Citat:
Ursprungligen postat av mattheus
Rättsmedicinarna Jovan Rais och Kari Ormstad visat prov på stor inlevelse och kännedom hur brotten hade gått till. Var själv med på en obduktion av en ung kvinna som bragts om livet av sin Albanske make som hade osmaken hade sticka henne med drygt 40 hugg.
Jobbade själv på sidsjöns rättspsyk under en halvårs period och hade full tillgång till alla journal-anteckningar .....
Jaha?, förstår inte vad detta har något att göra med den delen av ditt inlägg som jag angrep, vilket handlade om att du uttryckligen sa att just information om "såna här brutala metoder" hade informerats om på "rättsmedicin kursen" vilket jag invände emot då det _EJ_ finns ett enda dokumenterat fall där det förekommit, och som sagt även internationellt så är det inget vanligt förekommande.
Citat:
Nämns tortyr metod ? snarare grovt våld i avsikt i att döda där flera gärningspersoner utsett sitt offer och har bestämt såväl brottsplats som med vilken
våldsmetod han/dom ska hota, skada eller döda offret.
Typiskt en uppörelse i den undre världen ?
All känd information om just det här brottet pekar på att det ej förekommit någon längre form av planering (valet av plats både för möte och brottsplats bla) din påstådda rättsmedicinska kunskap och erfarenhet blir därför svår att ta på allvar när det enda du hela tiden återkommer till är olika former av makabra detaljer.
Om du nu har rättsmedicinska kunskaper vore det då inte mer troligt att istället för att ta fäste och återkomma till ett tillvägagångssätt som hitills inte har ett enda dokumenterat fall så skulle du välja ett mer sannolikt och faktiskt förekommande scenario?
Du borde ju tex veta att skära av hälsenorna på någon är inget man gör lättvindigt, och det finns betydligt enklare metoder du kan använda dig av och ändå uppnå samma resultat där du _ej_ behöver hålla på att böka med olika former av skärverktyg mitt i vintern i öppen skogsterräng och dessutom när det är pissmörkt ute.
Platsen är dessutom populärt strövområde både för joggare och folk som är ute och går med hund, samt att det går skoterleder där kors och tvärs, knappast en plats man _väljer_ om man vill syssla med sådant.
Citat:
Är du på något sätt personligt involverad i detta makabra mord ?
Det känns väldigt makabert

Nä, jag har aldrig ens träffat människan ifråga vi har däremot väldigt liknande bakgrund fast jag valde en annan väg i tonåren.
Jag tycker det inte är intressant bara att hålla på att spekulera och vältra sig i extrema former av tillvägagångssätt särskilt när man utan någon närmare eftertanke kan avfärda dom som skrattretande sett till olika faktorer som spelar in.
Jag finner det _ENORMT_ osannolikt att om detta mord faktiskt innehöll såna unika former av angrepp som folk påstår här ej skulle ha rapporterats om det i media, media _ÄLSKAR_ att vältra sig i sånt här och det säljer lösnummer men vi har alltså folk här på flashback som sitter på bättre källor än hela sveriges samlade journalistkår?
Kul att ni kör.