2019-12-10, 17:12
Medlem
De som inte inser Marie Fredrikssons erotiska inslag är förmodligen autistkskt nedstängda och sådana äckligheter vill vi inte veta av!

Men nu får ni ta skärpa er, nästan varje låt som Roxette släppte var en hit. Tror det är bra att jömföra dem med ABBA för de är verkligen genier. Detta resonemang kräver ju dock av er att ni kan kolla förbi era egna preferenser, vilket jag tyvärr har svårt att tänka mig att de flesta håriga barbarer härinne klarar av att göra.
Citera
2019-12-10, 17:22
Medlem
Vem fan är hon, vem bryr sig.
Citera
2019-12-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Vem fan är hon, vem bryr sig.

Populär på 90-talet. Sydamerika främst.
Citera
2019-12-10, 17:25
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granskadupplysning
De som inte inser Marie Fredrikssons erotiska inslag är förmodligen autistkskt nedstängda och sådana äckligheter vill vi inte veta av!

Men nu får ni ta skärpa er, nästan varje låt som Roxette släppte var en hit. Tror det är bra att jömföra dem med ABBA för de är verkligen genier. Detta resonemang kräver ju dock av er att ni kan kolla förbi era egna preferenser, vilket jag tyvärr har svårt att tänka mig att de flesta håriga barbarer härinne klarar av att göra.

Klart dom två grupperna du nämner är genier, och otroligt populära ute i världen. Men här i Sverige är vi tyvärr politiskt uppfostrade att inte uppskatta och berömma de som röner stora framgångar, och särskilt då de tjänat och fortfarande tjänar massor med pengar.
Citera
2019-12-10, 17:26
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Var väl inte allt för oväntat med tanke på den sjukdom hon har haft.. Men tråkigt.
Det är väl jävligt oväntat, såtillvida inte cancern återkom, annars ska det gå att överleva hjärntumör
Citera
2019-12-10, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Så cancern kom tillbaks och käkade upp henne... Hon fick ju drygt ett decennium till tack vare modern sjukvård iaf.
Nästa 2 decennium hon fick cancern 2002.

Hon hade bra röst och Roxette har ett par bra låtar. Vila i fred.
Citera
2019-12-10, 17:30
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback

Kul att du förklarar till någon rookie vem hon var hehe
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Har inte politikerna monterat ner den svenska sjukvården dom sista 25 åren så har hon haft större chans att klara sig ett tag till. Roxette var ett väldigt känt band med Marie som sångare. På den tiden gjordes det musik och inte aptjatter som det är idag. Även om Marie har gått vidare så kommer hennes musik att leva vidare.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Hon återhämtade sig väl aldrig riktigt från cancern? Hur yttrade det sig. Trötthet? Kraftlöshet? talsvårigheter?

På sin höjdpunkt var hon en riktigt vass sångernska. En svensk Annie Lenox.

Precis! Både hon och Annie hade duktiga manliga musikpartners som gav dem karriärer. Och så var de blonderade, korthåriga och sjöng endast iklädda BH.
Citera
2019-12-10, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback

Ge dig med ditt okunniga svammel, förutom Roxettes stora internationella framgångar toppade hon listorna med sina egna album här hemma och det redan innan Roxette slog igenom, vilka jag hellre lyssnar på än Roxette. Det räcker med ditt ändlösa trams nu.

Och vila i frid Marie, och tack!
Citera
2019-12-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Marie blev ofta jämförd med Annie Lennox. Detta pga blonderad snaggad frisyr och sjöng med bara BH på överkroppen, men framförallt eftersom de båda förlitade sig på en man som skrev låtarna åt dem och gjorde grovjobbet, Per Gessle respektive Dave Stewart.

Var Marie Sveriges Annie eller var det tvärtom?

De är väl rätt olika egentligen, Marie odlade inte alls en androgyn image på det sätt som Annie gjorde, hon verkade över huvud taget tryggare i sig själv som straight kvinna än Annie (som vad jag förstår också är hetero privat). Täta och genomträngande sopran-/mezzoröster hade de dock gemensamt.
Citera
2019-12-10, 17:34
Medlem
Enmansdemos avatar
Artist-eliten däribland Stefan Löfven med sitt band regeringskris uttrycker sin sorg

”Marie Fredriksson var en av Sveriges mest folkkära artister. Jag minns tydligt när jag hörde henne för första gången att jag tänkte: den här rösten är något utöver det vanliga. En av de låtar som jag särskilt minns är Sparvöga”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in