2010-03-14, 21:42
Medlem
Ja, jag har haft min söta rosa minilaptop (acer) i 2 veckor och då jag satt och sjöng till min spotifylista pep den till, bluescreen kom upp en sekund och den stängdes av. Nu går den inte att sätta på igen den börjar ladda och sen blir skärmen bara gråaktig. Då jag lyfte på datorn upptäckte jag att min kamera i magnetfodral satt fast i laptopen under pgs av magneten på fodralet.

Vad jag förstår kan hårddisken vara rensad (?) de skiter jag i, jag vill bara få liv i den igen!! har varken cd läsare eller någon återställningsskiva.

kan hårdvaran på datorn vara trasig?
kommer jag någonsin få igång den igen
Citera
2010-03-14, 21:46
Medlem
Har inga svar på vad som har hänt men du borde ha skapat recoveryskivor direkt..

Blev du inte uppmanad att göra det när du startade upp datorn första gången?
Citera
2010-03-14, 21:46
Medlem
acerblazerlols avatar
Gå till stället du köpte den på och säg att den tvärdog alt kontakta acer support.
Citera
2010-03-14, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trygga Räkan
Har inga svar på vad som har hänt men du borde ha skapat recoveryskivor direkt..

Blev du inte uppmanad att göra det när du startade upp datorn första gången?

tror inte det, hur kan man göra en om de inte finns någon cd läsare? om jag fixar en windowsskiva tror du att den går att starta igen då? Jag kan ju komma in på kontrollgrejen via f2 (fattar ingenting), så den är ju inte totalt död men själva windows startar inte upp.. ska ringa support i morgon tänkte jag, tror du de hjälper en med återställningsskiva annars? värsta skitsystem annars
Citera
2010-03-14, 22:23
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Fel forum, och hårddisken kan ha blivit rensad ja. Du kan installera om Windows eller vad du nu vill köra med ett USB-minne.
Citera
2010-03-14, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Fel forum, och hårddisken kan ha blivit rensad ja. Du kan installera om Windows eller vad du nu vill köra med ett USB-minne.

jag upptäckte det, går tråden att flytta? Tror du bara det är hårddisken som blivit rensad eller tror du någon hårdvara kan ha gått sönder pga av magneten? Har en windows 7 skiva på gång och extern cd läsare osv men om jag ska gå tillbaka med den till affären vet jag inte om jag ska trixa så mycket med den..
Citera
2010-03-14, 23:09
Medlem
PhantomBlots avatar
Övriga operativsystem → Windows

mod
Citera
2010-03-14, 23:22
Medlem
Ondves avatar
Det är väldigt liten, näst intill obefintlig risk att hårddisken ska blivit rensad pga att en magnet kommit i närheten! Däremot kan antagligen någon hårdvara må mindre bra utav det.
Citera
2010-03-14, 23:32
Medlem
Du har garanti kvar. Vad är problemet?
Citera
2010-03-15, 01:20
Medlem
Ett "surrpipande" oljud är väldigt vanligt när laptopdiskar kraschar. Troligen var det det som hände. Magneten lär inte ha haft något med saken att göra - det krävs ganska rejäla magnetfält för att paja hårddiskar. Har själv iaf haft laptopar stående på gigantiska högtalare i timmar utan att något händer.

Alltså - in med den som garantiärende bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in