2010-03-18, 23:59
Medlem
Lalajlajs avatar
Jag håller nog med om att det var SC som körde bilen.

Han var senast synlig kring 21:00 på fredagen, vilket inte stämmer då hans bil vart filmad 20:34.
Men det bör ändå tyda på att han direkt bör ha kört till platsen, efter att han hämtade sin hund.

Jag tror att de 10-17 sekunder vi inte ser är då han tvingas in i bilen. Varför skulle han lämna sin hund ensam i bilen. Skulle de ha utfört något på annan plats skulle han ha tagit hunden med sig.

Man ser när han kommer att han är stressad och likaså när han vänder bilen och tvärstannar.

Tveksamt att det var han som körde upp volvon till vändplanen för om han kände sig hotat skulle han gasat åt andra hållet istället. Den andra bilen skulle inte ha kört i förväg om det var SC som körde Volvon. Dock tror jag också att SC körde volvon till området.

Men, han skulle förmodligen inte följt med frivilligt och lämna sin hund kvar i bilen.

Kl 21:00 på fredagen iaktogs hans bil av polisen, de såg inte hunden och tänkte inte mer på det just då. Hade de kommit 25 minuter tidigare hade de mött den andra bilen.

Är nästan övertygad om att han tvingas in i bilen när de stannar och att detta har klippts bort.
Polisen är också övertygad om detta, troligtvis för att de sett de 17 sekunder som vi inte har fått se.

Polisen säger att det finns många motiv till att mörda SC. Dock finns tre motiv som polisen anser är mest troliga. Vad kan detta vara för motiv?
Citera
2010-03-19, 00:00
Medlem
mammins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ett till...

finns det ngn uppgift om vart han skulle hämta sin hund?
Citera
2010-03-19, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harryss0n
http://www.rightcar.govt.nz/gfx/vehicles/rb/SKOD/SKOD0012.jpg

Då stämmer emblemet hyfsat överens, baklyktorna passar in, sista sidorutans passform, den korta huven, även lycktorna ser rätt så lika ut.

Kan det vara så att det är en Skoda Fabia?

Jag har tittat på den alldeles underbara nya video från ST som blev upplagd alldeles nyligen utav bjasskrov.... Om man har Hel skärm och zooomat sista sekvenserna då dom klippt när bilen far fram och tillbaka in 2-3 ggr upprepning så borde man fan kunna lösa det... hela bilen syns såååå tydligt med alla rutor/form osv
Citera
2010-03-19, 00:03
Medlem
maniowars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockejoooos
Vilka spekuleringar om bilarna det är så man blir mörkrädd.

SC tränade till 1930-20.00? tror jag läst det någonstans och på körstilen att dömma skulle jag säga att det är SC som kör, varför skulle GM även låsa bilen om dom dumpade den?, SC skulle garanterat låsa den.

Det kommer med största sannolikhet hittas DNA,SMS/TELEFONTRAFIK samt mycket troligt ett reg nummer på "Bil X", detta är inte överlagt och planerat utan det gick åt helvete och därför kommer svenne börja snacka.

Dom verkar ha extremt mycket material att jobba med och allt ska knytas ihop för en helhetsbild, vem som ringde vem och vart och tidpunkter etc

SC skulle aldrig följa med under hot, det var en tuff jävel som inte backade för någon när det verkligen gällde, han måste ha blivit inlurad i detta och överrumplad mellan LV5 - Kliss

Snart snart har vi svaren men snälla sluta spekulera om 10 olika bilmodeller det är så löjliga förslag ibland så håll det för er själva.

Bilen var alltså låst, då blir det ett helt nytt läge. Det är ju som sagt något SC bör ha gjort. Tror inte att man tänker på det om man precis har klippt en snubbe. Så teorin om att han skulle ha blivit klippt på mellan lv5 och klissberget så är det en sak jag funderar på. Om SC var så hård som alla påstår så måste dom ha haft en bra förklaring varför han bör lämna kvar bilen där den hittades samt jycken. Och varför i såna fall ens mötas där uppe för att sedan färdas till en annan plats? Nu utgår jag ifrån att SC har blivit lurad.
Citera
2010-03-19, 00:04
Medlem
molotowtoys avatar
Har för mig att det är flera kameror på platsen där bilarna sågs, har själv stått och flashat upp mig i dem. Här har ni en bild över området. Vill än en gång notera att det är uppmätt till 98meter fågelvägen mellan dom två ställena.

http://img262.imageshack.us/img262/4175/namnlst1.jpg
Citera
2010-03-19, 00:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockejoooos
Vilka spekuleringar om bilarna det är så man blir mörkrädd.

SC tränade till 1930-20.00? tror jag läst det någonstans och på körstilen att dömma skulle jag säga att det är SC som kör, varför skulle GM även låsa bilen om dom dumpade den?, SC skulle garanterat låsa den.

Det kommer med största sannolikhet hittas DNA,SMS/TELEFONTRAFIK samt mycket troligt ett reg nummer på "Bil X", detta är inte överlagt och planerat utan det gick åt helvete och därför kommer svenne börja snacka.

