvar (alltså: Svara utan att klicka upp en svarsruta, istället genom att skriva i ett fält direkt i tråden).
Jag ser inget krångligt med att få information om trådar som kan tänkas vara liknande den man skapar, speciellt om man kan klicka bort den enkelt. Det kanske inteens ska komma upp en ruta då, det kan ju komma upp resultat någon annanstans mer diskret, så att de som är vana åtminstone kan se vad som finns.
Citat:
Laidback / inte laidback blir nog ganska omöjligt, då folk kan mena olika då dom skriver samma och sådana faktorer.
Ursprungligen postat av epost72
Vore mer befogat med en funktion som analyserar trådrubrik och innehåll, och därefter avgör om det är en tråd med Laidbackkaraktär.
Intentionen kan må hända vara god, men att omsätta idén i praktiken ser jag som svårlöst.
Intentionen kan må hända vara god, men att omsätta idén i praktiken ser jag som svårlöst.
Vad är det som är svårlöst? Det finns en sökfunktion, det finns webbutvecklare och sådant. Det behöver inte vara någon extra superduper sökfunktion som hittar exakt samma tråd man skapar om den finns utan bara en helt vanlig sökning. Det är skitsamma om det kommer upp orelevanta trådar, då klickar man nej. Men har man tur kommer det upp en relevant och då slipper man två+ trådar om samma ämne.
Strawlies har rätt. Jag tyckte jag kände igen detta. Jag vet att det finns trådar om detta, ruta med liknande trådar innan tråden publiceras.