2010-03-24, 23:12
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashpack
Det här är inga enstaka konton som blivit angripna. Jag har fått exakt samma mail idag från en kompis hotmail, och ett liknande från ett annat hotmailkonto för tre dagar sedan. Det verkar vara massivt. Så djäkla många människor med hotmail-konto känner jag inte.

Lär väl vara maskinellt när det är i den skalan, kan väl inte gärna vara någon som orkar sitta och gissa lösenordsfrågor för hand, även om de råkar hitta mailadresserna någonstans. Vilket jag dessutom betvivlar att de kan i dessa två fall.

Konstigt att inte media skriver?

Vad gör Microsoft?
Varför inte media skriver? För detta händer varje dag, dygnet runt.

Vad gör Microsoft? Vad vill du att dom ska göra? Dom kan tyvärr inte banka vett i skallen på folk så dom väljer säkra och bra lösenord samt struntar i att köra virusinfekterade filer.
Citera
2010-03-26, 14:09
Medlem
Lite jobbigt sånt här är.
Jag har ju kört samma koder till precis allt jag haft, sen nu så får jag ju veta att nån vän hade klurat ut min kod. Alternativt hackat, eftersom den inte är på svenska och han är rätt bra på sånt där...
Märkte det ju genom att jag kollade igenom min skickade i min hotmail och såg saker jag dog av först, tog ju några timmar innan man slutade skämmas.
Nu skiter jag i egentligen, folk får tro vad de vill tro. Pallar inte ursäkta eller förklara mig, men det finns ingen som kan skämma ut en lika bra som en vän kan.
Ska man misstänka hackers, så kan man lika gärna misstänka sin omgivning. Menar, vilka annars skulle ha intresse utav ens "privata information" ?

Har iallafall bytt ut alla koder, dessutom flashback koden. Med tanke på att jag precis insåg att det inte går att ta bort inlägg "man" har gjort. Så får man väl tacka honom för att han ändå respekterade en så pass att han inte roade sig här inne alltför ofta.
Citera
2010-03-26, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shujaa
Lite jobbigt sånt här är.
Jag har ju kört samma koder till precis allt jag haft, sen nu så får jag ju veta att nån vän hade klurat ut min kod. Alternativt hackat, eftersom den inte är på svenska och han är rätt bra på sånt där...
Märkte det ju genom att jag kollade igenom min skickade i min hotmail och såg saker jag dog av först, tog ju några timmar innan man slutade skämmas.
Nu skiter jag i egentligen, folk får tro vad de vill tro. Pallar inte ursäkta eller förklara mig, men det finns ingen som kan skämma ut en lika bra som en vän kan.
Ska man misstänka hackers, så kan man lika gärna misstänka sin omgivning. Menar, vilka annars skulle ha intresse utav ens "privata information" ?

Har iallafall bytt ut alla koder, dessutom flashback koden. Med tanke på att jag precis insåg att det inte går att ta bort inlägg "man" har gjort. Så får man väl tacka honom för att han ändå respekterade en så pass att han inte roade sig här inne alltför ofta.

Sjukt trevlig polare. Vad ska han få i födelsedagspresent?
Citera
2010-03-28, 21:53
Medlem
dansarens avatar
min sambo blev av med sin mejl nu, hennes lösen o allt är ändrat så hon kan inte komma in alls?

nån som har nån bra support länk till msnlive?

tacksam för alla svar
Citera
2010-03-31, 19:20
Medlem
Loggade in idag när jag kommit hem och ser att alla mina kontakter är borta, har testat att logga ut och in samt startat om msn, men det kommer inte tillbaka.

Dock är alla mina mail osv kvar och undrar om det är permanent eller om det bara är att skaffa en ny? tänkte inte lägga till nya kontakter på samma mail om jag blivit hackad:/
Citera
2010-04-15, 18:21
Medlem
Min verkar oxo blivit hackad, lyckades ändra lösen nu men jävla massa viktiga mail är borta. Hur få tillbaka dem?
Citera
2010-04-15, 18:58
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totti
Min verkar oxo blivit hackad, lyckades ändra lösen nu men jävla massa viktiga mail är borta. Hur få tillbaka dem?
Jag tror inte att du kommer att kunna få tillbaka dem, tyvärr. Du kan försöka hitta hotmails/MS support-mail/telefon och sedan försöka få tillbaka dina mail...
Citera
2010-04-15, 19:02
Medlem
Ja jag föröker hitta ett sätt att få tag på någon men det är ju omöjligt!!
Citera
2010-04-16, 14:28
Medlem
Det går ju alltid att få tillbaka de kontakter som har 'dig' i sin msn lista genom att använda msnplus. Dvs, om ni lyckats få tillbaka erat konto.
Ni kan ladda ner det på http://www.msgplus.net/ . Efter det är installerat så går man in på Plus! tabben i själva msn och väljer "Rensa kontaktlistan", så kan man sortera vilka som har en i sin lista och då är det bara att börja lägga till.
Citera
2010-04-16, 14:53
Medlem
Jag hade samma problem och lösningen för mig var att jag körde med msgplus för att få tillbaka min kontaktlista på MSN.

Gick in på alternativ på hotmailen och kikade runt lite för jag tänkte se om det kanske fanns något så gick jag in på "Filter och rapportering" under Skräppost för att ta en snabbtitt, där hade följande ändrats automatiskt(eller av att någon hackat kontot, jag vet inte vilket, men har en vag känsla av att nr 2 inte är möjligt i min situation)

"Välj hur strikt filtreringen av skräppost ska vara."
hade ändrats från:
Standard - De flesta skräppostmeddelanden skickas till skräppostmappen.
till:
Exklusiv - Alla meddelanden skickas till skräppostmappen, utom meddelanden från dina kontakter och betrodda avsändare, tjänstmeddelanden från Windows Live Hotmail och aviseringar som du prenumererar på.

och

"Ange när skräppost ska tas bort."
hade ändrats från:
Senare - Skräppost flyttas automatiskt till skräppostmappen och tas bort efter tio dagar.
till:
Omedelbart - Skräppost tas bort med en gång.

Efter att jag hade ändrat tillbaka dessa 2 inställningarna till det jag hade från början, eller ja, borde räcka med att bara ändra när den tas bort, så kunde jag få mail igen iallafall, har bara haft problemet i en dag så har inte märkt av att det bara var skräppost som inte kunde komma fram med tanke på att man inte växlat några mail under denna tiden
Citera
2010-06-16, 20:27
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stendood?
Efter att jag hade ändrat tillbaka dessa 2 inställningarna till det jag hade från början, eller ja, borde räcka med att bara ändra när den tas bort, så kunde jag få mail igen iallafall, har bara haft problemet i en dag så har inte märkt av att det bara var skräppost som inte kunde komma fram med tanke på att man inte växlat några mail under denna tiden

Har du börjat få mail igen då alltså?

Själv är man lite småirriterad över att inte få mail längre, har flera som har sagt att de har skickat till mig.
Citera
2010-06-17, 00:12
Medlem
dansarens avatar
hotmail är ett skämt, jag uppmanar alla att bojkotta skiten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in