Dom verkar ha extremt mycket material att jobba med och allt ska knytas ihop för en helhetsbild, vem som ringde vem och vart och tidpunkter etc

SC skulle aldrig följa med under hot, det var en tuff jävel som inte backade för någon när det verkligen gällde, han måste ha blivit inlurad i detta och överrumplad mellan LV5 - Kliss

Snart snart har vi svaren men snälla sluta spekulera om 10 olika bilmodeller det är så löjliga förslag ibland så håll det för er själva.

Men skulle SC verkligen lämna sin hund ensam i ödemark. Det skulle i såfall betyda att det måste ha varit personer som SC kände sig trygg med. Men han ser uppenbart stressad ut när han kör.
Citera
2010-03-19, 00:10
Medlem
molotowtoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Men skulle SC verkligen lämna sin hund ensam i ödemark. Det skulle i såfall betyda att det måste ha varit personer som SC kände sig trygg med. Men han ser uppenbart stressad ut när han kör.
Han kan gärna köra sådär pga. personligheten. Har några frågetecken, varför körde dom upp dit och vänta till en början? Börjar nästan tro att SC ville synas på kamerorna, kanske visste han att han var dödsdömd? Mc-klubben ligger brevid, han visste att kamerorna var där, man gör inte misstaget att köra dit. Byggnaderna är också välbevakade och larmade(det är någon butik som äger dom och det är toppmodern utrustning där) och utseendet säger allt. Byggnaderna är nya.

Tror jag gjorde ett genombrott nu när jag sa att han visste att det satt kameror där.
Senast redigerad av molotowtoy 2010-03-19 kl. 00:12.
Citera
2010-03-19, 00:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molotowtoy
Han kan gärna köra sådär pga. personligheten. Har några frågetecken, varför körde dom upp dit och vänta till en början? Börjar nästan tro att SC ville synas på kamerorna, kanske visste han att han var dödsdömd? Mc-klubben ligger brevid, han visste att kamerorna var där, man gör inte misstaget att köra dit. Byggnaderna är också välbevakade och larmade(det är någon butik som äger dom och det är toppmodern utrustning där).

Jag tänkte också på det. Han kanske visste om kamerorna och ville att det skulle synas. Men under de 17 sekunder som är bortklippta måste något hänt. Om han kände sig hotat skulle aldrig den andra bilen köra iväg och lämna SC, som borde ha gett järnet åt andra hållet.

Antingen var de i andra bilen hans bästa kompisar, annars lämnar man inte bil och hund för att åka med frivilligt. Han borde alltså blivit hotat.
Citera
2010-03-19, 00:25
Medlem
maniowars avatar
Citat:
Han kan gärna köra sådär pga. personligheten. Har några frågetecken, varför körde dom upp dit och vänta till en början? Börjar nästan tro att SC ville synas på kamerorna, kanske visste han att han var dödsdömd? Mc-klubben ligger brevid, han visste att kamerorna var där, man gör inte misstaget att köra dit. Byggnaderna är också välbevakade och larmade(det är någon butik som äger dom och det är toppmodern utrustning där) och utseendet säger allt. Byggnaderna är nya.

Tror jag gjorde ett genombrott nu när jag sa att han visste att det satt kameror där.

Om han visste att han var dödsdömd varför ens åka elr åka ensam. Ingen vill väl dö direkt? Och även om han visste om kameran på vilket sätt hjälpte det honom?
Citera
2010-03-19, 00:31
Medlem
mums-mumss avatar
Läste tidigare i tråden att han var duktig på att gola för att rädda sitt eget skinn.
Kan det vara ett motiv?
Citera
2010-03-19, 00:32
Medlem
molotowtoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag tänkte också på det. Han kanske visste om kamerorna och ville att det skulle synas. Men under de 17 sekunder som är bortklippta måste något hänt. Om han kände sig hotat skulle aldrig den andra bilen köra iväg och lämna SC, som borde ha gett järnet åt andra hållet.

Antingen var de i andra bilen hans bästa kompisar, annars lämnar man inte bil och hund för att åka med frivilligt. Han borde alltså blivit hotat.
Mjo det kan man ju undra sig. Fattar inte vad dom för det första ska dit upp och göra, lokalen? Hade han något där? Bara spekulationer.
Citat:
Ursprungligen postat av maniowar
Om han visste att han var dödsdömd varför ens åka elr åka ensam. Ingen vill väl dö direkt? Och även om han visste om kameran på vilket sätt hjälpte det honom?
Sant det du skriver, men om han ändå visste att allt skulle ha ett slut eller om han nu kanske trodde det. Om han dör men mördarna åker fast så är det ju grymt bra motför att dom fortsätter att gå lösa pga. brist på bevisning. Sen, vad gör man inte för familjen, om han inte kan göra något åt nuläget, då får han planera för framtiden varesig han är vid liv då eller inte.

Nu är han död och vi har en film, han verkar ju ha lyckats uträtta någonting dom sista timmarna han var vid liv.

Ledsen över hur dåligt jag skriver, förmodar att jag är trött.
Citera
2010-03-19, 00:33
Medlem
Citat:
Har för mig att det är flera kameror på platsen där bilarna sågs, har själv stått och flashat upp mig i dem. Här har ni en bild över området. Vill än en gång notera att det är uppmätt till 98meter fågelvägen mellan dom två ställena.

http://img262.imageshack.us/img262/4175/namnlst1.jpg

Bra bild. Men är inte det där Adas Gullungars klubbkåk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in