2019-12-10, 16:06
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Hade glädjen att träffa Marie vid ett tillfälle för ca 10 år sedan via gemensamma bekanta. Minns henne som en oerhört sympatisk och ödmjuk människa som gav ett väldigt behagligt intryck när man pratade med henne. En rakt igenom trevlig person.

Vila i frid.
Hon återhämtade sig väl aldrig riktigt från cancern? Hur yttrade det sig. Trötthet? Kraftlöshet? talsvårigheter?

På sin höjdpunkt var hon en riktigt vass sångernska. En svensk Annie Lenox.
Citera
2019-12-10, 16:06
Avslutad
Så cancern kom tillbaks och käkade upp henne... Hon fick ju drygt ett decennium till tack vare modern sjukvård iaf.
Citera
2019-12-10, 16:16
Medlem
Hon gjorda ledmotivet till TV-serien Sparvöga. En av hennes basta låtar.
Citera
2019-12-10, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jag trodde faktiskt hon redan var död, det är många år sen hon fick hjärntumören och har inte läst nåt om henne på hur länge som helst. Tro hur hon hade det sina sista år, hoppas det inte var en pina.
Hur troligt hade det varit att Marie Fredriksson (en internationellt känd artist) dött redan tidigare utan att det offentliggjorts??
Citera
2019-12-10, 16:20
Medlem
twoeggss avatar
Var väl inte allt för oväntat med tanke på den sjukdom hon har haft.. Men tråkigt.
Citera
2019-12-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Hon gjorda ledmotivet till TV-serien Sparvöga. En av hennes basta låtar.

Den mer än Roxette är hennes eftermäle iaf i Sverige då den låten spelas på många begravningar
Citera
2019-12-10, 16:35
Medlem
Trodde hon inte var så sjuk totalt överaskad. Är ingen fan av henne och konceptet Roxette.
Så kaxiga o hajpade de var då när de slog igenom. Störde mig på att Per hade gitarren nästan nere vid knäna och så Maries spända röst. Hennes röst var alltid pressad stressad som om de skriit låtarna i fel tonart. Eller hennes blonda stubb. Fanns ingen sexuell drivkraft heller. Meningslösa texter utan betydelse som Come and join the joyride. Så djävulskt dåligt det var. Enda låten jag minst jag gillade lite är du ger mig lugn efter stormen. Däremot gillade jag Marie när hon inte sjöng trevlig röst glad och då var hon som bäst.
Senast redigerad av aktapirenelskling 2019-12-10 kl. 16:39.
Citera
2019-12-10, 16:37
Medlem
Jag måste ha fått fel uppfattning utfrån rubrikerna om henne precis som jag hade när Ingesson dog. Jag trodde nämligen hon besegrat cancern. Hon fick förvisso förbud mot att turnera men jag trodde det var något som gjordes för att hon skulle få orken tillbaka och därmed leva ett decennium till
Citera
2019-12-10, 16:42
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag måste ha fått fel uppfattning utfrån rubrikerna om henne precis som jag hade när Ingesson dog. Jag trodde nämligen hon besegrat cancern. Hon fick förvisso förbud mot att turnera men jag trodde det var något som gjordes för att hon skulle få orken tillbaka och därmed leva ett decennium till
Jag uppfattade det så att hon blev av med Cancern men fick en hel del skador, som inte kom tillbaka från.
Hon fick i alla fall nästan tjugo år till, känns i viss mån trösterikt.

Vila i frid lilla Marie!
Citera
2019-12-10, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Ja. Inte minst i Sydamerika. Roxette är större än Zarah Larsson, Molly Sandén och Mirjam Bryant serrdu😏
Påståendet gällde den som påstod att hon mest var "bakom" röst åt Per i Roxette.
Citera
2019-12-10, 17:00
Medlem
https://youtu.be/BdLdoeLmbnY . https://youtu.be/eviDmvE2Dro. Gillar dessa låtar. Hon sjunger verkligen med känsla. Vila i frid Marie!
Citera
2019-12-10, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Roxette har fans över hela världen. Det är bara ABBA som är större internationellt. Alla andra svenska artister är bajs i jämförelse med dessa giganter. Något som är riktigt anmärkningsvärt är att Roxette hade 4 singelettor på Billboardlistan, det är helt makalöst stort.. Inte många band som lyckats med den bedriften.

Har alltid trott det själv. Men vete fan... Kör man ett par varv på YT på båda så har Roxette typ 10 ggr fler views.

Väldigt stora i Tyskland tex
https://www.bild.de/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in